۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین زمینه‌سازی ظهور و افول استکبار در "گام دوم انقلاب" مورد تاکید است/ اگر مسئولین یأس پراکنی کردند، باید بگوییم از" ماست که برماست"
کد خبر: ۳۳۴۸۶۱ نویسنده: آیت الله عابدینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۷ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان درمصاحبه با صبح قزوین:

زمینه‌سازی ظهور و افول استکبار در "گام دوم انقلاب" مورد تاکید است/ اگر مسئولین یأس پراکنی کردند، باید بگوییم از" ماست که برماست"

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر مسئولین بر ما یاس پراکنی کردند باید بگوییم از" ماست که برماست". نه رهبر این‌ها را نصب کرده است و نه قرآن آن‌ها را برای ما آورده است، ما خودمان را باید اصلاح کنیم.

زمینه‌سازی ظهور و افول استکبار در "گام دوم انقلاب" مورد تاکید است/ اگر مسئولین یأس پراکنی کردند، باید بگوییم از" ماست که برماست"

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با توجه به ضرورت طرح بیانیه "گام دوم انقلاب" اظهار کرد: دلیل صدور بیانیه "گام دوم" بسیاری از قضایای جاری مثل یاس پراکنی کسانی که با اسلام و دین میانه‌ای ندارند، تأثیر پذیری‌های نیروهای مؤمن که ممکن است دچار یاس شوند، دچار شدن به روزمرگی جامعه انقلابی و سست و کند شدن حرکت انقلابی بوده است.

وی افزود: از آنجا که رهبر انقلاب می‌خواهند این راه پر فراز و نشیب را هدایتگری کنند و مردم را در مسیر انقلاب برای رسیدن به اهداف انقلاب قرار دهند، می‌خواهند مردم را دعوت کنند تا به گذشته نگاهی داشته باشند که از کجا آمده‌اند و همچنین نگاه به پیش رو داشته باشند که به کجا می‌روند و چه اهدافی در راه است، این بیانیه را منتشر کردند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم اذعان کرد: در حقیقت این بیانیه در چهل سالگی انقلاب حکیمانه‌ترین هدیه به مردم ایران و مسلمان جهان بوده است.

بیانیه گام دوم عصاره‌ای از تمامی بیانات رهبری است

وی با بیان اینکه بیانیه "گام دوم انقلاب" دارای ابعاد مختلف و مخاطب بیانیه اقشار مختلف هستند، عنوان کرد: کار شایسته‌ای که در قزوین انجام شد و در راستای این بیانیه نیز است راه اندازی گروهی تعلیم داده بود تا دستاوردها و پیروزی‌های انقلاب اسلامی را به مردم بیان کنند که یکی از مطالبات رهبر انقلاب در این بیانیه نگاه به گذشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یکی از مطالبات رهبری که در این بیانیه شاخص است تقویت فرهنگ ظهور و انتظار در مردم و خودمان است و این امر، کاری پژوهشی و تبلیغی می‌خواهد و مردم باید بدانند منتظر چه چیزی و چه کسی هستند؟ در مکتب ناب تشییع ما می‌دانیم منتظر چه کسی و چه چیزی هستیم، ما منتظر تحقق وعده خدا هستیم که زمین به شایسته‌ترین بنده خدا می‌رسد.

عابدینی ادامه داد: رهبر انقلاب می‌خواهند که ما برای نشر این اندیشه امیدبخش و نشاط آفرین و حماسه آفرین تلاش کنیم، علی‌رغم همه نیرنگ‌ها و تهدیدها که امریکا دارد، رهبری اضمحلال و سقوط امریکا را می‌بینند، نگاه رهبر انقلاب عصاره نگاه انبیا، ائمه و شهداست که بروز شده و این در بیان رهبری دیده می‌شود و در حقیقت بیانیه گام دوم عصاره‌ای از تمامی بیانات رهبری است.

وی ابراز کرد: در این بیانیه هم بحث ظهور منجی بشریت و هم افول استکباری (شرق و غرب عالم) مطرح است که در این برهه باید جامعه را برای ظهور آماده کنیم وگرنه زیر چتر طاغوت می‌رویم، برای اینکه این معنا تحقق یابد دنیا منتظر است که ما برای این ادعاها چه چیزی در بساط داریم؟

مطالبه رهبری ساخت تمدن اسلامی است

این مسئول در ادامه گفت: ما به آیه (و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه) قدری عمل کرد ه ایم، این آیه چه قدر امنیت آورده و دشمنان ما را خار کرده است. هم اکنون رهبر انقلاب از ما می‌خواهد که نسبت به آیه "لیقوم الناس بالقسط" "و آنک علی خلق عظیم" هم عمل کنیم، به دشمنان اعتماد نکرده و معشیت مردم را هم تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: اگر در زندگی شخصی به این موارد عمل کنیم سبک زندگی ما اسلامی می‌شود و اگر همه مردم به این موارد عمل کنند حکومت ما رنگ دینی به خود می‌گیرد و وقتی سبک زندگی اسلامی شد، به حکومت اسلامی نائل شدیم، می‌توانیم یک ایران اسلامی پیشرفته و الگو را به جهان نشان دهیم و این نمونه تمدن اسلامی می‌شود و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مطالبه رهبری این است که تمدن اسلامی را بنا کنیم و زمینه ساز ظهور مهدویت باشیم و مطمئن باشیم که استکبار جهانی در همه ابعاد در حال افول است.

جمهوری اسلامی زندان و پادگان نیست

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش مردم در ساخت جامعه بیان کرد: وقتی که ما جمهوریت نظام و مشارکت مردم را پذیرفته‌ایم و قرار است که مردم در همه زمینه‌ها خودشان بپاخیزند، حتی زمانی که شخص رهبر یک رئیس جمهوری را قبول ندارد و مردم رأی می‌دهند، رهبری حکم وی را تنفیذ می‌کند به دلیل این که مردم و مشارکت مردمی را قبول دارند.

وی افزود: ریزش‌ها و رویش‌ها در انقلاب با توجه به این فضا اتفاق می‌افتد و جمهوری اسلامی زندان و پادگان نیست که یکسری باید و نبایدها داشته باشد، بلکه یک جامعه آزاد است که مشارکت مردمی را با خود دارد، یک وقت نماینده یا رئیس جمهوری می‌آید که شاید لیاقت هم ندارند ولی نتیجه آن رشد سیاسی مردم است که سرمایه محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: آنچه که جامعه ما را رنج می‌دهید کمبود نیست، سوءمدیریت و توزیع ناعادلانه امکانات است، اگر مدیریت باشد ما از تولید استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز فضای جامعه به گونه ای است که جمعیت زیادی در فلاکت و سختی به سر می‌برند و حتی کار هم ندارند و از سوی دیگر افرادی با درآمد ماهانه ده‌ها میلیون درآمد درحال زندگی هستند، این توزیع ناعادلانه مهم است و موجب ظلم می‌شود.

عابدینی عنوان کرد: خدا در قرآن به می‌گوید قبل از شما انسان‌هایی بودند چه عاقبتی پیدا کردند؟ می‌گوید چرا از بین رفتند؟ به دلیل این که ظلم‌هایی کردند و این‌ها را به ما هم می‌گوید تا عبرت بگیریم.

هر کجا با دشمن ملاطفت کردیم شرط و شروط گذاشت

وی تصریح کرد: امروز در مقطعی از زمان قرار داریم که باید انتظارات قرآن و خدای متعال را اجرایی کنیم، ما باید عدالت را اجرا کنیم که خدا می‌خواهد، از ظلم باید بترسیم چون خدا ظالم را هلاک می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: ما اگر در این وادی قرار بگیریم امر به معروف و نهی از منکر نیز در جای خود قرار می‌گیرد، تعلیم و اجرایی کردن احکام هم در جای خود خواهد بود و بیانیه رهبری هم همین را از ما می‌خواهد.

وی در ادامه با اشاره به القای یاس در جامعه گفت: اگر القای یاس می‌شود برای ارکان نظام نیست، هر کجا ارزش‌های انقلابی را سرلوحه قرار دادیم پیشرفت کردیم، هر کجا به آمریکا تشر زدیم ملتمسانه دنبال ما آمدند، هر کجا ملاطفت کردیم شرط و شروط گذاشتند.

وی در پایان گفت: قرآن می‌خواهد دشمن از ما شدت ببیند و نباید دشمن را خودمانی بدانیم و غافل شویم. اگر مسئولین بر ما یاس پراکنی کردند باید بگوییم از" ماست که برماست". نه رهبر این‌ها را نصب کرده است و نه قرآن آن‌ها را برای ما آورده است، ما خودمان را باید اصلاح کنیم.

انتهای پیام/5001

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان