۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین یک‌سوم مدارس قزوین نیازمند تخریب و بازسازی است
کد خبر: ۳۳۴۹۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲ ساعت: ۱۳:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان:

یک‌سوم مدارس قزوین نیازمند تخریب و بازسازی است

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین گفت: بازسازی و تکمیل مدارس نیمه کاره و تخریبی مهمترین اولویت مجمع خیرین استان است؛ چراکه یک سوم مدارس احتیاج به بازسازی و تخریب دارند.

یک‌سوم مدارس قزوین نیازمند تخریب و بازسازی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدمهدی ارمغان در نشست خبری که امروز(دوشنبه) به مناسبت بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین در دبیرستان شرافت قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز استان در سال ۷۷ تاسیس و مشغول فعالیت است که در این مدت همه همکاران، با تمام نیرو برای تحقق اهداف تعیین شده تلاش کردند.

وی افزود: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و ۳۰۰خیر مدرسه‌ساز ساعت ۹:۳۰ صبح روز پنجشنبه(5 اردیبهشت ماه)در سالن تبلبغات اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین تصریح کرد: سال ۹۴ میزان تعهد خیرین استان ۱۲میلیارد تومان بود که ۸۵ درصد آن محقق شد و سال ۹۵ این رقم  ۹میلیارد تعهد بود که ۹۵ درصد تحقق یافت.

وی عنوان کرد: میزان تعهد خیرین در سال ۹۶، ۱۰میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد محقق شد که این رقم در سال گذشته به ۱۲میلیارد تومان افزایش یافت که ۱۰۰درصد آن محقق شد.

ارمغان تصریح کرد: استان قزوین با عملکرد مناسب خیرین در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در نسبت تعهد به تحقق رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به تعداد اعضای خیرین مدرسه ساز استان گفت: ۳۲۰خیر مدرسه ساز در استان وجود دارد؛ همچنین ۶هزار نفر دیگر نیز ماهانه درصدی از حقوق خودشان را به امر مدرسه سازی اختصاص می‌دهند.

تعهد 20میلیارد تومانی خیرین استان قزوین

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین ابراز کرد: با وجود اینکه بیش از یک ماه از سال جاری گذشته است؛ توانستیم 20میلیارد تومان تعهد خیرین استان را داشته باشیم که در جشنواره‌ای که روز پنجشنبه(5اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود؛ اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: از این میزان تعهد خیران قزوینی تاکنون بیش از 14میلیارد تومان و به عبارتی 70درصد محقق شده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال رقم‌های بیشتری را اعلام کنیم.

ارمغان در ادامه گفت: هم اکنون میانگین ساخت مدرسه در استان قزوین ۲۰ مدرسه ۶ کلاسه با مساحت 500مترمربع است.

وی تصریح کرد: بازسازی و تکمیل مدارس نیمه کاره و تخریبی مهمترین اولویت مجمع خیرین استان است؛ چراکه یک سوم مدارس احتیاج به بازسازی و تخریب دارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین بیان کرد: خیرین استان تاکنون ساخت ۱۶ مدرسه با ۱۳۰ کلاس درس، یک سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی را تعهد کرده و عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

وی در پایان گفت: بنیاد برکت در مجموع اجرای 19پروژه را تعهد کرده که 17پروژه تحویل داده شده است که شامل 7مدرسه در بوئین زهرا، 5مدرسه در ناحیه یک قزوین، 2 مدرسه در مهرگان البرز، تاکستان، شال و آوج هر کدام یک مدرسه است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان