۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعضای اهدایی بدن جوان قزوینی جان ۳نفر را نجات داد
کد خبر: ۳۳۵۲۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۱ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی درمصاحبه با صبح قزوین:

اعضای اهدایی بدن جوان قزوینی جان ۳نفر را نجات داد

مسئول واحد پیوند اعضای معاونت درمان علوم پزشکی قزوین گفت: دومین مورد اهدای استان قزوین در سال ۹۸از طرف خانواده جوان ۳۷ ساله صورت گرفت.

اعضای اهدایی بدن جوان قزوینی جان ۳نفر را نجات داد

چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهار کرد: دومین مورد اهدای استان قزوین در سال 98از طرف خانواده جوان 37 ساله صورت گرفت و حداقل 3نفر را از مرگ حتمی نجات داد.

وی ادامه داد: این جوان بوئین زهرایی در اثر تصادف با موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شد و با ایثارگری خانواده‌اش برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل و کبد و کلیه‌هایش اهدا شد.  

مسئول واحد پیوند اعضای معاونت درمان علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: علاوه بر سه ارگان بافت‌های این جوان نیز به افراد نیازمند اهدا خواهد شد.

وی عنوان کرد: لازم است در راستای اهدای عضو فعالیت فرهنگی صورت گیرد؛ چراکه اکنون 24هزار نفر در کشور به اعضای اهدایی نیازمند هستند که درصورت فراگیر شدن اهدای عضو بیماران مرگ مغزی این نیاز تامین خواهد شد. 

این مسئول تاکید کرد: با اهدای عضو دریافت کننده هیچ هزینه‌ای جهت پیوند و درمان پرداخت نمی‌کند و این موضوع می‌تواند به کاهش هزینه بیماران بویژه د ر بخش کلیه که خرید و فروش صورت می‌گیرد کمک قابل توجهی کند.

وی در پایان گفت: دراستان قزوین نیز حدود 100نفر به پیوند کلیه نیاز دارند و زندگی خود را با زحمت و دیالیز می‌گذرانند؛ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به این بیماران کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان