۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نهادهای امنیتی در مقابل انتصاب‌ها حساس باشند/ نماز عیدفطر در هر منطقه متمرکز برگزار شود
کد خبر: ۳۳۵۵۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۵ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نهادهای امنیتی در مقابل انتصاب‌ها حساس باشند/ نماز عیدفطر در هر منطقه متمرکز برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه استان گفت: یکی از افرادی که به تازگی منصوب شده است، سابقاً هرگونه جسارتی علیه رهبری، انقلاب و ارزش‌های دینی در دانشگاه امام خمینی (ره) با هدایت وی انجام می‌شد.

نهادهای امنیتی در مقابل انتصاب‌ها حساس باشند/ نماز عیدفطر در هر منطقه متمرکز برگزار شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(یکشنبه) در نشست ائمه جمعه استان قزوین اظهار کرد: همانطور که انتظار این است که ائمه جمعه رسالت خود را در قبال مطالبات رهبری انجام دهند، انتظار می‌رود این ایام مطالبات امیرالمؤمنین (ع) را که در صفحه صفحه نهج‌البلاغه آمده است، با جدیت دنبال کنند.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) خشم و غضب بسیار زیادی نسبت به مفسدان و غارتگران داشتند، افزود: غارتگران و مفسدان اقتصادی هم‌صف و همراه با دشمنان امیرالمؤمنین (ع) و یاران آن حضرت بودند و در حالی که قاسطین، مارقین و ناکثین نام‌های متعددی داشتند اما زمان غارتگری و دشمنی همه آنها با یکدیگر همراه بودند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه امروز نیز همان آفت را مشاهده می‌کنیم، ادامه داد: گاهی می‌بینیم مقدس مآب‌ها با مفسدترین افراد سیاسی، اخلاقی و اقتصادی یکی می‌شوند تا نقشه نماز جمعه و مسجد را نقش بر آب کنند و باید مراقب این خطرات و آسیب‌های آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با انتقاد از برخی از انتصاب‌های استان عنوان کرد: یکی از افرادی که به تازگی منصوب شده است، سابقاً هرگونه جسارتی علیه رهبری، انقلاب و ارزش‌های دینی در دانشگاه امام خمینی (ره) با هدایت وی انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: شاید مسئولان از سوابق وی اطلاع ندارند اما باید سؤال کرد که نهادهای امنیتی چه کار می‌کنند که چنین افرادی وارد مسئولیت‌ها می‌شوند و چگونه این افراد از فیلتر نهادهای امنیتی عبور کرده و مسئول شده‌اند؟! مگر ما جوان‌های سالم در این استان نداریم که مسئولیت‌ها را به آنها واگذار کنید؟! اینها امروز مصیبت‌های استان است.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نماز عید فطر باید متمرکز برگزار شود، گفت: در دوران امیرالمؤمنین (ع) برخی از مردم به حضرت پیشنهاد کردند برای کسانی که نمی‌توانند برای نماز عید فطر به بیرون از شهر بیایند، مسجد و امام جماعتی در نظر بگیرد اما حضرت نپذیرفت و فرمود من کراهت دارم سنتی بگذارم که رسول خدا (ص) آن را نگذاشت.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نباید رسم شود که هر مسجدی با شیوه خود عمل کند و هر منطقه نماز عید فطر جدا برگزار شود، گفت: نماز عید فطر باید متمرکز و باشکوه برگزار شود و به بهانه اینکه برای هزینه‌های مسجد بخواهند پول جمع کنند، نباید نماز را متفرّق برگزار کنند.

وی عنوان کرد: الحمدالله در قزوین موضوع نماز عید فطر در حال ساماندهی است و تلاش می‌شود تا متمرکز برگزار شود و امسال نیز این موضوع ساماندهی بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان