۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۵هزار هکتار از مزارع کشاورزی انجام می‌شود
کد خبر: ۳۳۴۹۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۳۱ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۵هزار هکتار از مزارع کشاورزی انجام می‌شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون عملیات مبارزه با این آفت در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار و با همکاری مرکز خدمات طارم سفلی صورت گرفته است و عملیات مبارزه با این ملخ تا سطح ۱۵هزار هکتار از مزارع کشاورزی ادامه خواهد یافت.

مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۵هزار هکتار از مزارع کشاورزی انجام می‌شود
 

یوسف درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال؛ تاکنون تفریخ تخم‌های ملخ مراکشی در مراتع با تراکم بالا انجام شده و این عامل باعث شده مناطق آلوده و تراکم آفات نسبت به سال قبل افزایش یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: عملیات کنترل ملخ از اوایل فروردین ماه سال جاری در بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا اواخر خرداد ماه ادمه یابد.

وی گفت: تاکنون عملیات مبارزه با این آفت در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار و با همکاری مرکز خدمات طارم سفلی صورت گرفته است و عملیات مبارزه با این ملخ تا سطح ۱۵هزار هکتار از مزارع کشاورزی ادامه خواهد یافت.

درخشان بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات بموقع و پیشگیرانه؛ تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: به محض مشاهده ملخ در اماکن؛ نسبت به اطلاع رسانی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان