۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اجماع و وحدت ملی نقشه راه امروز کشور است/ "معامله قرن"، یک طرح ننگ آور است
کد خبر: ۳۳۵۶۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۰ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

متکی در قزوین:

اجماع و وحدت ملی نقشه راه امروز کشور است/ "معامله قرن"، یک طرح ننگ آور است

متکی در قزوین گفت: در طرح معامله قرن ادعا دارند که می‌خواهند مشکل فلسطین را حل کنند، اما شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که عباس محمود رئیس تشول خودگردان فلسطین اعلام می‌کند که معامله قرن، ننگ است.

اجماع و وحدت ملی نقشه راه امروز کشور است/ "معامله قرن"، یک طرح ننگ آور است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ منوچهر متکی در راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان سخنران ویژه این مراسم در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد؛ اظهار کرد: روز قدس امسال هیمنه و نقش آفرینی بیشتری نسبت به سال‌های قبل دارد.

وی افزود: امروز بناست فریادهای ملت ایران باطل السحر رژیم صهیونیستی باشد؛ در فلسطین شاهد یک غصب به معنای واقعی و کشتار این ملت به دست اسرائیل هستیم.

وزیر اسبق امور خارجه کشور گفت: از سال‌های ۱۹۱۷ تا به امروز وعده‌های زیاد از سوی امریکا برای حل مسئله فلسطین داده شده، اما نتیجه‌ای نداشته است.

متکی ابراز کرد: از سال ۱۹۴۸ که رژیم منحوس صهیونیستی شکل گرفت چند برنامه‌ریزی جدیدی برای خود داشت که مشروعیت بخشی به این رژیم، یکی از این اهداف است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در این سال‌ها تحت حمایت همه جانبه امریکا و اروپا بوده است و تمام تلاش خود را کردند تا به این رژیم صهیونیستی مشروعیت دهند اما تا به امروز هم موفق نشدند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند تا جا بیندازند که این رژیم یک رژیم معمولی است و بیشترین دفاع های نظامی را از آن کردند.

متکی افزود: در طول این سال‌های دو روند را در فلسطین در پیش گرفتند که یکی سرکوب مقاومت و دیگری ایجاد روابط سازش در این کشور بود.

وی اضافه کرد: وقتی اوباما رئیس جمهور شد، در اولین نطقش گفت که یک سال آینده مسئله نهایی فلسطین را حل خواهیم کرد، اما هیچ اثری از حل مسئله فلسطین ایجاد نشد.

وزیر اسبق امور خارجه کشور تشریح کرد: طراحی باطل امریکا این است که برای حل مسئله خاورمیانه، مسئله فلسطین را حل کند؛ترامپ محصول دو دهه شکست سیاست‌های امریکا است.

متکی با بیان اینکه امریکا ۲۰سال است که هر روز در جبهه های مختلف با شکست مواجه شده است، گفت: بیش از ۱۷سال است که آمریکایی‌ها در افغانستان هستند و مردم افغانستان و خود مردم امریکا، آن را شکست خورده می‌دانند.

وی ادامه داد: بعد از ۱۵ سال رئیس جمهور امریکا اذعان می‌کند که باید با چراغ خاموش به عراق برویم و این نشان از ضعف آمریکاست.

وزیر اسبق امور خارجه کشور بیان کرد: ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا با این نگاه انتخاب شد که به جای امریکای شکست خورده نیز یک چهره جدیدی از امریکا به دنیا نشان دهند.

متکی عنوان کرد: ترامپ سوداگری است که در اقتصاد و بازار بود و شعارش این بود که امریکا را به رهبری جهان برگردانیم و یکسری حرکت هایی را کرد.

وی یادآور شد: امریکا با چهار موضوع فلسطین، کره شمالی، ونزویلا و جمهوری اسلامی در یک سال گذشته مواجه بود.

این مسئول بیان کرد: در طرح معامله قرن ادعا دارند که می‌خواهند مشکل فلسطین را حل کنند، اما شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که عباس محمود رئیس تشول خودگردان فلسطین اعلام می‌کند که معامله قرن، ننگ است.

متکی تاکید کرد: تنفر از اسرائیل هر روز بیشتر می‌شود و اگر دیروز فلسطین با سنگ در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده بود امروز با موشک می‌جنگند.

وی اضافه کرد: امروز صحنه اینگونه شده که روزهای قدس اثرگذار شده است و ملتی با اخلاص و نیتی روشن علی رغم تمام مشکلاتی که دارند و صرفا برای اسلام و امام به خیابان می آیند که بازتاب بزرگی در جهان دارد.

وزیر اسبق امور خارجه کشور گفت: معامله قرن به افتضاح قرن محکوم است و به نتیجه نخواهد رسید؛ یکی از سیاست‌های ترامپ این است که تولید بحران کند و از آن بهره‌برداری اقتصادی داشته باشد.

متکی عنوان کرد: حرف هایی که امروز ترامپ می زند یک بخشی شیطنت است و یک بخش هم بر گرفته از مقاومت ملت ایران است.

وی بیان کرد: امریکا ۱۲ سال تبلیغات ایجاد کرد که ایران دنبال سلاح هسته ای است و هنوز هم موضوع برجام حل نشده است.

وزیر اسبق امور خارجه کشور افزود: مردم ما یک محور را برای خود قرار دادند که کلام ولایت حجت شرعی است و تبعیت خلاصانه ملت ایران باید سرلوحه کار همه مسئولین باشد.

وی در پایان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهگشا است، افزود: اجماع ملی و وحدت ملی نقشه راه است و کار تمام نمی‌شود مگر اینکه راه درست را انتخاب کنیم.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان