۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ارسال بسته‌های فرهنگی به مناطق سیل‌زده/ یک روز از حقوق کتابداران به سیل‌زدگان اختصاص یافت
کد خبر: ۳۳۴۹۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲ ساعت: ۱۴:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد:

ارسال بسته‌های فرهنگی به مناطق سیل‌زده/ یک روز از حقوق کتابداران به سیل‌زدگان اختصاص یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از اختصاص یک روز از حقوق کتابداران قزوینی به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: بسته‌های فرهنگی کتابخانه‌های استان قزوین به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال به لرستان ارسال می‌شود.

ارسال بسته‌های فرهنگی به مناطق سیل‌زده/ یک روز از حقوق کتابداران به سیل‌زدگان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ رویا اسماعیلی ظهر امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح "پویش بهار مهربانی" اظهار کرد: به منظور همدردی و کمک به سیل‌زدگان کشور و همچنین ایجاد نشاط و آرامش روحی و روانی در کودکان "پویش بهار مهربانی" در کتابخانه‌های استان قزوین در حال اجرا است.

وی افزود: در این پویش اقلام فرهنگی، کتاب، اسباب بازی و لوازم التحریر تهیه و در بین مردم مناطق سیل زده توزیع می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین به عنوان معین استان لرستان و خوزستان مشخص شده است و امروز اولین مرحله کمک‌های خیران، کارکنان، کتابداران و اعضای کتابخانه‌های استان قزوین آماده شده و برای استفاده کودکان مناطق سیل‌زده لرستان ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: "پویش بهار مهربانی" از طرح‌های موفق و اثربخشی بود که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شد و نتایج مثبتی را به دنبال داشته و موجب تقویت روحیه فداکاری، نوع دوستی و وحدت و انسجام ملی در بین مردم شده است.

اسماعیلی بیان کرد: در این طرح تلاش کردیم تا از همه ظرفیت‌ها استانی استفاده کنیم و در این راستا مسئولان استانی به ویژه استاندار قزوین همچنین هنرمندان، ورزشکاران، نویسندگان، ناشران، مولفان، اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی و اجتماعی همکاری داشتند.

مرحله اول کمک‌های مردمی به مناطق سیلزدگان ارسال می‌شود

وی اضافه کرد: کتابداران استان قزوین نیز حضور فعالی در این پویش داشتند و یک روز از حقوق خود را به این کار اختصاص دادند که با آن اسباب بازی و کتاب برای کودکان مناطق سیل‌زده خریداری شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد: امروز مرحله اول امدادرسانی کتابخانه‌های استان قزوین آماده ارسال است که این بسته فرهنگی شامل ۳۰۱۲ نسخه کتاب به ارزش 180میلیون ریال، ۷۱۷ قطعه اسباب بازی، عروسک و بازی‌های فکری به ارزش 60میلیون ریال و لوازم بهداشتی و اقلام شوینده به ارزش ریالی 10میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: همچنین 209دست پوشاک به ارزش 50 میلیون ریال، 1239نوشت افزار و لوازم التحریر به ارزش 50میلیون ریال تهیه و آماده ارسال است که کل این کمک‌ها در مجموع به ارزش 350 میلیون ریال است.

اسماعیلی عنوان کرد: با وجود اینکه 20روز از شروع این پویش می‌گذرد، اما شاهد استقبال خوب هم استانی‌های عزیز بودیم و مرحله دوم کمک‌ها طی هفته آینده به استان خوزستان ارسال می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: تجهیز بخش کودکان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تامین کتاب مورد نیاز برای کتابخانه‌ها متناسب با گروه سنی اعضا از اولویت‌های اداره کتابخانه‌های استان در سال جاری است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان