۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اخلاص رزمندگان مهمترین عامل پیروزی در عملیات بیت‌المقدس بود/ تقدیم ۱۶۱ شهید از قزوین در عملیات آزادسازی خرمشهر
کد خبر: ۳۳۵۴۸۹ نویسنده: غلامرضا حقایق‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲ ساعت: ۵:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان درمصاحبه با صبح قزوین:

اخلاص رزمندگان مهمترین عامل پیروزی در عملیات بیت‌المقدس بود/ تقدیم ۱۶۱ شهید از قزوین در عملیات آزادسازی خرمشهر

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین گفت: مهمترین عامل پیروزی در عملیات بیت المقدس اخلاص، یکپارچگی و اطاعت از فرماندهی بود؛ چراکه رزمندگان ایرانی با انگیزه الهی در این مسیر قدم برداشتند و با دشمن جنگیدند.

اخلاص رزمندگان مهمترین عامل پیروزی در عملیات بیت‌المقدس بود/ تقدیم ۱۶۱ شهید از قزوین در عملیات آزادسازی خرمشهر

غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خردادماه روز مهمی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه پس از این عملیات و اتفاق مهمی که رخ داد در مباحث میدانی و سیاسی جنگ، وضعیت کاملا به نفع ایران اسلامی تغییر پیدا کرد.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار رزمندگان قزوینی در عملیات بیت المقدس عنوان کرد: در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس رزمندگان استان قزوین نقش برجسته‌ای داشتند، به طوریکه ۱۶۱ شهید از استان قزوین در این عملیات تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: در این عملیات، خرمشهر آزاد شد، این در حالی بود که در فکر صدام و کشورهای حامی شرق و غرب وی نمی‌گنجید که ایران نوپا با کمک دلاور مردان ایرانی و با کمترین امکانات چنین اتفاق بزرگی را رقم بزنند.

حقایق‌پور بیان کرد: عملیات بیت المقدس که منتج به آزادسازی خرمشهر شد هم به لحاظ مباحث سیاسی و هم مباحث جنگی بسیار مهم است و حتی غرب و آمریکا پس از این پیروزی اظهار نگرانی کرده و متوجه شدند که شرایط جنگ به شدت در حال تغییر رویه به نفع ایران است.

وی ابراز کرد: بحث آزادسازی خرمشهر در حقیقت با هیچ یک از این معادلات و معیارهای نظامی قابل پیش‌بینی و امکان‌پذیر نبود همچنانکه امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، قطعا در این امر امداد الهی به یاری رزمندگان اسلام آمده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین عنوان کرد: معتقدم مهمترین عامل پیروزی در این عملیات اخلاص، یکپارچگی و اطاعت از فرماندهی بود، چراکه رزمندگان ایرانی با انگیزه الهی در این مسیر قدم برداشتند و با دشمن جنگیدند.

"پیام آوران ایثار" روایتگر دلاورمردی‌های رزمندگان می‌شوند
وی تصریح کرد: در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی نقش فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی بسیار مهم و برجسته بود.

حقایق‌پور بیان کرد: رزمندگان، شهدا و جانبازان ایرانی با ازخودگذشتگی و ایثار و فداکاری حتی از جان خود برای رسیدن به یک آرمان و هدف بزرگ‌تر که در راس آن رضای خداوند متعال و حفظ اسلام و میهن بود؛ گذشتند.

وی گفت: بنیاد شهید معمولا به دلیل اهمیت خاص این ایام برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، امامعتقدم این عملیات می‌تواند سوژه خیلی از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی بوده و در قالب‌های مختلف هنری ماندگار شود.

این مسئول تصریح کرد: در این راستا همچنین اداره‌ای با عنوان پیام آوران ایثار تشکیل شده و گروهی از رزمندگان که در طول جنگ تحمیلی و از جمله عملیات پیروزمندانه بیت المقدس حضور داشتند، انتخاب و ساماندهی شدند.

وی در پایان عنوان کرد: به این افراد آموزش‌های لازم داده شده تا در مناسبت‌های مختلف با حضور در مراکز آموزشی عمومی و یادواره‌ها، راهیان نور و سایر مراسم‌ها خاطرات آن دوران را برای مردم روایت کنند.

انتهای پیام‌/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان