۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جوانان باید از رخوت و ناامیدی فاصله بگیرند
کد خبر: ۳۳۴۹۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۳۱ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

جوانان باید از رخوت و ناامیدی فاصله بگیرند

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: جوانان باید از رخوت و ناامیدی فاصله بگیرند، زیرا انقلاب اسلامی ایران هم با شور جوانان به ثمر نشست و هم‌اکنون نیز نیاز به همان روحیه جوانی است.

جوانان باید از رخوت و ناامیدی فاصله بگیرند

فرشاد پیله‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره شروع به کار خود اظهار کرد: از سن 19 سالگی کار خود را با تدریس آغاز کرد م و در ادامه با تأسیس یک مؤسسه آموزشی فعالیت خود را در حوزه مدیریت دادم و از دی ماه 1396 تاکنون ریاست جهاد دانشگاهی قزوین را به عهده دارد.

وی ضمن اشاره به مدیریت آموزشی خود از سن 24 سالگی و تأکید بر لزوم حمایت از جوانان در کشور، اذعان کرد: جوانان این مرزوبوم بسیار مستعد هستند و به‌رغم محدودیت‌ها توانسته‌اند موانع را از سر راه خود بردارند و در زمینه‌های مختلف با استفاده از قوای خلاقه پیشرفت کنند.
 
این مسئول با تأکید به اهمیت پشتکار در جوانان بیان کرد: با توجه به اینکه قریب به دو دهه از آغاز فعالیت کاری‌ام می‌گذرد و در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی را متحمل شده‌ام اما این محدودیت‌ها هیچ‌گاه باعث نشده است دست از تلاش بکشم و دلسرد شوم.

وی بیان کرد: در سال 93 وقتی به دعوت رئیس وقت جهاد دانشگاهی کارم را به‌عنوان کارشناس معاونت آموزشی آغاز کردم می‌دانستم که با توکل بر خداوند و سعی و تلاش هر غیرممکنی ممکن می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین ابراز کرد: جوانان باید بیش از هر موضوع دیگری اصل را بر مسئولیت‌پذیری بگذارند و تلاش کنند تا امور محوله را به نحو احسن و با برنامه‌ریزی درست پیش ببرند.

وی با اشاره به لزوم استفاده جوانان از تجربه پیشکسوتان عنوان کرد: استفاده از تجربه بزرگان در مدیریت، فاکتور بسیار مهمی است؛ البته برخی استعداد ذاتی مدیریت و راهبری دارند که این موضوع در کنار استفاده از تجربه پیشکسوتان به موفقیت جوانان کمک می‌کند؛ بنابراین اگر مدیری در کنار هوش مدیریتی خود از ظرفیت تجربه دیگران نیز بهره لازم را ببرد قطعاً مدیر خوبی خواهد بود.

جوانان در امور مدیریتی از تجربه پیشکسوتان بهره ببرند

این مسئول با اشاره به اینکه باید در مدیریت به جوانان اعتماد کرد، تصریح کرد: بنده به استفاده از مدیر جوان در رأس امور و مشاور با تجربه اعتقاد دارم، چراکه جسارت جوانان باعث می‌شود دست به اقداماتی در مدیریت بزنند که افراد با تجربه ریسک انجام آن را نخواهند داشت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است و در همین راستا باید از جوانان به‌عنوان سرمایه و نسل آینده‌ساز استفاده کرد.

پیله چی اذعان کرد: به‌عنوان‌مثال اگر جوانان محوریت اصلی اقتصاد مقاومتی را بر عهده داشته باشند شاهد اثرگذاری بیشتری خواهیم بود، چراکه جوان امروز اهل خطر کردن است و می‌تواند با خلاقیت خود راهگشای مشکلات اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: جوانان موتور پیشران مملکت هستند بنابراین مدیریت قدرت و ثروت باید بر عهده آن‌ها باشد؛ ازاین‌رو اگر خودباوری را در وجود خود تقویت کنند به هرچه که بخواهند دست پیدا خواهند کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین ادامه داد: جوانان باید از رخوت و ناامیدی فاصله بگیرند، زیرا انقلاب اسلامی ایران هم با شور جوانان به ثمر نشست و هم‌اکنون نیز نیاز به همان روحیه جوانی است.

وی در پایان تاکید کرد: کشور هم‌اکنون در شرایط اقتصادی سختی قرار دارد؛ بااین‌همه بنده به‌عنوان یک مدیر جوان که مدیریت مجموعه جوان و دانش‌محور جهاد دانشگاهی قزوین را برعهده دارد، به هم نسلان خود توصیه می‌کنم آستین همت بالا بزنند و باایمان و اعتقاد برای آباد کردن ایران عزیز «یاعلی» بگویند و هیچ‌گاه امید خود را از دست ندهند زیرا دشمن همواره در پی ناامید کردن نسل جوان است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان