۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دستگیری سارق پلاك خودرو و تصادف فوتی در طارم‌سفلی
کد خبر: ۳۳۵۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۸ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مهمترین اخبار انتظامی استان قزوین؛

دستگیری سارق پلاك خودرو و تصادف فوتی در طارم‌سفلی

فرمانده انتظامی "بويين زهرا" از دستگیری سارق پلاك خودرو در اين شهرستان خبر داد.

دستگیری سارق پلاك خودرو و تصادف فوتی در طارم‌سفلی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مهمترین اخبار انتظامی استان قزوین را در این خبر می‌خوانید:

ضرورت نیاز به خدمات مشاوره

یکی از راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی، ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای به هنگام است که می‌تواند در ارتقاء سلامت افراد جامعه نیز مؤثر واقع شود.

اعتلای سلامتی بدون تحقق بهداشت روانی و سلامت افراد آن به دست نمی‌آید و سلامتی و بهداشت روانی فرد درگرو وجود آمادگی‌های خانوادگی و اجتماعی است. اختلالات خلقی اضطرابی، فقدان سازش فکری اجتماعی، انحرافات اخلاقی و اعتیاد، زمینه ایجاد یک محیط آسیب زا را برای تمام اعضاء خانواده فراهم می سازد.به طوری که این مشکلات منجر به بروز انواع جرم‌ها و بزهکاری‌ها و عوامل مخل نظم و آرامش در سطح جامعه می شوند.

از سوی دیگر افزایش تعداد خانواده‌های لجام گسیخته، بیمار و آسیب دیده دیر یا زود به آسیب‌های اجتماعی جدی در سطح کلان و گسترده منجر می‌شود و سلامت و بهداشت روانی افراد جامعه را تهدید خواهد کرد. یکی از راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی، ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای به هنگام است که می‌تواند در ارتقاء سلامت افراد جامعه نیز مؤثر واقع شود.

توجه به ظهور مشکلات و نیازهای گوناگون و متنوع در جوامع امروزی و تاثیر آنها بر اقشار مختلف(زنان، مردان و جوانان  و نوجوانان) اهمیت و لزوم  به مشاوره و خدمات مددکاری را در زندگی، صد چندان کرده است  لذا در این راستا مهمترین وسیله کمک به افراد در شناخت بهتر خود، محیط و سازگاری بیشتر در زندگی، خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی است که رشد مطلوب ذهنی، عاطفی، اجتماعی و معنوی فرد را تسهیل می‌کند.

خدمات مشاوره ای، پدیده نسبتاً جدیدی است که هنوز در مراحل رشد خود قرار دارد، اما تاثیر کلی آن در جامعه با سرعتی شگرف در حال افزایش است حضور تعداد روزافزون افرادی که جهت یاری جستن از مشاورین برای برطرف کردن مشکلات غیرقابل تحمل زندگی روزمره (بیکاری، مشکلات خانوادگی، عدم اعتماد به نفس، ناتوانی در تصیم‌گیری‌ها،مشکلات آموزشی و تحصیلی، مشکلات مربوط به بی‌قراری و تداوم روابط انسانی و مشکلات متعدد) مراجعه می‌کنند نشان می‌دهد که هیچ گاه ضرورت مشاوره با چنین گستردگی احساس نمی شده است.

یکی ازمهمترین سازمان‌های خدماتی در جوامع نوین که نقش اساسی در هماهنگی اجزای گوناگون جامعه ایفاء می‌کند و تاثیر فراوانی بر ابعاد گوناگون اجتماع برجای می‌گذارد نیروی انتظامی است نیروی انتظامی با راه اندازی مراکز مشاوره در معاونت اجتماعی و کلانتری‌ها، بستر و زمینه پیشگیری از مسائل اجتماعی و ارائه خدمات  مشاوره به مراجعین را به صورت رایگان فراهم نموده است.

لذا فرماندهی انتظامی استان قزوین مفتخر است به شهروندان اعلام نماید مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌های استان قزوین آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه‌های: روان شناختی، خانوادگی، تربیتی، تحصیلی، فردی، ازدواج، مددکاری مشاوره، حقوقی، انتظامی آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان بصورت حضوری و تلفنی به مراجعین است.

همکاران و شهروندان گرامی در صورت نیاز به خدمات مشاوره می توانند به این مرکز مراجعه و یا با شماره تلفن 21821171 تماس  و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.

نحوه خدمات دهی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 830 الی 1400، پنجشنبه ها از ساعت 830 الی 1200 به شرح ذیل است:

خدمات روانشناختی: شنبه تا پنجشنبه:

خانواده، ازدواج، تحصیلی، تربیتی، شغلی،اضطراب،افسردگی، ترس 

مشاوره روانسنجی:

اجرای تست های مختلف  هوش،شخصیت،استعداد

مشاوره انتظامی:

حقوقی، وظیفه عمومی، گزینش و استخدام

خدمات مددکاری اجتماعی:

ارجاع به مراکز حمایتی و خدماتی

 دستگیری سارق پلاك خودرو در بوئين زهرا

سرهنگ "حسين عليان نژادي" در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: درپي اعلام مركز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر عبور يك دستگاه كاميون داراي سابقه سرقت جفت پلاك بلافاصله ماموران در مبادی ورودی شهر بوئین زهرا مسقر و به کنترل محور پرداختند.

وی در ادامه افزود: مامورين كلانتري 11 "پاسداران" حین کنترل محورکامیون مورد نظر را شناسایی و خودرو را متوقف ودر بررسی ماموران مشخص شد پلاك كاميون سرقتی بوده و از استان مركزي داراي سابقه سرقت مي باشد که ماموران بلافاصله رانده را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

فرمانده انتظامی "بويين زهرا" در پایان گفت: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

تصادف فوتی در شهرستان قزوین

سرهنگ نصرالله بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع تصادف جرحی در مسیر"لوشان - کلج" بلافاصله ماموران انتظامی و پلیس راه در محل مورد نظر حاضر شدند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه یک دستگاه سواری "پژو" در مسیر "لوشان – کلج" بعد از روستای "سیاه پوش" با خودروی سواری "پراید" برخورد کرده است، افزود: در این حادثه راننده سواری "پراید" پس از انتقال به بیمارستان توسط عوامل اورژانس متاسفانه بر اثر شدت ضربه فوت کرد.

بیگلری در پایان گفت: كارشناسان پليس راه علت اين تصادف را  تجاوز به چپ خودروی "پژو" نسبت به خودروی "پراید" اعلام كردند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان