۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هشدار به ۷ روستای الموت شرقی و غربی/ سد طالقان سرریز شد
کد خبر: ۳۳۵۲۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۰ ساعت: ۱۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خبر داد:

هشدار به ۷ روستای الموت شرقی و غربی/ سد طالقان سرریز شد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: به دلیل اقدامات پیشگیرانه طی بارندگی روزهای آتی ۷روستای حاشیه شاهرود در الموت غربی و شرقی هشدار دریافت کرده‌اند اما تهدید جدی برای استان وجود ندارد.

هشدار به ۷ روستای الموت شرقی و غربی/ سد طالقان سرریز شد

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون 10تا 15مترمکعب آب از سد طالقان به رودخانه وارد می‌شود اما طی دو روز آینده این میزان به 50متر خواهد رسید و باتوجه به اینکه خود رودخانه نیز دارای آب است، هشدار صادر شده است.

وی با بیان اینکه سد طالقان از عصر امروز سرریز شد، ادامه داد: ‌اکنون به دنبال بارندگی‌ها تهدیدی مورد توجه استان نیست و تنها به دلیل پیشگیری که اساس کار مدیریت بحران است 7روستای حاشیه شاهرود رو الموت شرقی و غربی هشدار دریافت کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ابراز کرد: با فرماندارها، بخشدارها و دهیاری‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته است، هشدار جمع آوری برای مقداری از تاسیساتی که در مسیر رودقرار دارد و به احتمال زیاد متعلقبه پیمان‌کاران است نیز صادر شده است زیرا احتمال خسارت برای آن‌ها وجود دارد.

مسمومیت 28 قزوینی با قارچ آلوده

وی افزود: بارش‌ها و باد شدید امروز و دیروز آسیب جدی به همراه نداشته و تنها چند مورد شکستگی درخت در قزوین و البرز، چند مورد آبگرفتگی منازل در تاکستان و یک مورد نیز در آبیک گزارش شده است.

این مسئول عنوان کرد: خواهش ما از مردم این است که مسائل ایمنی را بویژه در فصل بهار که با رعد و برق همراه است رعایت کنند؛ در هفته گذشته یک مورد رعدزدگی با آسیب به ناحیه دست و شکم اعلام شد که اکنون فرد مصدوم در بیمارستان است و خوشبختانه وضعیت عمومی او رو به بهبود است.

وی تاکید کرد: لازم است افرادی که به خارج از شهر مراجعه می‌کنند به هیچ وجه از قارچ استفاده نکنند، چراکه قارچ‌های سمی از غیر سمی قابل تشخیص نیست و به همین دلیل سال گذشته حدود 28مورد مسمومیت ناشی از قارچ اعلام شد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان