۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخورد جدی با کلاهبرداران فضای مجازی
کد خبر: ۳۳۴۶۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۶ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس فتا استان قزوین هشدار داد:

برخورد جدی با کلاهبرداران فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان قزوین در مورد فعالیت کلاهبرداران فضای مجازی در حوزه کمک به سیل‌زدگان کشور هشدار داد.

برخورد جدی با کلاهبرداران فضای مجازی

سرهنگ فخرالدین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: به دنبال حادثه وقوع سیل در چند نقطه از کشور متاسفانه شاهد فعالیت کلاهبردارانی هستیم که به همراه متن‌ها و تصاویر دلخراش درشبکه های اجتماعی، شماره حساب‌هایی را به عنوان کمک به آسیب دیدگان اعلام می‌کنند.

وی همچنین در خصوص روش دیگر کلاهبرداران افزود: مجرمین با عناوین مختلف از جمله کمک برای خرید لوازم اولیه اقدام به درج شماره حساب‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی کرده و پس از مدتی اقدام به برداشت از حساب و سرقت وجوه واریزی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا قزوین تاکید کرد: شهروندان تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده کمک‌های خود را ارسال و به دیگر شماره حساب‌هایی که مورد تایید نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعا به مراکز نظامی اعلام کنند.

این مقام انتظامی همچنین به شهروندان توصیه کرد: هنگام پرداخت وجه، حتما به سایت اصلی وارد شده و برای این کار به جای استفاده از لینک‌های ارسالی از سوی دیگران خود آدرس را وارد کنند.

وی در ادامه به افزایش شایعات در فضای مجازی نیز اشاره کرد و ضمن آنکه از شهروندان خواست تا به آنها توجه نکنند، گفت: شایعه پراکنان تنها قصد ایجاد تشویش عمومی و ترس میان مردم را دارند.

توکلی در پایان از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان