۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین تریبون نمازجمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات به‌حق مردم است
کد خبر: ۳۳۵۷۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۳ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین:

تریبون نمازجمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات به‌حق مردم است

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: نمازجمعه و تریبون نمازجمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات به حق مردم است و این تریبون مقدس در اختیار همه اقشار و جریان‌های سیاسی تحت ظل جمهوری اسلامی است.

تریبون نمازجمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات به‌حق مردم است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب امروز(دوشنبه) در جلسه ستاد نماز جمعه شهر الوند که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه فقید شهر الوند اظهار کرد: حجت الاسلام طهماسبی یکی از ائمه جمعه با سواد، مردمی، وحدت آفرین و انقلابی استان قزوین بود و مردم از ایشان و خدماتشان همواره به نیکی یاد می‌کردند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به وظایف ستادهای نماز جمعه تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف نهاد نماز جمعه و ستادهای نماز جمعه ساری و جاری کردن وحدت در جامعه است که باید همه افراد و گروه‌ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی درباره اتفاقات اخیر شهر الوند اذعان کرد: آنچه که شهر الوند بیش از هر چیز بدان نیاز دارد آرامش و وحدت بین آحاد مردم با تمام اختلافات سیاسی و اجتماعی است که این مهم با محوریت امام جمعه محقق خواهد شد.

فاطمی نسب با اشاره به بیان مطالبات انقلابی و مردمی امام جمعه شهر الوند و امت حزب الله این شهرافزود: دغدغه‌های انقلابیون شهر الوند به هیچ وجه در راستای منفعت شخصی و گروهی نبوده است و روحیه انقلابی گری آنها سبب بروز این مطالبه‌ها شده است، البته باید مراقب بود که هیجان‌های زودگذر بر این روحیه انقلابی‌گری غالب نشود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: در مطالبه گری‌ها و انقلابی گری‌ها باید اصول مطالبه گری براساس آیات قرآن کریم، روایات اهل بیت (ع) و منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری انجام شود که خوشخبتانه این مهم تا حدود زیادی در مطالبات مردم شهر الوند مشاهده می‌شود.

وی عنوان کرد: در مطالبه گری‌ها باید اصل کرامت انسانی رعایت شود و اگر مفسده ای هنوز ثابت نشده نباید توسط مردم قضاوت شود، چراکه براساس قوانین جمهوری اسلامی تشخیص این امور با قوه قضائیه است که خوشبختانه در این زمینه هم دادگستری استان قزوین به صورت مقتدرانه وارد عمل شده و پیگیر موضوعات است.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید بخاطر جرم یک شخص در نهادی که منتسب به جمهوری اسلامی است آن شخص را به کل آن نهاد تعمیم داد، افزود: مطالبه گری باید بگونه ای مطرح شود که تمام چارچوب‌های قانونی را در خود جای داده باشد و در تناقض با قانون نباشد، در غیر اینصورت همین مطالبات به حق موجب سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان نظام خواهد شد.

فاطمی نسب با اشاره به اینکه نمازجمعه و تریبون نمازجمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات به حق مردم است و این تریبون مقدس در اختیار همه اقشار و جریان‌های سیاسی تحت ظل جمهوری اسلامی است، بیان کرد: البته نهاد نمازجمعه استان قزوین قاطعانه باهرگونه دهن کجی و تهدید به نهاد نماز جمعه برخورد خواهد کرد و هر شخص یا گروهی نمی تواند نسبت به اتفاقات آن و عزل و نصب‌های آن تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد.

وی با اشاره به اینکه در اصول و تبیین معارف اسلامی با هیچ کس تعارف نداریم، گفت: بهترین مکان برای رسوایی و مقابله با مفاسد مختلف در نمازجمعه باید صورت گیرد که البته باید برای تاثیرگذاری هرچه بهتر و بیشتر سازوکارهای لازم رعایت شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان