۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۱۵هزار مسافر نوروزی در قزوین اسکان یافتند
کد خبر: ۳۳۴۶۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۶ ساعت: ۱۵:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان درمصاحبه با صبح قزوین:

بیش از ۱۵هزار مسافر نوروزی در قزوین اسکان یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اسکان نوروزی بیش از ۱۵هزارنفر تا پایان روز چهارم فروردین سال جاری در مراکز اسکان فرهنگیان خبرداد.

بیش از ۱۵هزار مسافر نوروزی در قزوین اسکان یافتند

خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اسکان نوروزی فرهنگیان اظهار کرد: در چند سال اخیر براساس نظرسنجی‌های انجام شده رضایت نسبی از اسکان نوروزی فرهنگیان حاصل شده است که این امر حاکی از تلاش همکاران در ارائه خدمات به مراجعان است.

وی افزود: برای اسکان نوروزی فرهنگیان در سال جاری 17پایگاه آماده شده بود که از این تعداد 5 پایگاه در شهر قزوین و 12 پایگاه دیگر در سایر نواحی و مناطق مستقر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: در مجموع 81 مدرسه و 792 کلاس درس برای اسکان نوروزی فرهنگیان آماده و تجهیز شده است که از تعداد کل کلاس‌ها 104 کلاس ویژه، 442 کلاس نوع الف و 246 کلاس نوع ب است.

وی بیان کرد: مدارس گروه ویژه اتاق‌هایی مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش بوده و حمام و آشپزخانه نیز به صورت مشترک است.

این مسئول ادامه داد: مدارس گروه الف ‌مدارسی هستند که دارای اتاق‌هایی مجهز به فرش، پتو،‌ بالش، وسایل خنک کننده و گرمازا، ‌یخچال و تلویزیون اختصاصی و حمام و آشپزخانه مشترک است.

اسکان بیش از 4هزار خانواده در مراکز فرهنگیان قزوین

رحمانی عنوان کرد: مدارس گروه ب مدارسی هستند که دارای اتاق‌های مجهز به فرش،‌ پتو، ‌بالش، وسایل سرمایشی و گرمایشی بوده و یخچال، ‌تلویزیون،‌ حمام و آشپزخانه به صورت مشترک است.

وی ابراز کرد: تعرفه اسکان برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اقوام درجه اول آنها برای کلاس‌های ویژه برای هر شب 33600 تومان، کلاس‌های گروه الف 29400 تومان و گروه ب نیز 21600 تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین بیان کرد: تعرفه اسکان سایر کارکنان دولت برای کلاس‌های ویژه 75500تومان، گروه الف 57500 تومان و گروه ب 48500 تومان است؛ ضمن اینکه این تعرفه برای افراد دارای مشاغل آزاد برای کلاس‌های گروه الف 90500تومان و گروه ب 70 هزار تومان است.

وی یادآور شد: تا پایان روز پنجم فروردین سال جاری 4هزار و 295خانوار در مراکز فرهنگیان استان قزوین اسکان یافتند که در مجموع 15هزار و 463نفر بودند.

این مسئول در پایان گفت: تا پایان روز پنجم فروردین 31هزار و 504نفر روز اسکان صورت گرفت، نوروز سال گذشته در مجموع 8803 خانوار فرهنگی و غیرفرهنگی شامل 31689 نفر و 63456 نفر روز در مراکز اسکان آموزش و پرورش استان اسکان یافتند که در قیاس با سال 95 شاهد رشد 10 تا 15 درصدی بودیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان