۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انقلاب خمینی(ره) ظهور مجدد دین بود!
کد خبر: ۳۳۵۷۲۶ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۵ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

ضرورت تبیین راه امام روح الله!

انقلاب خمینی(ره) ظهور مجدد دین بود!

انقلاب خمینی، دین جدید نبود اما ظهور مجدد دین بود! اسلامی که امام روح الله به ما معرفی کرد تجلی اسلام ناب محمدی بود. اسلامی که بر پایه بشارت الهی (اَکمَلتُ لَکُم دینُکُم) و ضرورت حکومت امام معصوم بنا نهاده شده بود و قرن‌ها مورد بی مهری‌ها و بی توجهی‌های دوست و دشمن قرار گرفت.

انقلاب خمینی(ره) ظهور مجدد دین بود!

صبح قزوین؛_____ محمدرضا ذاکر.

در سی امین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، بدون شک مظلوم‌ترین و ناشناخته‌ترین فرد انقلاب کماکان شخص امام خمینی (ره) است. آثار و اندیشه‌ها و گفتمان امام راحل عظیم الشأن ما در عین بزرگی و کارآمدی همچنان ناگفته‌های فراوانی برای نسل‌های بعدی انقلاب 57 دارد.

نسلی که امروز شاهد حکومت اسلامی در ایران و موج اسلام خواهی در جهان است، هنوز در شناخت نقش بی بدیل و تکرار نشدنی مردی الهی در شکل گیری جهانی جدید بر پایه عدالتخواهی مبتنی بر اسلام ناب محمدی، مشکل دارد!

مبانی گفتمان امام روح الله در طول 40 سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره منشأ خیر و اثر بوده است، اما بر کسی پوشیده نیست که نسل انقلاب در تبلیغ و تبیین این گفتمان کوتاهی کرده‌اند تا جاییکه در قرائت نسل امروز از اسلام و حکومت اسلامی، بین اسلام ناب محمدی مورد قبول امام و اسلام بی خطر مورد نظر استعمار و استکبار جهانی خلط شده است.

اصلی‌ترین محور در مبانی حضرت امام خمینی (ره)، مسأله اسلام ناب محمدی است. یعنی اسلام ظلم ستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد مدافع مظلوم و مقابل ظالم، اسلام طرفدار محرومان و پابرهنگان، اسلام مقابل تهجر، اسلام مخالف پسرفت‌های امثال حجتیه و زیاده خواهی های امثال توده‌ای‌ها و مجاهدین.

انقلاب خمینی، دین جدید نبود اما ظهور مجدد دین بود! اسلامی که امام روح الله به ما معرفی کرد تجلی اسلام ناب محمدی بود. اسلامی که بر پایه بشارت الهی (اَکمَلتُ لَکُم دینُکُم) و ضرورت حکومت امام معصوم بنا نهاده شده بود و قرن‌ها مورد بی مهری‌ها و بی توجهی‌های دوست و دشمن قرار گرفت.

دین محمدی دوباره ظهور کرد!

انقلاب خمینی و تشکیل حکومت اسلامی، به گفتمان و باور ولایت فقیه و ضرورت حکومت داری اسلام جامه عمل پوشاند و مدل مترقی اسلام سیاسی و اسلام اجتماعی را جایگزین اسلام فردی و تک بعدی و صرفاً عبادی کرد.

با انقلاب 57 ملت مسلمان ایران، دین محمدی دوباره ظهور کرد! دینی که قبله‌اش اجرای عدالت بود و سرنوشتش وعده قرآنی حکومت مستضعفان است. مستضعفینی که کلیدواژه عدالت خواهی و حکومت توحیدی انقلاب خمینی شدند.

اما در همان سال‌ها که شاهد بلوغ مرجعیت و بروز قدرت واقعی اسلام بودیم، کم نبودند کم خواهانی که با دمیدن به آتش تحجر حجتیه و مدرنیته مارکس، انقلاب امام را نشانه رفتند و هنوز هم رگه‌هایی از این تفکر مریض در کالبد کشور جا خوش کرده‌اند تا شاید به رقم سیاسی بازیهای دوران، رگ و ریشه عدالت خواهی امام مستضعفین را بخشکانند.

جماعتی که امام آنان را بدتر از امریکا و اسرائیل می‌دانست و بارها از خون دل خوردن‌های از دست ایشان سخن گفته است. همان‌هایی که بعدها در ادبیات امام روح الله، مفتخر به دریافت نشان (اسلام آمریکایی) شدند!

اسلام امریکایی! تفسیرش می‌شود: همان سرمایه داری غرب به اضافه 17 رکعت نمازیومیه و کمی شب زنده داری و ذکرمصیبت! اسلامی که خاستگاهش همان قَسَم معروف (فَبِعِزَتِکَ لاَغوینَهُم اَجمَعین) است.

اما اسلامی که با عنایت الهی در عصر امام روح الله به ما عرضه شد، تجلی حکیمانه حکومت کردن در سایه قرآن و عترت پاک رسول الله (ص) با ابزار ولایت بود.

ابزاری که قرن‌ها، از ابن قولویه و شیخ صدوق تا شیخ انصاری و علامه بحرالعلوم تا ابوالحسن اصفهانی و مرحوم بروجردی بزرگ در کتب و متون و اندیشه اسلامی بود ولی هیچگاه همچون امروز، به عینیت نرسید و منجر به حکومت ولی فقیه نشد. شاید گاهی به غفلت و گاهی بالاجبار و گاهی ناگریز و نگران از دست رفتن اصل اسلام در حکومت‌های فاسق و فاسد دوران!

حالت جنگی به خود بگیریم

اندیشه روشن امام روح الله فراتر از بُعد زمان و مکان است و به حکومت در جغرافیای یک کشور محدود نیست. تا جاییکه به صراحت، قله‌های رفیع عالم را نشانه می‌رود و سودای حکومت جهانی اسلام را در سر می‌پروراند تا مقدمه ظهور دولت کریمه و جهانی امام عصر (عج) شود.

آنجاییکه می‌فرماید: ((تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم! ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لااله‌الاالله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم اگر جهان خواران بخواهند در مقابل دینمان بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد)).

این نگاه مترقّی که سرمنشأ آن اندیشه ناب اسلامی و آموزه‌های قرآن و اهل بیت (س) است امروز مورد آماج و حملات بسیاری است. دشمنان و زیاده خواهان عالم از سویی و نگاه سرمایه داری و مادی گرایانه غرب پرستان از سویی و نق زدن‌ها و شرح حدیث نوشتن‌های کج اندیشان و متحجران مدافع اسلام فردی هم از سویی دیگر، در مواجهه با الگوی موفق امام روح الله از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

امروز به حکم ولی خدا، وظیفه‌ای جز تبیین راهی که امام روح الله بسوی ملت ایران گشود تا طلایه دار و پرچمدار عدالت و حکومت الهی در جهان باشد، نداریم. لذا به هرمیزان که برای مقابله با گفتمان سکولاریسم و تهجر و فردگرایی دینی و نیز برای ستیز با اندیشه لیبرالیسم غربی، حالت جنگی بگیریم و تجهیز شویم، به همان اندازه به حکومت جهانی حضرت حجت بن الحسن (عج) نزدیک می‌شویم. این وعده الهی است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان