۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جانی دوباره در ورزش بوکس استان قزوین
کد خبر: ۳۳۴۹۱۰ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۳۱ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

جانی دوباره در ورزش بوکس استان قزوین

امروز شاهدیم نیروی جوانی در بوکس به روی کار آمده و باید همه جانبه مورد حمایت قرار گیرد تا این ورزش در استان به روزهای موفق سال های گذشته خود برگردد و قزوینی‌ها پایه ثابت تیم‌های ملی شوند.

جانی دوباره در ورزش بوکس استان قزوین

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛____ مهدی چگینی.

اگر به صفحه رسمی فدراسیون بوکس کشور مراجعه کنید، با تلاش به یک یا دو خبر با نام استان قزوین در چند سال اخیر می‌رسید و در قسمت آخرین اخبار هم خبر مربوط به مجمع انتخاب رئیس هیئت استان دیده می شود که نورالدین چگینی از قهرمانان سال‌های نه چندان دور، سکان هدایت بوکس را برعهده گرفت.

بوکس در استان قزوین زیر نظر حمید عباسی در چند دهه اخیر فعالیت کرد و تا چند سال پیش تک ستاره‌های استان در ترکیب تیمهای ملی خوش می‌درخشیدند و می‌توان به نام‌هایی مثل نورالدین چگینی، مجید حاج عباسی و احسان سپهوندی اشاره کرد.

اما از نقاط ضعف بوکس استان در ادوار مختلف، عدم فعالیت بوکس در شهرستان‌ها و بخش‌ها بود، کمبود مربی و داور و از همه مهمتر نبود پایگاه‌های همگانی و قهرمانی بوکس از عوامی بود که بوکس در استان و کشور کمتر به چشم آمد. عدم استقبال از میزبانی‌های کشوری به دلیل نبود فضای مناسب هم یکی از مشکلات بوکس در استان قزوین بود.

امروز شاهدیم نیروی جوانی در بوکس به روی کار آمده و باید همه جانبه مورد حمایت قرار گیرد تا این ورزش در استان به روزهای موفق سال های گذشته خود برگردد و قزوینی‌ها پایه ثابت تیم‌های ملی شوند.

با اجازه برای کار وارد شدم

رئیس هیئت بوکس استان به خبرنگار ورزشی صبح قزوین می‌گوید: بوکس را با استاد حمید عباسی آغاز کردم و در این ورزش هرچه دارم از وی است و شاگردی می‌کنم. با بازنشستگی استاد عباسی از پیشکسوتان رخصت گرفتم و برای خدمت به جوانان‌های استان وارد رینگ بوکس شدم.

وی می‌افزاید: در دوره استاد عباسی، وی دست تنها، قهرمانانی مثل ابوالفضل کریمی،احسان سپهوندی، اسد کشاورز و چندین قهرمان آسیا و کشور را به بوکس معرفی کرد و نکته مثبت در هیئت گذشته، تراز مالی مثبت و بدون بدهی بود که این جای تشکر از مدیریت استاد عباسی را دارد.

نورالدین چگینی اذعان می‌کند: کادر جوانی و پرانگیزه از خانواده بوکس، وارد بدنه هیئت شده اند و از افرادی که در هیات حضور دارند، کار و برنامه خواسته ایم و به دنبال راه اندازی مسابقات داخلی بصورت ماهیانه یا فصلی هستیم تا بوکس تکانی بخورد.

راه اندازی بوکس در شهرستان‌ها
چگینی ادامه می‌دهد: خانه بوکس قزوین بعد از مرمت و زیباسازی شد و هم اکنون هر شب میزبان علاقمندان به بوکس است. در آبیک هیئت بصورت 100 درصد راه اندازی شده و با شهرستان‌های البرز و بوئین زهرا هم برای راه اندازی بوکس مذاکراتی صورت گرفته است. بعد از برگزاری اولین دوره مربیگری، آوج و تاکستان هم دارای هیئت می‌شوند و کلاس های آموزشی استارت خواهد خورد.

10 استان برتر کشور می‌شویم
وی با بیان اینکه خانه تکانی در فدراسیون صورت گرفته است، می‌گوید: با حضور نیروی جوان در کادر فدراسیون و تیم‌های ملی به دنبال تعامل بیشتر هستیم. در مجمع انتخابات قول دادم هیئت بوکس استان، طی دو سال آینده از صفر به 100 برسد.

این مسئول عنوان می‌کند: پتانسیل بوکس در استان بسیار عالی است و با وجود اقوام مختلف کشور در استان می‌توانیم با استعدادیابی علاقمندان جوان را وارد بوکس استان کنیم و برای احیا بوکس دست یاری به سمت نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، ادره کل زندان‌ها و مدارس دراز می‌کنیم تا بتوانیم با ظرفیت نیروی انسانی جوان که در اختیار دارند بوکس را پویا کنیم.

وی اضافه می‌کند: در حوزه مالی هم مذاکراتی با شورای شهر قزوین، شرکت‌های صنعتی و بخش خصوصی صورت گرفته و در این بخش هم بوکس استان پیشرفت خواهد کرد.

بوکس در استان پتانسیل دارد
در ادامه عضو سابق تیم ملی بوکس به خبرنگار صبح قزوین ابراز می‌کند: برای انتخاب استاد چگینی که سال‌ها بعنوان قهرمان آسیا و عضو تیم ملی در بوکس فعالیت داشته و حالا سکان هدایت هیات را در اختیار گرفته اند باید به خانواده بوکس استان تبریک گفت. استان در رشته‌های رزمی قهرمانانی در حد جهانی دارد و می توانیم از این پتانسیل‌ها برای رشد بوکس استفاده کنیم.

مجید حاج عباسی می‌گوید: بعنوان یک قزوینی با تمام وجود برای رشد و اعتلای بوکس استان تلاش می کنم و به دنبال پرورش بوکس‌های آینده دار خواهم بود. پتانسیل‌های جوان در استان وجود دارد که باید با همکاری نزدیک و بیشتر پیشکسوتان و هیات، می توانیم قهرمانانی در سطح آسیا، المپیک و جهان را پرورش دهیم تا افتخاری برای استان و کشور باشند.

مشکلات رفع می‌شود
پیشکسوت بوکس آبیک اذعان می‌کند: در چند سال گذشته تعداد باشگاه‌های بوکس و مسابقات در استان بسیار کم بود و این ضعف محسوب می‌شد، چراکه حریف کمتری برای تمرین بود و به دنبال آن رقابت‌های محدود، بوکس را تحت شعاع قرار می‌داد و تنها تک ستاره هایی در بوکس با تلاش به تیم های ملی می‌رسیدند.

وی در پایان بیان می‌کند: اما در دوره جدید نیاز به برگزاری دوره‌های آموزش مربیگری و مدرسی است که عامل رشد و گسترش بوکس می‌شود و با این کار تعداد باشگاه‌های استان بیشتر می‌شود و در پی آن رقابت بوکسورها افزایش می‌یابد و جایگاه بوکس استان در کشور ارتقا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/5005

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان