۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نیروگاه شهید رجایی سال گذشته ۵۰درصد گاز کل استان را مصرف کرد
کد خبر: ۳۳۴۸۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۵ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

نیروگاه شهید رجایی سال گذشته ۵۰درصد گاز کل استان را مصرف کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: سهم نیروگاه شهید رجایی ۲میلیارد و ۶۳۴میلیون مترمکعب بوده است که معادل ۵۰درصد مصرف کل استان است.

نیروگاه شهید رجایی سال گذشته ۵۰درصد گاز کل استان را مصرف کرد

اسماعیل مفرد بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره مقدار گاز مصرف شده در سطح استان قزوین در سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۵ میلیارد و ۲۳۸ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی استان مصرف شده است.

وی افزود: از این مقدار، سهم نیروگاه شهید رجایی ۲میلیارد و ۶۳۴میلیون مترمکعب بوده است که معادل ۵۰درصد مصرف کل استان است، ثبت این میزان تحویل گاز به نیروگاه بالاترین مقدار تحویل گاز به این مجتمع در طول یک سال در سنوات گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه تحویل حداکثری گاز به نیروگاه شهید رجایی از اولویت‌های شرکت گاز استان است، افزود: میزان تحویل گاز به نیروگاه در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۴۲ میلیون و ۶۷۴ هزار مترمکعب افزایش داشت که امید است در سال ۱۳۹۸ نیز تحویل گاز به نیروگاه روند افزایشی خود را طی کند و با تحویل هر چه بیشتر گاز به عنوان سوختی پاک به نیروگاه شاهد کاهش آلاینده‌های زیست محیطی باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت نفت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق کشور روند صعودی و حداکثری به خود گرفته است، به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۲ به نیروگاه شهید رجایی یک میلیارد متر مکعب گاز تحویل شده بود ولی این میزان در سال ۱۳۹۷ به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید که نشان از رشد ۱۶۳ درصدی دارد.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان