۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نسبت یک انتصاب با مبانی گام دوم انقلاب!
کد خبر: ۳۳۵۵۴۱ نویسنده: مهدی رمضانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۵ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

نقدی بر انتخاب مشاور جوان استاندار قزوین؛

نسبت یک انتصاب با مبانی گام دوم انقلاب!

استاندار محترم، چگونه خود را به حفظ وحراست از آرمان‌های انقلاب مکلف می‌داند، در حالی که با یک حکم، تدبر و تمشیت امور جوانان این استان را به فردی می‌سپارد که اساساً با مفاهیم ارزشی انقلاب نه تنها بیگانه بوده، بلکه سابقهٔ اقداماتش، در تعارض و تقابل با دستاورد و حتی خون آورد هزاران انسان وارستهٔ متعالی قرار گرفته است!!

نسبت یک انتصاب با مبانی گام دوم انقلاب!

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛

"برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. دشمنان انقلاب با انگیزه‌ای قوی، تحریف و دروغ‌پردازی دربارهٔ گذشته و حتّی زمان حال را دنبال می‌کنند و از پول و همهٔ ابزارها برای آن بهره می‌گیرند. رهزنان فکر و عقیده و آگاهی بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده‌نظامش نمی‌توان شنید.

استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است؛ غالباً جوان، ولی همه در رتبه‌های رفیع انسانیّت. این ثمر شجرهٔ طیّبهٔ انقلاب را با تأویل و توجیه‌های ساده‌لوحانه و بعضاً مغرضانه، نمی‌توان در خطر قرار داد. همه -مخصوصاً دولت جمهوری اسلامی- موظّف به حراست از آن با همهٔ وجودند."

-بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری-بهمن ماه 1397 بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبری نظام به عنوان نقطهٔ تاریخ ساز و مطلع دوره دوم جمهوری اسلامی منتشر شد. علاوه بر اهمیت این بیانیه از جهت مرجع صادر کننده آن، درجه اعتبار این نوشتار از لحاظ محتوا نیز بسیار قابل توجه است.

در جای جای بیانیه ضمن اشاره به نقاط ضعف موجود، نقشه راه و تصویر آینده و مسیری که باید برای رسیدن به نقطه مطلوب، طی شود مشخص شده و به مثابه یک جریان سیاستگذاری، مسئله را شناسایی، راه حل را تدوین و شیوهٔ اجرا را معین می‌کند.

بیانیه گام دوم انقلاب مؤکدا و مکرراً بر گفتمان انقلاب و نظریه نظام انقلابی تاکید دارد و الزامات وصول به تمدن نوین اسلامی را به خوبی و به صورت کاملاً نمایان تبیین کرده است.

ازسویی دیگر یکی از ویژگی‌های بیانیه رسا بودن آن است و از آنجایی که مخاطبین آن در وهله اول جوانان و در وهله دوم دولت‌ها هستند، به دور از هرگونه پیچیدگی متنی بوده و بدون نیاز به تفسیر، قابل فهم و ادراک است که نشان از مخاطب شناسی مطلوب بیانیه دارد.

با مروری بر متن بیانیه با چند پیش فرض مواجه می‌شویم که این پیش فرض‌ها رسالت آینده جوانان، دولت و کل ساختار حاکمیت را معین می‌سازد. پیش فرض اول، گفتمان و مبنای ترسیم و تعیین اهداف، ابزار و نحوه وصول به اهداف را تعیین می‌کند: نظریه نظام انقلابی.

طبعاً این گفتمان لوازم مختص به خود را خواهد داشت که در پیش فرض‌های بعدی متبلور می‌شود.

پیش فرض دوم هدف انقلاب را تعیین می‌کند. نقطه‌ای است که انقلاب اسلامی باید در گام دوم انقلاب به آن نائل آید: ایجاد تمدن نوین اسلامی

پیش فرض سوم ابزار رسیدن به هدف را مشخص کرده و به عنوان یک نقطه اتکا در جمهوری اسلامی روی آن حساب ویژه‌ای باز شده است: تلاش و مجاهدت جوانان انقلابی ایران اسلامی.

حال در مطلع گام دوم انقلاب هستیم، هم جوانان انقلابی وظایفی دارند و هم دولت مردان. در این چارچوب دستور رهبری به دولت و ارکان دولت در همه سطوح، حفظ وحراست از انقلاب و پرهیز از به خطر انداختن مبانی انقلاب با توجیه‌های ساده لوحانه است. تکلیف ایشان برای جوانان نیز شناخت و درس آموختن از گذشته است. جوان انقلابی با بصیرت، متعهد است در میدان عمل جهادگری را وجههٔ همت خود قرار داده و در سنگری دیگر علم آموزی و کسب دانش را به عنوان رکن قدرت تمدن نوین اسلامی سر لوحه کار خود قرار دهد.

اما آنچه وجه اشتراک و محتوای این مجاهدت‌ها در عرصه علم و عمل است، علاقه و دلدادگی به نظام و انقلاب اسلامی است. با این شاخص نمی‌توان هر کار علمی و هر عمل میدانی، را در زمرهٔ حرکت در مسیر شکل گیری تمدن نوین اسلامی برشمرد، بلکه باید آن اقدام، از روی خودآگاهی و معرفت و در فضای گفتمان نظریه نظام انقلابی قابل تعریف باشد.

با این توصیف، قطعاً جوانی که در برهه‌ای نه چندان دور، دل و گوش به فرمان دشمنان انقلاب داده و در مسیر هواهای نفسانی منحرفین و مرعوبین داخلی و مغرضین خارجی قرارگرفته نمی‌تواند در مسیر شکل گیری تمدن نوین اسلامی نقش آفرین باشد.

حال در این چارچوب، حکم اخیر استاندار محترم قزوین را برای مشاور جوانش باید تحلیل کرد که مشاور جوان استاندار با سبقهٔ همراهی با فتنه و فتنه گران و دل در گرو تحقق آمال دشمنان انقلاب نهادن، در کجای پازل گام دوم انقلاب قرار می‌گیرد که حالا باید برای جوانان این استان تدبیر داشته باشد!!!؟؟

یا اینکه، استاندار محترم، چگونه خود را به حفظ وحراست از آرمان‌های انقلاب مکلف می‌داند، در حالی که با یک حکم، تدبر و تمشیت امور جوانان این استان را به فردی می‌سپارد که اساساً با مفاهیم ارزشی انقلاب نه تنها بیگانه بوده، بلکه سابقهٔ اقداماتش، در تعارض و تقابل با دستاورد و حتی خون آورد هزاران انسان وارستهٔ متعالی قرار گرفته است!!

امیدواریم جناب استاندار هنگام پاسخ گویی به این شبهات و سؤالات این جمله را به یاد داشته باشند که " این ثمر شجرهٔ طیّبهٔ انقلاب را با تأویل و توجیه‌های ساده‌لوحانه و بعضاً مغرضانه، نمی‌توان در خطر قرار داد." -بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری-

و صد البته آغوش انقلاب به روی همهٔ افکار و گروه‌ها باز است اما مناسبات افراد با انقلاب در رابطهٔ آنها با نظام و انقلاب سنجیده می‌شود.

پس اگر کسی خطایی کند می‌تواند با اعلام و ابراز ندامت، نسبت خود را با انقلاب ونظام بازبینی نماید. مشاور جوان محترم استاندار نیز از این قائده مستثنا نبوده و می‌تواند ضمن اعلام موضع و تعیین نسبت خود با جریان فتنه، در واقع نسبت خود با انقلاب را تبیین نماید. و در این صورت می‌توان متصور بود که آیا اساساً ایشان در جریان تحقق گام دوم انقلاب نقش آفرینی می‌باشند یا خیر؟

قطعاً مطالبه تحقق آرمان‌های انقلاب، مبتنی بر مسیر ترسیم شده توسط رهبری انقلاب یکی دیگر از رسالت‌های جوانان در گام دوم انقلاب بوده و در این مسیر، در تعامل با هیچ فرد و جریانی قابل چشم پوشی نیست و نخواهد بود.

"بدانید که اگر بی‌توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی‌بود -که متأسّفانه بود و خسارت‌بار هم بود- بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت."

"اگر زمام ادارهٔ بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان -که بحمدالله کم نیستند- سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ ان‌شاءالله."

-بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری-

"مهدی رمضانی، دانشجوی دکترای سیاستگذاری عمومی"

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان