۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جمعیت کمیته امداد قزوین به ۲۹هزار خانوار افزایش یافت/ اطعام نیازمندان در قالب افطاری ساده
کد خبر: ۳۳۵۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۴ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان:

جمعیت کمیته امداد قزوین به ۲۹هزار خانوار افزایش یافت/ اطعام نیازمندان در قالب افطاری ساده

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در ابتدای سال ۹۷ کمتر از ۲۰هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بودند، اما با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی، در پایان سال این رقم به بیش از ۲۹هزار خانوار رسیده است.

جمعیت کمیته امداد قزوین به ۲۹هزار خانوار افزایش یافت/ اطعام نیازمندان در قالب افطاری ساده

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مجید مومنی امروز(سه شنبه) در نشست هم اندیشی روحانیون و مبلغین که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه نگاه به کمیته امداد امام (ره) و خدمات این نهاد جامع نیست و هرکس بخشی از این فعالیت ها را می شناسد و این موضوع وظفیه مارا برای اطلاع رسانی مناسب از خدمات و فعالیتهای کمیته امداد، سنگین تر کرده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد روحانیون و مبلغین عزیز که ارتباط تنگاتنگی با اقشار مختلف مردم دارند و ابزار تبلیغی منابر هم در اختیار دارند، از عملکرد و برنامه‌های این نهاد بیشتر آگاهی داشته باشند و خدمات نظام را به گوش مردم برسانند که نتیجه آن مشارکت مردم در خدمت رسانی بهتر و بیشتربه نیازمندان خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: شاید وقتی برخی خبر جمع آوری حدود شش میلیارد تومان صدقه مردم استان قزوین در سال گذشته را می‌شنوند از خود بپرسند که این پول کجا و چگونه هزینه می‌شود اما جالب است که بدانید، کمیته امداد استان قزوین طی سال 97 ماهیانه هفت میلیارد و 100میلیون تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان تحت حمایت، پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد مصرف کننده فقر است نه تولیدکننده آن، اضافه کرد: در ابتدای سال 97 کمتر از 20هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بودند اما با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی، در پایان سال این رقم به بیش از 29هزار خانوار رسیده است.

مومنی خطاب به روحانیون گفت: انتظار داریم به مردم بگویئد که کمیته امداد امام (ره) در کنار کمک های معیشتی و اقتصادی، برای رفع محرومیت و فقر از جامعه، برنامه های مختلفی برای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت خود اجرا می‌کند و پرداخت کمک های موردی و معیشتی به خانواده های تحت حمایت فقط برای بازگرداندن مددجو به شرایط عادی است و بعد از آن کمک به ایجاد اشتغال به عنوان رویکرد جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: وقتی موضوع معیشت افراد با اشتغال حل شود دیگر آن فرد به کمک دیگران نیازی نخواهد داشت و زمینه و بستر استقلال معیشتی و زندگی توأم با عزتمندی خاناده فراهم می‌شود.

کمک پنج میلیاردی مردم قزوین در ماه رمضان سال گذشته

وی ابراز کرد: با توجه به رویکرد توانمندسازی در سال 97 بیش از 47 میلیارد و 818 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به دو هزار و 645 نفر از نیازمندان و مددجویان پرداخت شده است.

مومنی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند در دورترین نقاط و حتی بدون مرجعه به دفاتر کمیته امداد از طریق کد # 028*8877* کمک‌های خود را به نیازمندان اهداء کنند.

وی ادامه داد: در ماه رمضان سال جاری علاوه بر نیازمندان، هموطنان سیل زده نیز برای امرار معاش با سختی‌هایی مواجه هستند از این رو طرح اطعام نیازمندان که هر ساله در کمیته امداد برگزار می‌شود، در سال جاری نیز اجرا می‌شود و تنها تفاوت آنها توجه به سفره هموطنان سیل زده است.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته مردم نیکوکار استان بیش از پنج میلیاردتومان در این زمینه کمک کردند که اغلب آن به صورت غذای گرم و با مشارکت و حضور مردم میان نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: امکان اطعام نیازمندان در ماه رمضان سال جاری فراهم است و امسال این مهم با شعار افطاری ساده در حال اجراست از این رو هر یک از شهروندان تنها با پنج هزار تومان می‌توانند برای افطار یک نفر مشارکت کنند.

مومنی عنوان کرد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از طریق کد # 028*8877* در طرح‌های مختلف کمیته امداد از جمله اطعام نیازمندان و سیل زدگان مشارکت کنند.

وی یادآورشد: براساس برآوردهای انجام شده افطاری ساده با هزینه پنج هزار تومان برای هر نفر قابل اجراست از این رو مردم نیکوکار می‌توانند با مبالغ مختلف و در حد توان خود به یاری نیازمندان و سیل زدگان بشتابند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان