۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳۳تن گل محمدی از مزارع کشاورزی قزوین برداشت می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۴۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

۳۳تن گل محمدی از مزارع کشاورزی قزوین برداشت می‌شود

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت گل محمدی از سطح ۸۸ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است.

۳۳تن گل محمدی از مزارع کشاورزی قزوین برداشت می‌شود

علیرضا نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در سال زراعی جاری 33تن گل محمدی از این مزارع برداشت شود، از این میزان اراضی کشاورزی که به زیر کشت گل محمدی رفته 53هکتار بصورت نهال و 35هکتار بصورت بارور است.

وی تصریح کرد: این میزان سطح زیر کشت در سال جاری نسبت به سال گذشته نزدیک به دو برابر شده و کشاورزان نیز رغبت بیشتری به افزایش سطح زیر کشت این محصول دارند.

این مسئول ابراز کرد: عملیات برداشت گل محمدی از سطح 88 هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است.

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: ارقام کشت شده گل محمدی در مزارع کشاورزی را ؛ ارقام جدید و پایه های شناسنامه دار، رقم یزد 94 و کاشان 93 ذکر کرد که از نظر گل دهی و  میزان طول گل؛ گلبرگ بیشتری را تولید می‌کنند.

نوروزیان مناطق مستعد و مناسب کشت این محصول در استان را؛ شهرستان های قزوین (کوهین و الموت )، بوئین زهرا، آوج، آبیک و البرز ذکر کرد.

وی به اهمیت مزایای کشت این محصول اشاره کرد و یادآور شد: از گل محمدی در صنایع داروسازی، عطر سازی، رنگرزی، مواد غذایی و بهداشتی، شیرینی و عرقیات سنتی استفاده می‌شود.

به گفته‌ی این کارشناس بخش کشاورزی؛ به منظور حمایت از کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در قالب طرح احداث باغ در اراضی شیبدار سالانه بین 30 الی 50 هکتار بسته به اعتبارات جهت کمک به احداث باغ  گل محمدی بصورت یارانه نهال به متقاضیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان