۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۶۴۱ کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی است/ کلنگ‌زنی سومین مدرسه سبز کشور در قزوین
کد خبر: ۳۳۴۹۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

۱۶۴۱ کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی است/ کلنگ‌زنی سومین مدرسه سبز کشور در قزوین

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: سومین مدرسه سبز کشور در قزوین با مساحت ۴هزار مترمربع با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در آبگیلک قزوین کلنگ‌زنی خواهد شد.

۱۶۴۱ کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی است/ کلنگ‌زنی سومین مدرسه سبز کشور در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عسگرعلی جوانبخت در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(دوشنبه) به مناسبت بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در دبیرستان شرافت قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خیرین نیکوکار با عبور از خودخواهی بحث دگرخواهی و خداخواهی را سرلوحه کارهای خود قرار دادند.

وی افزود: در وضعیت اقتصادی کنونی که اعتبارات دولت چندان مناسب نیست، خیرین به یاری آموزش و پرورش شتافتند و خدمات خوبی ارائه کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با رویکرد افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به احداث مدرسه سبز در استان عنوان کرد: سومین مدرسه سبز کشور در قزوین با مساحت ۴هزار مترمربع با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در آبگیلک قزوین کلنگ‌زنی خواهد شد.

بازسازی مدارس به ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است

جوانبخت بیان کرد: این مدرسه ۱۲کلاسه در مقطع تحصیلی دوره اول دبیرستان با صرف ۱۲میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی در خرداد ماه امسال عملیاتی می‌شود که ساخت آن ۲۴ ماه به طول می‌انجامد.

وی ابراز کرد: در کل استان ۹۴۸۲کلاس درس داریم که از این تعداد ۶۶۳۷کلاس درس دارای استحکام بوده و ۱۶۱۲کلاس درس نیاز به مقاوم سازی و ۱۲۳۳کلاس نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بیان کرد: به لحاظ درصدی ۷۰درصد مدارس استان دارای استحکام بوده و ۱۷درصد نیاز به مقاوم سازی و ۱۳درصد دیگر نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی با بیان اینکه برای تخریب و بازسازی و مقاوم سازی این مدارس به ۶۰۰میلیارد تومان نیاز است، افزود: سرانه کلاس درس در سطح استان ۲.۱۰مترمربع است به عبارتی به ازای هر دانش آموز ۲.۱۰مترمربع فضای کلاسی وجود دارد.

جوانبخت تصریح کرد: متوسط سرانه زیربنای آموزشی و پرورشی در کشور ۵.۱۸مترمربع است که این آمار در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری و ۵.۴۹مترمربع است ضمن اینکه میزان استاندارد بین المللی برای فضای آموزشی ۸.۳۹ مترمربع است.

۲۸۳کلاس درس دارای بخاری نفتی است

وی در ادامه گفت: ۲۲۰۹واحد آموزشی در سطح استان وجود دارد که شامل ۱۷۰۴ساختمان آموزشی است و از این تعداد ۱۱۹۲ساختمان آموزشی استحکام داشته و ۲۹۰مدرسه نیازمند مقاوم سازی است و ۲۲۲مدرسه دیگر نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

این مسئول با بیان اینکه یک سوم مدارس استان به عبارتی ۴۰درصد آن دو شیفت است؛ گفت: از ۹۴۸۲کلاس درس استان ۷۰۸۲کلاس استانداردسازی گرمایشی شده و اکنون ۱۶۴۱کلاس نیاز به استانداردسازی گرمایشی دارند که از نوع بخاری گازی است.

وی عنوان کرد: اکنون ۲۸۳کلاس درس در سطح استان دارای بخاری نفتی است که براساس تمهیدات اندیشیده شده تا شهریور ماه سال جاری هیچ کلاس درسی نباید بخاری نفتی داشته باشد.

مدیرکل نوسازی استان قزوین بیان کرد: طرح بازآفرینی شهری به منظور ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و ایجاد محیطی مناسب برای دانش‌آموزان در مناطق محروم و قدیمی اجرا می‌شود که برای این امر ۱۰ مدرسه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: حدود ۲۱هزار دانش‌آموز در ۲۳۵مدرسه غیردولتی استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۱۹۹واحدآموزشی غیردولتی استاندارد نیست.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان