۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بارندگی‌های اخیر تالاب "الله‌آباد" را احیا کرد/ این تالاب فرصتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر و اشتغال‌زایی است
کد خبر: ۳۳۴۹۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درمصاحبه با صبح قزوین:

بارندگی‌های اخیر تالاب "الله‌آباد" را احیا کرد/ این تالاب فرصتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر و اشتغال‌زایی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: احیای دشت و تالاب الله آباد بعنوان اکوسیستمی برجسته و بی نظیر از اولویت‌های زیست محیطی استان بود و با بارش‌های اخیر علاوه بر تاثیرات مثبت زیست محیطی فرصت مناسبی برای اشتغالزایی و جذب گردشگر در این منطقه فراهم شد.

بارندگی‌های اخیر تالاب "الله‌آباد" را احیا کرد/ این تالاب فرصتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر و اشتغال‌زایی است

حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: خوشبختانه بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر آسیب جدی و سنگینی به طبیعت و محیط زیست وارد نکرده است؛ تنها بخش‌هایی از حواشی رودخانه‌هاکه مورد دست اندازی انسانی قرار گرفته بود آسیب دیدند.

وی ادامه داد: ایجاد ابنیه، واحد تولیدی و کشاورزی در محدوده ممنوعه از محیط زیست توسط اشخاص باعث شد در بارندگی‌ها در آن محدوده خسارت ایجاد شود؛ اما در خارج از این موارد و درمجموع خسارت جدی ناشی از سیل به طبیعت نداشتیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: خسارت‌های جبران ناپذیری که سیل در کشور بهمراه داشت زنگ خطر و هشداری جدی را برای مسئولین و مردم رقم زد تا در برنامه ریزی‌های آتی و فعالیت‌های توسعه الزامات لازم محیط زیست و حقوق طبیعت را مورد توجه قرار دهند.

پروژه‌های شهری باید پیوست محیط زیستی داشته باشد

وی گفت: احیای دشت و تالاب الله آباد بعنوان اکوسیستمی برجسته و بی نظیر از اولویت‌های زیست محیطی استان بود و با بارش‌های اخیر علاوه بر تاثیرات مثبت زیست محیطی فرصت مناسبی برای اشتغالزایی و جذب گردشگر در این منطقه فراهم شد.

پسندیده ادامه داد: در استان قزوین این اهتمام بوجود آمد که همه برای حفظ محیط زیست قدم برداشته و باهم همراه شدند.

این مسئول اذعان کرد: در حوزه استان تصمیم گیران عالی، استاندار و فرمانداران در همکاری با محیط زیست فعالانه عمل می‌کنند، البته لازم است دستگاه‌های توسعه‌ای بدانند که در پروژه‌های خود مکلف هستند در قالب توسعه پایدار و با تکیه بر مطالعات، اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح و حفظ حقوق طبیعت قدم بردارند.

وی گفت: محیط زیست موضوعی نیست که براحتی از کنار آن گذشت و تمام سعی و تلاش ما بر این است که بدون ملاحظات شخصی در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست رفتار کنیم، درواقع در برخورد با خاطیان این حوزه تعارفی وجود نخواهد داشت و همه باید در راستای قوانین و نظم طبیعت عمل کنیم.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان