۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین همایش "خدیجه مادر امت" در امامزادگان شاخص قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۳۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۴ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان: 

همایش "خدیجه مادر امت" در امامزادگان شاخص قزوین برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین گفت: به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در روز دهم ماه مبارک رمضان (۲۶اردیبهشت ماه) مراسم ویژه‌ای با عنوان خدیجه مادر امت با حضور اقشار مختلف مردم در ۱۳امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.

همایش "خدیجه مادر امت" در امامزادگان شاخص قزوین برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در روز دهم ماه رمضان مراسم ویژه‌ای با عنوان خدیجه مادر امت با حضور اقشار مختلف مردم در امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در روز دهم ماه مبارک رمضان (۲۶اردیبهشت ماه) مراسم ویژه‌ای با عنوان خدیجه مادر امت با حضور اقشار مختلف مردم در 13امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین با اشاره به ضرورت مهجوریت‌زدایی از شخصیت والای حضرت خدیجه(س) اعلام کرد: هدف از برگزاری ویژه برنامه خدیجه مادر امت، تبیین جایگاه شخصیتی ام‌المومنین(س) و در واقع آغازی برای پایان بخشیدن مهجوریت، از شخصیت این بانوی بزرگوار است.
 
وی عنوان کرد: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی بود که دعوت رسول خدا(ص) را لبیک گفت و در کنار آن حضرت با همه توان ایستاد و پایداری کرد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) در سخت‌ترین شرایط کنار پیامبر گرامی اسلام (ص) حضور داشت و ایشان را حمايت می‌کرد، یادآور شد: پیامبر خاتم (ص) هنگام تدفین حضرت خدیجه (س) خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، خدیجه را به خاک سپردند. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: اداره اوقاف استان برنامه‌های دینی و قرآنی زیادی را در قالب طرح اجرای ضیافترحمت، خودسازی و بخشش گناهان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان