۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مسابقه مفاهیم قرآن کریم ویژه اصحاب رسانه برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۳۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۴ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین:

مسابقه مفاهیم قرآن کریم ویژه اصحاب رسانه برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان مسابقه مفاهیم قرآن کریم وی‌ژه اصحاب رسانه، فرزندان و خانواده های آنان از سوره قلم برگزار می شود.

مسابقه مفاهیم قرآن کریم ویژه اصحاب رسانه برگزار می‌شود
 

محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: رمضان، ماه نزول قرآن است و همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت، حیاتی دوباره پیدا می‌کند، رمضان نیز بهار قرآن است. امام محمد باقر (ع) نیز فرموده اند: هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

وی افزود: قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه‌ای که همه برنامه‌ها و رموز تکامل را دربردارد. قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است.

رئیس سازمان بسیج رسانه قزوین اذعان کرد:در راستای ترویج فرهنگ توجه به مفاهیم قرآنی و بهره‌برداری از آیات قرآن، مسابقه مفاهیم سوره قلم از تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی در ماه مبارک رمضان برای خانواده فرهیخته و بزرگ رسانه استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: سوره قلم شصت و هشتمین سوره قرآن کریم است که ۵۲ آیه دارد و در مکه نازل شده است، این سوره به «ن والقلم» نیز شهرت دارد و در جز ۲۹ جای گرفته است. از آیات مشهور آن، آیه «و ان یکاد» و آیه «خُلق عظیم» است که پیامبر (ص) را دارای ا خلاقی والا معرفی می‌کند.

این مسئول با اشاره به کاربردی بودن مفاهیم سوره قلم برای اصحاب رسانه بیان کرد: بیان عظمت قلم، مقام و عظمت رسول خدا (ص)، نزول عذاب‌های الهی، شرح سرنوشت پرهیزکاران و بدکاران موضوعات مطرح شده در این سوره هستند.

وی ابراز کرد: این مسابقه شامل ۱۰ سوال است که از متن تفسیر طرح شده است. تفسیر سوره قلم به صورت پی دی اف( PDF ) در سایت سازمان بسیج رسانه به آدرس http://basijmedia.ir و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

کشاورز در پایان گفت: علاقه مندان می‌توانند با ارسال پاسخنامه به آدرس پستی قزوین، شهرک کوثر، خیابان اندیشه، نبش خیابان ابوذر جنوبی، پلاک ۹ یا فکس به شماره ۳۳۷۸۵۱۰۰ و یا ارسال مشخصات خود و شماره گزینه‌های صحیح به صورت یک عدد ۱۰ رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۸۸۳۹ در این مسابقه معنوی و فرهنگی شرکت کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان