۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مدیرکل آموزش‌وپرورش در پاسخ به صبح قزوین: دانش‌آموزان پس از بازرسی با چادر در جلسه امتحان حاضر شدند
کد خبر: ۳۳۵۶۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۱ ساعت: ۱۲:۱۳ ↗ لینک کوتاه

ماجرای چادرهایی که از سر دانش‌آموزان قزوینی برداشته شد!

مدیرکل آموزش‌وپرورش در پاسخ به صبح قزوین: دانش‌آموزان پس از بازرسی با چادر در جلسه امتحان حاضر شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، پس از بازرسی که طبق روال معمول بوده دانش‌آموزان با چادر در جلسه امتحان حاضر شده‌اند و این برداشت برآمده از یک سوءتفاهم ساده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش در پاسخ به صبح قزوین: دانش‌آموزان پس از بازرسی با چادر در جلسه امتحان حاضر شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ تعدادی از والدین دانش آموزان دختر یکی از مدارس قزوین با مراجعه به خبرنگار صبح قزوین از برداشته شدن چادر دخترانشان بالاجبار در یکی از مدارس قزوین خبردادند.

این والدین مدعی شدند که زمانی دخترانشان برای حضور در امتحانات پایان ترم در یکی دیگر از مدارس قزوین حضور پیدا کرده بودند اجازه حضور سر جلسه امتحان با چادر به آن‌ها داده نشد و آن‌ها را ملزم کردند که بدون چادر امتحان دهند.

وقتی این موضوع مورد اعتراض این دانش آموزان دختر قرار گرفت به آنها گفته شده که این قانون آموزش و پرورش است و تهدید شده اند اگر چادرهای خود را برندارند اجازه حضور در امتحان را ندارند.

باتوجه به اهمیت مطلب این موضوع را از مدیرکل آموزش و پروروش استان جویا شدیم.

بازرسی در حوزه امتحانی طبق روال هر سال اتفاق افتاد

خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده موضوع برداشته شدن چادر صحت ندارد و مطابق شیوه نامه، امتحانات برجسته مسئولین حوزه امتحانی می‌توانند به منظور پیشگیری از تخلفات از جمله آوردن نوشته، جزوه، کتاب و یا گوشی تلفن بازدید بدنی انجام دهند.

وی ادامه داد: در حوزه امتحانی مورد نظر نیز بازدید کاملا طبیعی است؛ در عین حال در روزهای متمادی از جمله 31اردیبهشت و 11خرداد توسط مسئولین ستاد و ناحیه از حوزه امتحانی بازدید کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ابراز کرد: در حوزه امتحانی تعدادی از دانش آموزان، عوامل اجرایی، مراقبین و ناظرین که خواهر هستند دارای پوشش چادر بودند و مشکل خاصی محرز نشده است.

وی افزود: درواقع عوامل مدرسه برای پیشگیری از تقلب و به همراه داشتن نوشته، تلفن همراه، ماشین حساب و یا سایر موارد مورد بازرسی قرار گرفته و پس از آن با حجاب کامل سرجلسه امتحان حاضر شده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: ممکن است نوع گویش و بیان کردن موضوع به‌گونه‌ای بوده که دانش‌آموزان این طور برداشت کرده‌اند که باید چادر خود را بردارند و آزرده خاطر شده و مسئله را طبق دریافت و برداشت خود منعکس کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نباید این موضوع را به برداشتن چادر ارجاع داد؛ درواقع این برداشت به نوع گفتمان و برآمده از یک سوءتفاهم جزئی است و بازرسی طبق روال هر سال بوده است.

رحمانی گفت: پس از بازرسی که موضوعی معمول است دانش آموزان با چادر حجاب در جلسه امتحان حاضر شده‌ و مانعی برای آن‌ها وجود نداشته است.

تقلب و کنار گذاشتن چادر!

گفتنی است؛ باوقوع این اتفاق در این مدرسه تعدادی از فعالان فرهنگی استان و مسئولان سمن‌های حجاب و عفاف و خانواده‌های این دانش آموزان دیداری با مدیرکل آموزش و پرورش قزوین انجام دادند و نسبت به این موضوع صورت گرفته انتقاد کردند که آموزش و پرورش و مسئولان بازرسی مجبور به عذرخواهی از دانش آموزان و خانواده‌های آنها شدند.

حال این سوال مطرح است که آیا داشتن پوشش چادر برای دانش‌آموزان می‌تواند دلیل موجهی برای انجام تقلب از سوی آنها باشد؟ آیا کسانی که چادر ندارند امکان انجام تقلب از سوی آنها کمتر است؟ یا اگر در فصل زمستان دانش آموزان پوششی جزو مانتوی مدرسه به تن کرده باشند، این موضوع می‌تواند بهانه ای برای انجام تقلب باشد؟

حال اینکه هیچ قانون مصوب و مرجعی برای حضور بدون چادر دانش آموزان در سرجلسه امتحان وجود ندارد اما مدارس درحال اجرای این موضوع هستند که وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگوی این موضوع باشد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان