۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پوشش ۱۰۰درصدی پیش‌دبستانی در استان قزوین محقق شد
کد خبر: ۳۳۴۸۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۹ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در قزوین:

پوشش ۱۰۰درصدی پیش‌دبستانی در استان قزوین محقق شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که استان قزوین هدفگذاری صورت گرفته در خصوص پوشش ۱۰۰درصدی پیش دبستانی را محقق کرده و در این امر مهم پیشتاز است.

پوشش ۱۰۰درصدی پیش‌دبستانی در استان قزوین محقق شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ رضوان حکیم‌زاده ظهر امروز(پنجشنبه) در جلسه کارگروه استانی با موضوع تبادل نظر و تمهید مقدمات اجرای دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی در سالن جلسات استانداری قزوین اظهار کرد: آموزش و پرورش امری همگانی و جمعی بوده و فقط کار یک دستگاه و نهاد نیست.

وی افزود: همایش هویت کودکان ایران اسلامی یک موضوع متفاوت بوده و موثر در امنیت ملی، انسجام ملی و موضوع امروز و آینده ایران اسلامی و اقتصاد دانش بنیان مورد تاکید رهبری و موارد متعدد دیگری است که با دقت به همه این موضوعات متوجه می‌شویم که شروع آموزش و نهادینه کردن همه این مباحث از همان دوره کودکی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کودکان امروز، مدیران فردا و کارگزاران آینده سرزمین ما هستند؛ بنابراین باید برای آنها ارزش قائل بوده و برنامه ریزی کنیم و با این موضوع به صورت علمی و تخصصی برخورد ‌کنیم.

وی تصریح کرد: براساس مبانی دینی و اسلامی دوره شکل گیری شخصیت انسان از همان دوره کودکی است و دستورات تربیتی متعددی برای این امر بیان شده است.

حکیم‌زاده عنوان کرد: برای هویت بخشی به کودکان باید از دوره کودکی نسبت به این مقوله متمرکز شد؛ درهمین رابطه در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش به صورت روشن و صریح به اهمیت این دوره اشاره شده است.

نقشه راه ما در گام دوم انقلاب، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری همایش گفت: توجه بیش از پیش به فرهنگ غنی ملی و آموزه‌های دین مبین اسلامی، فرهنگسازی و ارتقای آگاهی مسئولین و سیاستگذاران، اولیا و مربیان نسبت به مقوله هویت کودکان، بازنمایی هویت اسلامی ایرانی کودکان پیش دبستانی از طریق جلوه‌های فرهنگی علمی و هنری، بهره‌گیری از یافته‌ها و دستاوردهای علمی و راهکارهای اجرایی از جمله اهداف برگزاری همایش است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: قالب‌های همایش شامل مقاله، فیلم کوتاه، بازی و یادگیری و قصه گویی، قصه خوانی و قصه نویسی است.

وی تصریح کرد: منظور از هویت اسلامی ایرانی یک هویت یکپارچه است که هر دوی این عناصر در آن از هم جدا نبوده؛ بلکه در هم تنیده هستند.

حکیم‌زاده بیان کرد: توجه جدی به مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه‌های کودک و هویت، جلب مشارکت شوراهای آموزش و پرورش سراسر کشور، برنامه‌ریزی جهت حضور حداکثری مخاطبان همایش با تاکید بر اطلاع رسانی گسترده، پیش‌بینی کارکاه‌های آموزشی با استفاده از مدرسان توانمند ملی با هماهنگی معاونت آموزش ابتدایی از جمله انتظارات از استان قزوین به عنوان میزبان دومین همایش است.

وی عنوان کرد: همکاران استان قزوین در برنامه‌های ما بسیار پیگیر بوده و دارای پشتکار هستند و با افتخار اعلام می‌کنم که استان قزوین هدفگذاری صورت گرفته در خصوص پوشش 100درصدی پیش دبستانی را محقق کرد و استان قزوین در این امر مهم پیشتاز است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و نقشه راه ما است به اقتصاد دانش بنیان و فرهنگسازی اشاره شده است.

وجود ۸میلیون کودک دبستانی در کشور

وی اضافه کرد: در این بیانیه بر فرهنگ خلاقیت و نوآوری و مسئولیت پذیری و تعلق خاطر به ارزش‌های ایرانی اسلامی توجه بسیار زیادی شده است و براساس پژوهش‌های علمی برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم، قطعا باید درس فرهنگسازی از دوره پیش دبستانی شروع شود.

حکیم زاده بیان کرد: در کشور ما یک میلیون نوآموز پیش دبستانی و ۸میلیون کودک دبستانی وجود دارد که آینده سازان کشور را تشکیل می‌دهند؛ لذا اگر گامی برای هویت سازی برمی‌داریم؛ در واقع برای امروز و آینده کشور خود قدم برداشته‌ایم.

وی ابراز کرد: در گذشته خانواده و مدرسه در شکل گیری شخصیت کودکان بسیار موثر بودند اما امروز رقیب سوم جدی‌‍ای برای خانواده و مدرسه پیدا شده که رسانه اعم از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و سینما و تلویزیون است.

این مسئول عنوان کرد: امروز کودکان در معرض بمباران اطلاعاتی هستند و منابع دریافتی که در شکل گیری شخصیت و هویت آنها تاثیر می‌گذارد از دست مدرسه و خانواده خارج شده لذا نیاز به برنامه‌ریزی است.

وی در پایان گفت: برای مواجهه هوشمندانه، منطقی و عقلانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و نگاه علمی باید با توجه به اقتضائات زمان و مکان و نقش پررنگ رسانه‌ها که متاسفانه با هدفمندی هویت، دانش‌آموزان را نشانه گرفتند برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان