۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آمادگی برای مقابله با سیل در قزوین/ مدیران تا سه روز آینده اجازه خروج از استان را ندارند
کد خبر: ۳۳۴۶۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۴ ساعت: ۱۶:۴ ↗ لینک کوتاه

در جلسه اضطراری مدیریت بحران مطرح شد؛

آمادگی برای مقابله با سیل در قزوین/ مدیران تا سه روز آینده اجازه خروج از استان را ندارند

در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران قزوین مطرح شد که دستگاهای مرتبط از جمله هلال احمر، شهرداری، راهداری، اورژانس از آمادگی کامل در روزهای دوشنبه و سه شنبه برخوردار باشند و در سه روز آینده هیچ یک از مدیران از استان خارج نشوند.

آمادگی برای مقابله با سیل در قزوین/ مدیران تا سه روز آینده اجازه خروج از استان را ندارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ "نشست اضطراری شورای مدیریت بحران استان قزوین" امروز(یکشنبه) در استانداری قزوین با حضور زاهدی استاندار قزوین و اعضای ستاد مدیریت بحران استان با محوریت ورود سامانه بارشی سیل آسا به استان قزوین در سالن مدیریت بحران برگزار شد.

علی فرخ زاد، در این جلسه اظهار کرد: این جلسه برای آمادگی لازم درباره بارندگی‌های اخیر، هماهنگی‌های بیشتر برای سفرهای نوروزی به دلیل بارندگی‌هاست، همچنین هماهنگی با محوریت کمک رسانی لازم برای مردم مازندارن و گلستان برگزار شده است.

وی افزود: اطلاع رسانی در مورد بارندگی‌های اخیر انجام شده است، در بارندگی‌ها بیشترین آسیب ممکن است که به اراضی منابع طبیعی که در مسیر رودخانه قرار دارد، وارد شود، در این مورد اطلاع رسانی دقیق از طریق مراجع مختلف (شوراها، دهیاری‌ها، ائمه جمعه، صداوسیما) باید به صورت کامل انجام گیرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه در چند روز آینده حجم بارندگی‌ها بیشتر می‌شود و احتمال سیلاب وجود دارد ضروری است که شهرداری‌ها از مسیرهای پرخطر بازدید کنند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال 1000بسته غذایی به مناطق سیل زده شمال کشور

فرخ زاد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد سیل استان گلستان و مازندارن گفت: مجموعه هلال احمر و کمیته امداد کمک‌های مردمی را جمع آوری کنند، در این باره اقدامات لازم باید انجام شود.

وی ادامه داد: دستگاهای مرتبط از جمله هلال احمر، شهرداری، راهداری، اورژانس از آمادگی کامل در روزهای دوشنبه و سه شنبه برخوردار باشند و در سه روز آینده هیچ یک از مدیران از استان خارج نشوند.

وی در پایان اذعان کرد: در مورد موضوع اسکان با آموزش پروش و اداره اوقاف هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

در ادامه آصفی بیان کرد: برای استان گلستان بالگرد استان قزوین را ارسال کرده ایم، 50 نیروی آماده نیز داریم که در صورت درخواست به استان گلستان اعزام خواهیم کرد، همچنین هزار بسته غذایی نیز به این استان ارسال شده است.

وی افزود: تیم‌های سحر و کاروان‌های سلامت نیز برای اعزام به گلستان آماده هستند، برای استان قزوین نیز تیم‌های درمانی در طول تعطیلات در آماده باش کامل به سر می.برند.

مدیرکل هلال احمر استان در پس در پایان گفت: از لحاظ اسکان اضطراری نیز آمادگی داریم، هم اکنون نیز 40 الی 50 اسکان اضطراری داشته ایم و در صورت نیاز سایر ارگان‌ها، توانایی تجهیز محل مورد نظر برای اسکان‌ها وجود دارد.

انجام 8.5 میلیون تردد در استان قزوین

علی صفری در ادامه این جلسه گفت: بارندگی که در استان گلستان وجود دارد و در قزوین یا جاهای دیگر که به این شکل صورت می‌گیرد و در نهایت روان آب تشکیل می‌شود که، امری طبیعی است و موضوع حادی نیست که نیاز به مدیریت داشته باشد.

وی ادامه داد: ممکن است در بارندگی شدید در مدت زمان کم، روان آبی شکل بگیرد که شهرداری و مسئولان دیگر آن را مدیریت خواهند کرد از این بابت نگرانی برای سیلاب و سیل وجود ندارد.

شهردار قزوین عنوان کرد: در قزوین سه رودخانه وجود دارد که مشکل ما پل نخبگان رودخانه باراجین است که دهانه استانداردی ندارد و از این رو نگرانی داریم. چراکه بخش اعظم سیلاب شمال قزوین از این رودخانه عبور می‌کند و در بخش‌های دیگر نگرانی وجود ندارد.

افشین پیرنون نیز ابراز کرد گ: از 25 اسفند تا امروز 8.5 میلیون تردد در استان انجام شده است که بعد از استان البرز رتبه دوم را در کشور دارا هستیم، بر اساس پیش بینی‌هایی که قبل از آغاز تعطیلات داشتیم، می‌دانستیم که هفته اول از نظر آب و هوایی ناپایدار خواهد بود به همین دلیل هم اخطاریه‌هایی به واحدهای تابعه صادر شد.

وی ادامه داد: بحث هدایت آب‌ها از ابنیه فنی و مسیرها و پل‌های عبوری بحث یک روزه نیست، اداره کل راهداری تمامی مسیرهای عبوری را با استفاده از ماشین آلات باز کرده است، تنها نگرانی ما این است که آب به واسطه حمل مواد مسیر را ببندد برای این مسئله هم نیروها آماده هستند و تمامی مرخصی‌ها لغو شده است که در صورت انسداد مسیر به موقع عمل کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین در پایان گفت: همکاران راهداری از آمادگی کامل برخوردار هستند تا آب را از مسیرهای مواصلاتی عبور دهند و راهدارخانه‌ها نیز برای اسکان آمادگی لازم را دارند.

استقرار سامانه بارشی در قزوین تا روز چهارشنبه

آخوندی در ادامه این جلسه ابراز کرد: روز جمعه اولین اطلاعیه در زمینه بارندگی صادر شد، روز شنبه نیز اولین اخطاریه صادر شد، امروز یک سامانه بارشی در حال ورود به استان است و از بعدازظهر بارش‌ها در استان شروع می‌شود.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در روز دوشنبه از تداوم بیشتری برخوردار است این سامانه بارشی تا چهارشنبه مستقر است و از چهارشنبه به تدریج از استان خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی قزوین تاکید کرد: بارش‌ها سی تا چهل 

میلی متر است از آنجا که بارش‌ها ماهیت رگباری دارند احتمال آب گرفتگی و سیلاب زیاد است به مسافران توصیه می‌شود که در کنار رودخانه پارک نکنند.

وی در پایان گفت: هفته جاری شرایط جوی ناپایدار است و پیش بینی می‌شود که فردا و پس فردا شاهد کاهش دما باشیم، امروز و فردا نیز بادهای لحظه ای وجود دارد که ممکن است که به تاسیسات آسیب برساند.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان