۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ویژه برنامه‌های هیئت‌های شهر قزوین در شب‌های احیا
کد خبر: ۳۳۵۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۳ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

هیئت کجا بریم؟

ویژه برنامه‌های هیئت‌های شهر قزوین در شب‌های احیا

مراسم‌های احیاء شب قدر و عزداری شب شهادت امیرالمومنین(ع) که در امامزادگان و مساجد قزوین برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه‌های هیئت‌های شهر قزوین در شب‌های احیا
 

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ ماه مبارک رمضان از نیمه گذشته است و به شب‌های باعظمت و پرفضیلت احیای شب‌ قدر رسیده است که درهای آسمان به روی زمین و زمینیان باز است.

همزمان با فرا رسیدن لیالی قدر نیز تمامی مساجد، بقاع متبرکه، امامزادگان و هیئت‌های مذهبی در سطح استان و شهر قزوین برنامه‌های ویژه‌ای برای این ایام تدارک دیده‌اند.

در گزارش زیر به گزیده‌ای از مراسم‌های احیاء شب قدر و عزداری شب شهادت امیرالمومنین(ع) که در امامزادگان و مساجد قزوین برگزار خواهد شد، اشاره می‌کنیم تا مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

امامزاده حسین(ع)؛

آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برای شب‌های احیا ویژه برنامه‌هایی را برنامه ریزی کرده است که از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود که شامل قرائت قرآن کریم باحضور قاریان برتر کشوری، بیان احکام، زیارت عاشورا است.

همچنین در شب نوزدهم آیت الله تلخابی، شب بیست و یکم آیت الله عابدینی و شب بیست وسوم آیت الله اسلامی به عنوان سخنران حضور خواهند یافت.

دعای جوشن کبیر با نوای ذاکرین اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

آستانه مقدسه آمنه خاتون(س)؛

ویژه برنامه شب‌های احیا در آستانه مقدسه آمنه خاتون(س) شهر قزوین واقع در خیابان ملک آباد، در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم با نوای حاج محمد نبوی و اجرای محمد اسکندری مجری صدا و سیما برگزار می‌شود که آغاز مراسم از ساعت ۲۳ خواهد بود.

امامزاده اسماعیل (ع)؛

مراسم احیای شب قدر در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهر قزوین در شب‌های نوزدهم، بیست و یکن و بیست و سوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۳، همراه با قرائت قرآن کریم و دعای جوشن کبیر توسط قاریان ممتاز استان، مناجات و عزاداری با مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

هیئت یا زهرا(س) محمدیه؛

مزار شهدای گمنام شهر محمدیه مراسم احیای شب‌ قدر را از ساعت ۲۲:۳۰ خواهد داشت که همراه با سخنرانی حجت الاسلام نعمت اللهی، حجت الاسلام اوتارخوانی و حجت الاسلام رحیمی خواهد بود؛ مناجات و عزاداری توسط ذاکریت اهل بیت(س) علیرضا شالی، محمد احمدی و ذاکرین هیئت یا زهرا(س) در این شب‌ها اجرا می‌شود.

مسجد حضرت امیر(ع)؛

ویژه برنامه احیای شب قدر در مسجد حضرت امیر(ع) واقع در بلوار امیرکبیر، منطقه پونک قزوین از ساعت ۱۰:۳۰ همراه با سخنرانی حجت الاسلام سجاد علیخانی و قرائت قرآن و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) و مناجات و دعای جوشن کبیر برگزار خواهد شد.

مسجد مسلم بن عقیل(ع)؛

مراسم عزاداری شهادت حضرت علی(ع) و احیاء شب‌ قدر در مسجد مسلم بن عقیل(ع) واقع در منطقه مینودر قزوین در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود که همراه با سخنرانی حجت الاسلام شهسواری و حجت الاسلام مهدی‌جو خواهد بود؛ حاج حامد باقری و کربلایی مهدی یغموری ذاکرین اهل بیت(ع) در این شب‌ها خواهند بود.

مسجد جوادالائمه(ع)؛

مراسم احیاء شب‌ قدر در مسجد جوادالائمه(ع) شهر قزوین واقع در خیابان راه آهن با حضور سخنرانان حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، حجت الاسلام شیخ حسن رامندی و حجت الاسلام سیدعلی حسینی برگزار می‌شود که آغاز برنامه از ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود و با نوای مداحان اهل بیت(ع) رجبی، رضایی، سلیمانی، الهی، حیدری، آقابابایی، جباری و کاکاوند همراه است.

مسجد محمدرسول الله(ص)؛

مراسم احیای شب قدر و عزاداری شهادت امیرالمومنین(ع) در مسجد محمدرسول الله(ص) شهر قزوین واقع در چهارراه بلوار در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم با سخنرانی حجت الاسلام محمدی نژاد و بانوای کربلایی مرتضی کیان از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد.

هیئت حسین جان(ع)؛

مراسم احیای شب قدر و عزاداری امیرالمومنین(ع) درشب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع المهدی(عج) واقع در میدان حافظ منطقه مینودر قزوین از ساعت ۲۲:۳۰آغاز می‌شود که همراه با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی خضری و با نوای ذاکرین هیئت حسین جان(ع) برگزار می‌شود.

مسجد امام حسن عسکری(ع)؛

مراسم احیای شب قدر و عزاداری امیرالمومنین(ع) درشب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در شهرک کوثر قزوین با سخنرانی آیت الله عابدینی، آیت الله اسلامی و حجت الاسلام قابل و با مداحی ذاکرین اهل بیت برگزار می‌شود.

هیئت خادمان مهدی(ع)؛

مراسم ویژه احیاء شب‌ قدر در مسجد ولایت شهر قزوین واقع در ابتدای خیابان شهید بابایی  با سخنرانی حجت الاسلام کرمانشاهی و با نوای ذاکرین هیئت خادمان مهدی(عج) از ساعت ۲۳ برگزار می‌شود.

احیای شب قدر در کنار کودکان بی‌سرپرست؛

راز و نیاز با خدا در شب‌ قدر در کنار کودکان بی سرپرست در شیرخوارگاه حلیمه بهزیستی استان قزوین در ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود، این شرخوارگاه در قزوین، دروازه رشت، بلوار میرزا کوچک خان واقع شده است.

انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان