۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نیروهای مسلح همچون بازویی پرتوان، آماده حفاظت از مرزهاست
کد خبر: ۳۳۴۸۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۹ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین:

نیروهای مسلح همچون بازویی پرتوان، آماده حفاظت از مرزهاست

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت:  نقش آفرینی ارتش در پیروزی انقلاب و حفظ امنیت کشور بعد از جنگ قابل توجه است و امروز در کنار سایر نیروهای مسلح تحت ولایت رهبر معظم انقلاب به عنوان یک بازوی پرتوان، آماده حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی است.

نیروهای مسلح همچون بازویی پرتوان، آماده حفاظت از مرزهاست
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی، مراسم رژه یگان‌های تخصصی نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در محل لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.

امیر بیژن فلاحی در این مراسم اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب در حساس‌ترین زمان که دشمن توطئه‌های مختلفی داشت به فرمان امام خمینی(ره) پا به میدان نهاد.

وی افزود: امام خمینی(ره) طی پیام تاریخی ضرورت حفظ ارتش را اعلام نمود و جهت انسجام و استحکام ارتش، روز ۲۹ فروردین را “روز ارتش” نامگذاری کردند.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ۲۹ فروردین روز تولد دوباره ارتش جمهوری اسلامی و یادآور تجدید میثاق غیور مردانی است که جهت تحقق اهداف نظام و انقلاب گام برمی دارند.

فلاحی ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ انقلاب، آزمون‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و توانست کارنامه درخشانی از عملکرد خود بر جای بگذارد و امروز در قله‌های رفیع افتخار بایستد.

ارتش امنیت پایدار برای کشور ایجاد کرد

وی بیان کرد: ارتش در بسیاری از برهه‌های تاریخی بعد از انقلاب، در مقابل توطئه‌های دشمن ایستاده و از حریم اسلامی دفاع کرده است و امروز دنیا به اقتدار ارتش ایران اذعان دارد و این عزت را مدیون تدبیر امام خمینی(ره) هستیم.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین با اشاره به نقش موثر ارتش در حفظ امنیت کشور ابراز کرد: امروز جایگاه ارتش بر کسی پوشیده نیست و ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازوی قدرتمند و مسلح برای حفظ مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران و کلمه “لااله الا الله” است.

فلاحی گفت: نقش آفرینی ارتش در پیروزی انقلاب و حفظ امنیت کشور بعد از جنگ قابل توجه است و امروز در کنار سایر نیروهای مسلح تحت ولایت رهبر معظم انقلاب به عنوان یک بازوی پرتوان، آماده حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چند ساله ارتش گفت: نقش آفرینی‌های ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، پیشرفت‌های چشمگیر در ترویج و اشاعه معنویت بین کارکنان، تربیت نیروی مومن و متعهد، بروز کردن تجهیزات و متناسب سازی آن‌ها با تهدیدات و همچنین حضور مستمر در صحنه دفاع از کشور نیز نقش قابل توجه و پر افتخاری است.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین تصریح کرد: با توجه به وضعیت حساس منطقه؛ ارتش با داشتن توانایی بالا در کنار نیروهای مسلح سپاه، بسیج و نیروی انتظامی توانسته یک امنیت پایدار را در کشور حاکم کند و بستر مناسبی برای ارتقاء و توسعه کشور ایجاد کند.

نیروهای مسلح هر تهدید را در نطفه خفه می‌کند

فلاحی افزود:  امروز ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح توانسته‌اند ایران را به یک منطقه امن تبدیل نمایند و آماده هستند هر تهدیدی را در نطفه خفه کنند.

وی تاکید کرد: امروز اعتقاد دارم که نیروهای ارتش جمهوری اسلامی می‌توانند در راستای آرمان‌های انقلاب و نظام تلاش کرده و وفاداری خود را به رهبر و نظام اعلام کنند چراکه کثرت و عملکرد ارتش برای ملت ایران جای تحسین دارد .

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ جانباز، وفاداری خود را به انقلاب، نظام و ملت اثبات نموده است.

فلاحی ادامه داد: ارتش جمهوریراسلامی جایگاه رفیع خود را مدیون امام راحل و نظام مقدس می‌داند و همچنان پای عهد خود ایستاده و راه خود را ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: امروز ارتش همواره در بحران‌ها و حوادث طبیعی در کنار مردم بوده و با حضود در مناطق زلزله زده و سیل زده به ویژه سیل اخیر در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان با تجهیزات مناسب برای کمک به مردم در مناطق آسیب دیده حضور یافته است.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین در پایان افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که هر بار کشور در بحران نیاز به کمک داشته نیز با تمام نیرو پا در مسیر گذاشته و این پیام را رسانده است که ملت و ارتش از هم جدایی ندارد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان