۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیش از ۱۰۰۰نوع خدمات سلامت در اردوی جهادی نوروزی ارائه شد/ «اعتیاد» و «بیکاری» در صدر مشکلات «هادی‌آباد»
کد خبر: ۳۳۴۷۵۳ نویسنده: دکتر فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۷ ساعت: ۸:۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول گروه جهادی شهید "حجت اسدی":

بیش از ۱۰۰۰نوع خدمات سلامت در اردوی جهادی نوروزی ارائه شد/ «اعتیاد» و «بیکاری» در صدر مشکلات «هادی‌آباد»

مسئول گروه جهادی شهید "حجت اسدی" گفت: در ایام نوروز در محله "هادی آباد" ۱۰۲۶ مورد خدمات درمانی شامل پزشکی، دندانپزشکی، خطرسنجی، مامایی، بهداشت، آزمایش، مشاوره، کارآفرینی، مددکاری انجام گرفت؛ همچنین خانواده‌های در معرض خطر و آسیب دیده و پر خطر شناسایی شدند.

بیش از ۱۰۰۰نوع خدمات سلامت در اردوی جهادی نوروزی ارائه شد/ «اعتیاد» و «بیکاری» در صدر مشکلات «هادی‌آباد»

دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: گروه جهادی شهید اسدی از زمان شکل‌گیری آن طی 3 سال گذشته سابقه 8اردوی بزرگ محرومیت‌زدایی ازجمله در منطقه طارم سفلی، الموت شرقی و غربی و کربلای معلی و زلزله کرمانشاه را دارد.

وی افزود: این گروه جهادی متشکل از دانشجویان، فارغ التحصیلان، متخصصان حوزه سلامت و کارشناسان حوزه عفاف و حجاب و فرهنگی است و باتوجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، تیمی با همین محوریت به فعالیت‌های تخصصصی ما اضافه شد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین با اشاره به حضور تیم جهادی "شهید اسدی" در مناطق محروم قزوین ابراز کرد: شهریورماه سال 97 اولین اردوی شهری ما در محله "کوی بهار" شهر قزوین برگزار شد و در عید نوروز سال جاری نیز در منطقه محروم هادی آباد قزوین مستقر شدیم.

وی بیان کرد: در اردوی جهادی که در ایام نوروز امسال در محله هادی آباد برگزار شد سه پزشک متخصص، تیم دندانپزشکی در قالب گروه "شکوفه سیب" دانشگاه علوم پزشکی، دو روانشناس، دو پرستار، دو مامایی و دو متخصص بهداشت و 15نفر از تیم فرهنگی حضور داشتند.

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: تیم فرهنگی ما باتوجه به داشتن سابقه فعالیت اجتماعی-فرهنگی در مناطق حاشیه شهر وارد بحث شناسایی آسیب‌های اجتماعی در منطقه هادی آباد شدند که بسیار مورد استقبال مردم این منطقه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در اردوی نوروزی محله هادی آباد پنج گروه جهادی درکنارهم به خدمات‌دهی پرداختند، اذعان کرد: در ایام نوروز خدمات پزشکی و دندانپزشکی رایگان و آزمایش‌های خطرسنجی به مردم این منطقه ارائه شد.

کار جهادی شهر و روستا و مسافت نمی‌شناسد

محمدبیگی عنوان کرد: در ایام نوروز در محله "هادی آباد" ۱۰۲۶ مورد خدمات درمانی شامل پزشکی، دندانپزشکی، هوم ویزیت، خطرسنجی، مامایی، بهداشت، آزمایش، مشاوره، کارآفرینی، مددکاری انجام گرفت؛ همچنین خانواده‌های در معرض خطر و آسیب دیده و پر خطر شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: یکی از زیبایی‌های اردوی نوروز در محله هادی آباد حضور خانم دکتر مهمانواز از شهر کاشان در اردوی جهادی قزوین بود که به عنوان پزشک جهادگر حضور داشت، کار جهادی شهر و روستا و مسافت نمی‌شناسد.

مسئول گروه جهادی شهید "حجت اسدی" تصریح کرد: امروز گروه‌های جهادی ما به حدی از تجربه و بالندگی رسیده‌اند که فعالیت‌های آنها باید داده محور باشد و نتیجه پژوهش‌ها از طریق رسانه‌ها به مسئولان و مردم منتقل شود.

وی افزود: جمعیت جهادی امام حسن(ع) چندین ماه است که به صورت اختصاصی در هادی آباد قزوین مستقر شده و آسیب شناسی‌ها منزل به منزل را انجام داده کاری که شاید ارگان‌های دولتی بدین خوبی توان انجام آن را نداشته باشند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین با بیان اینکه گروه‌های جهادی بازوان اجرایی نظام و دولت هستند، گفت: در این شرایط اقتصادی و وجود آسیب‌های اجتماعی زیاد وجود همدلی و هم افزایی گروه‌های جهادی با نهادهای دولتی زمینه نشاط و امیدآفرینی را در مردم ایجاد می‌کند.

وی درباره حضور تیم جهادی "شهید اسدی" در منطقه هادی آباد عنوان کرد: از روز ششم فروردین تیم ما در این منطقه مستقر شد و برنامه افتتاحیه و اقدامات شناسایی و ارائه خدمات سلامت تا روز یازدهم فروردین صورت گرفت.

توزیع بُن ارائه خدمات رایگان ویژه خانواده‌های کم بضاعت و محروم 

محمدبیگی درباره تامین هزینه‌های برگزاری اردوهای جهادی ابراز کرد: خوشبختانه مردم با شناختی که از فعالیت‌های گروه جهادی شهید اسدی داشتند اقدام به کمک کردند و تاکنون 7میلیون تومان برای این اقدامات جمع آوری شد.

وی اذعان کرد: بُن ارائه خدمات رایگان ویژه خانواده‌های کم بضاعت و محروم تهیه و بین آنها توزیع شد تا این خدمات فقط به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده اختصاص یابد، همچنین از دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تشکر می‌کنیم که کمک مادی و معنوی به ما داشتند.

مسئول گروه جهادی شهید "حجت اسدی" یادآور شد: از همه مسئولانی که پشتیبان تیم‌های جهادی قزوین بودند تشکر کرده و از مسئولانی هم که کمکی به ما نداشتند، درخواست می‌کنیم که برای بازدید از اقدامات نیروهای جهادی و استقبال مردم از خدمات رایگان حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: تمام پزشکان و دندانپزشکان و پرستاران تیم‌های جهادی بدون هیچ چشم‌داشتی کارهای شخصی خود را تعطیل کرده و برای ارائه خدمات حضور پیدا می‌کنند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: گروه‌های جهادی ما برای ثبت داده‌ها و اقدامات شناسایی و کارشناسی نیازمند تجهیزات رایانه ای و تجهیزات پزشکی هستند درخواست ما از مسئولان این است که در این حوزه یاریگر گروه‌های جهادی باشند.

وی درباره آسیب‌های اجتماعی موجود در هادی آباد بیان کرد: به لحاظ اقتصادی اکثر مردم این منطقه شرایط سطح پایینی دارند و بیشتر آنها مشکل سرپرست خانوار داشتند، وجود اعتیاد و بیکاری و معلولیت‌های شدید و سوءتغذیه از دیگر مشکلات این منطقه است.

محمدبیگی گفت: اعتیاد و بیکاری جوانان جزو بیشترین مشکلات منطقه هادی آباد است و به نظرم باید کارگاه‌های ویژه اشتغال‌زایی و مشاغل زودبازده برای این جوانان درنظر گرفته شود.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه شورای شهر قزوین قدمهای خوبی را برای طرح‌ شهری برداشته اما معضلات این منطقه زیاد است، مسئولان ما با نگاه جهادی بیشتر می‌توانند زمینه خدمت به مردم را فراهم کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان