۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین روابط نباید ملاک به‌کارگیری افراد در مدیریت‌ها قرار بگیرد/ "رونق تولید" حداکثری، نیازمند مصرف حداقلی است
کد خبر: ۳۳۴۷۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۷ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

امام  جمعه موقت تهران در قزوین:

روابط نباید ملاک به‌کارگیری افراد در مدیریت‌ها قرار بگیرد/ "رونق تولید" حداکثری، نیازمند مصرف حداقلی است

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر شایسته سالاری رعایت شود در جامعه شاهد پیشرفت خواهیم بود، باید از شایسته سالاری دفاع شود و روابط نباید ملاک به کارگیری افراد باشد و کسی از انتصاب بر اساس روابط دفاع نکند.

روابط نباید ملاک به‌کارگیری افراد در مدیریت‌ها قرار بگیرد/ "رونق تولید" حداکثری، نیازمند مصرف حداقلی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام محمدحسین ابوترابی پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری قزوین در سالن شهید امامی اظهار کرد: امروز مصالح ایران با مصالح امت اسلام گره خورده است، تصمیمات شما در استان قزوین راه را برای افزایش اقتدار ایران و و زن سیاسی ملت اسلام هموار می‌کند، لذا باید دغدغه داشت، فکر کرد و تصمیم گرفت.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه بیان کرد: پایداری نظام اقتصادی و سیاسی به اصول و مبانی علمی و وحیانی متکی است، امروز اقتدار نظام به دلیل این است که ما در حوزه‌هایی براساس مبانی صحیح و اصولی قدم برداشته ایم. مدیریت درست، اعتماد به آرای مردم از این اصول محسوب می‌شوند.

وی افزود: یکی از این اصول شایسته سالاری است که مدیران نباید در مورد آن کوتاهی کنند و در این زمینه برای مدیریت استان اهمیت قائل شوند.

تنها شایسته سالاری قابل دفاع است

این مقام مسئول ادامه داد: شایسته سالاری در آموزه‌های اسلامی بسیار مورد تاکید است، جامعه اسلامی باید در دست کسی باشد که از همه تواناتر و شایسته تر است و برای مدیریت جامعه گوی سبقت را ربوده باشد که این همان بحث ولایت فقیه است.

وی ابراز کرد: اگر شایسته‌سالاری رعایت شود در جامعه شاهد پیشرفت خواهیم بود، باید از شایسته سالاری دفاع شود و روابط ملاک به کارگیری افراد نباشد و کسی از انتصاب بر اساس روابط دفاع نکند، چراکه در وهله اول برای دنیای ما ضرر دارد و تنها با شایسته سالاری قابل دفاع است که راه جامعه هموار می‌شود.

نماینده سابق تهران در مجلس گفت: مدیریت‌ها باید عالمانه باشد، مانند ولایت فقیه که ولایت فرد نیست و ولایت عدالت، علم و ولایت فقه را توامان دارد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقصادی حاکم برجامعه گفت: ما باید مسائل اقتصادی را پایه قرار دهیم، امیرمومنان برای مالک اشتر اولین وظیفه را مسائل اقتصادی قرار داد و دستور داد که مالیات‌ها ساماندهی شود.

ابوترابی افزود: تولید یک مسئله اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، باید در این زمینه برنامه ریزی انجام شود و مطالعات دقیق انجام گیرد تا مشاهده کنیم در کدام حوزه‌ها مزیت وجود دارد و در کدام حوزه‌ها نیازهای اساسی داریم.

وی بیان کرد: ما منابع محدود داریم و باید این منابع به سمت حوزه‌هایی هدایت شود که بیشترین میزان سوددهی را دارد. زمان ما نیز محدود است و باید استفاده حداکثری داشته باشیم و فرهنگ کار نیز شکل بگیرد.

مدیریت بارش‌ها در استان قزوین کار بزرگی بود

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: برای رونق تولید حداکثری، مصرف حداقلی لازم است، اقتصاد ما یک اقتصاد متنوع است و همین هم عامل مشکلات بسیاری است چراکه به عرصه‌هایی که مزیت نسبی داریم توجه نمی‌شود. با کاهش هزینه‌ها منابع باید به سوی سرمایه گذاری برود.

وی گفت: امروز هر سرمایه ای که به‌دست می‌آوریم و یا قرض می‌کنیم صرف امور جاری می کنیم، در این زمینه باید انقلابی رخ دهد تا هزینه های اداره کشور به حداقل برسد و منابع ما به سمت خلق ثروت برود. ایران از لحاظ سیاسی وزن بسیار خوبی دارد و باید تلاش کنیم که از لحاظ اقتصادی نیز وزن خوبی داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به بارش‌های اخیر در استان قزوین عنوان کرد: مدیریت این بارش‌ها در استان کار بزرگی بود، به شایستگی انجام پذیرفت. خوشبختانه در قزوین بارش‌های اخیر بسیار بالا بود و در شرایطی که میانگین بارش کشور حدود ۹۸ میلیمتر در سال‌های گذشته بود امسال شاهد بارش حدود ۱۰۰ میلیمتری بودیم.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان