۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین امریکا توان رویارویی با ایران اسلامی را ندارد/ دشمن به‌دنبال مانوری برای ترساندن غرب‌زدگان وابسته است
کد خبر: ۳۳۵۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۷ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

امریکا توان رویارویی با ایران اسلامی را ندارد/ دشمن به‌دنبال مانوری برای ترساندن غرب‌زدگان وابسته است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه آمریکا توان رویارویی با ایران اسلامی را ندارد، گفت: اقدامات آمریکا مانوری برای ترساندن غرب‌زدگان وابسته به خودشان است.

امریکا توان رویارویی با ایران اسلامی را ندارد/ دشمن به‌دنبال مانوری برای ترساندن غرب‌زدگان وابسته است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار می شود، با اشاره به سالروز انجام عقد اخوت و برادری بین رسول اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: همه ما در صف نماز جماعت دستان یکدیگر را به برادری بفشاریم و هر کجا که به یکدیگر سلام می کنیم احساس کنیم که حق برادری به گردنمان می آید و آبرو و مصلحت برادر خود را در نظر می گیریم.

وی ادامه داد: قرآن فرمود بین مؤمنین اخوت وجود دارد و اگر برادران دینی و خواهران ایمانی بینشان کدورت و دلخوری باشد، پیش قدم می شویم و آن را حل می کنیم؛ مخصوصاً در ماه مبارک رمضان که «اصلاح ذات البین» از یک سال نماز و روزه بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: تلاش کنیم ارتباطمان را با نزدیکان به خاطر رضایت دل پیغمبر (ص) صادقانه، صمیمانه و محکم‌تر کنیم چرا که حضرت این گونه از ما خواسته‌اند.

امام جمعه قزوین افزود: امام صادق (ع) می فرمایند مؤمن برادر مؤمن است و آنها یک جسم هستند و باید برای درد و مشکلات برادران مؤمن بی قراری کنند، بی تفاوت نباشند و نسبت به سختی، فقر، معیشت و آبروی دیگران حساس باشند.

وی یادآور شد: باید نسبت به یکدیگر دلسوز باشیم و اینکه یمنی ها را به خاک و خون می شکند، نمی توانیم بی تفاوت باشیم. در شهرمان خیلی ها گرسنه هستند، یتیم و بی سرپرست شده اند و ما نسبت به آنها نباید بی تفاوت باشیم.

عابدینی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: وجود نازنین امام حسن مجتبی (ع) در وسط ماه رمضان، درخشیدن گرفته و می باید کلام حضرت را مورد توجه قرار دهیم چرا که سرمایه اصلی ماه رمضان به حساب می آید.

خطیب جمعه قزوین در ادامه به احادیثی از امام حسن (ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند: خدای متعال ماه مبارک رمضان را زمین مسابقه برای مخلوقات خود قرار داده است، آنها که هوشیار هستند و بنده خوب خدا هستند مسابقه را می بینند و در آن شرکت می کنند که موضوع آن اطاعت خداوند برای رسیدن به رضایت است و آنقدر این مسیر را می روند تا خداوند بگوید من از شما راضی هستم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: زمانی که خدای متعال ما را با "یا ایهالناس" خطاب می کند یعنی هنوز مورد توجه او قرار نگرفته ایم زمانی که خطاب خداوند تبدیل به "یا بنی آدم" می شود یعنی کمی ما را تحویل گرفته است و زمانی که "یا ایها الانسان" می گوید یعنی توجه خداوند به ما افزایش یافته اما زمانی که می گوید یا "ایهاالذین آمنوا" یعنی مورد توجه ویژه او قرار گرفته ایم، و زمانی که پروردگار عالم از ما راضی شود به بنده اش می گوید "یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِى فِى عِبَادِى وَادْخُلِى جَنَّتِى".

امام جمعه قزوین گفت: ماه رمضان فرصتی است که بکوشیم خدای متعال از ما راضی شود. در ماه رمضان عده ای با شب زنده داری و عبادت و انس با قرآن و مناجات از بقیه جلو افتادند و پیشتاز شدند و عده ای هم کوتاهی کرده و فرصت از دست داده اند.

خدا دهان حامیان برجام را ببندد

وی عنوان کرد: امام علی(ع) می فرمایند؛ قرآن نور و چراغ های فروزانی است که هر آیه آن می درخشد و شفایی برای دل های ماست که تاریکی و استرس و ناراحتی ها را برطرف می کند. در حدیث دیگری نیز فرمودند: تعجب می کنیم از کسی که برای غذای خود فکر می کند و زمان می گذارد چرا برای عقل و سعادت و دل و آخرتش فکر و زمان نمی گذارد. آنچه برای بدنش ضرر دارد نمی خورد، اما از آنچه که عامل آلودگی دلش می شود غافل است.

عابدینی با اشاره به مناسبت معراج حضرت رسول اکرم(ص) گفت: در سوره اسرا می خوانیم که این پیامبری که بناست جهان را تحت تاثیر قرار دهد به یک سفر معنوی الهی و یک ضیافت عرشی از سوی خداوند دعوت می شود و حقایق عالم را در ساحت رحمت خداوند مشاهده می کند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به مناسبت روز بهره وری و مصرف بهینه بیان کرد: ما در مصرف خود در حوزه های مختلف بی انضباتی های زیادی داریم، اسراف در مصرف مواد غذایی به وفور دیده می شود که نعمت خدا را نادیده می گیریم. خداوند می فرماید اسراف کنندگان برادران شیاطین هستند. ما در هر فضایی که مرتکب اسراف می شویم باید بدانیم که در دسته شیاطین قرار می گیریم.

‌وی با اشاره به تهدیدات امریکا و القای جنگ از سوی مزدوران غرب گفت: حواسمان باشد هیچ گونه علامتی که امریکا قصد جنگ با ما را داشته باشد وجود ندارد، آن روزی که امریکا ابرقدرت بود ما با دست خالی در مقابل شاه پهلوی ایستادیم اما امریکا جرات حمله به خود نداد و امروز که امریکا به قدرت پوشالی تبدیل شده و در کشورهای کوچک هم دچار شکست شده، توانایی جنگ با ایران قدرتمند را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: هرچقدر که رئیس جمهور امریکا دیوانه باشد اما اینقدر می فهمد که توانایی رویارویی با ایران اسلامی را ندارد و فقط درحال مانور دادن روی مسئله جنگ هستند و غرب زدگان وابسته به خود را می ترسانند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امثال این وابستگان که از تهدیدات دشمن می ترسند همین حامیان برجام هستند. خدا دهان غرب زدگانی که کلمه مذاکره از آن نمی افتد را ببندد، چرا که چقدر صدمه و آسیب با همین بهانه به کشور ما وارد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: آنهایی که بتی به نام برجام را تراشیدند و هنوز سجده ذلت و حقارت خود را در برابر این بت تمام نمی کنند، آنهایی که به بت برجام سجده کردند حسابشان از ملت سربلند ایران که فقط در پیشگاه خدا سجده می کنند، جداست.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: حامیان برجام در حمایت از دشمن سخنرانی می کنند اما ملت مومن و قرآنی و ولایتی و کربلایی و نجفی ایران فرهنگ متفاوتی با حامیان غرب دارند. این ملت بار خود را در لیله القدر می بندد و فقط به خدا تکیه دارد.

وی  ابراز کرد: این وعده الهی است که هرکس یاریگر خدای متعال باشد خداوند او را حمایت خواهد کرد و زمانی که خدای متعال ما را یاری کند هیچ کس هیچ غلطی نمی تواند کند. این یاری خدا نیز فقط مخصوص کسانی است که دشمنان از آنها سخن محکم و درشتی ببینند، آنهایی که به دشمن لبخند می زنند و به ملت خود توهین میکند لیاقت نصرت الهی را ندارد.

عابدینی گفت: رهبر فرزانه انقلاب که برای ملت خود رحمت و عطوفت است و به دشمن خود می گوید اگر غلطی بکنید تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم شامل حال نصرت الهی می شود و ما یقین داریم که خداوند دست از حمایت دین خود برنمی دارد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: تهدیدات امروز دشمن برای این است که بگویند ما هنوز زنده هستیم درصورتی که آنها مرده اند و در حال نابودی هستند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان