۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای طرح "آرامش بهاری" در ۱۰۷ امامزاده و بقعه/ مساجد آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است
کد خبر: ۳۳۴۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۳ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اعلام کرد:

اجرای طرح "آرامش بهاری" در ۱۰۷ امامزاده و بقعه/ مساجد آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: سال گذشته ۴۲ مسجد برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی به صورت شبانه‌روز فعال بود و برای نوروز ۹۸ سعی داریم تعداد این مساجد را افزایش دهیم.

اجرای طرح "آرامش بهاری" در ۱۰۷ امامزاده و بقعه/ مساجد آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است

حجت الاسلام مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره برنامه‌های درحال اجرای اوقاف در تعطیلات نوروز اظهار کرد: طرح آرامش بهاری صرفا به مناسبت عید نوروز نیست بلکه بستری برای ارتقا سطح معارف و معرفتی مردم است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه استان در تسهیل امور مسافران نوروزی بسیار نقش آفرین هستند، ابراز کرد: تبلیغات هدفمند عاملی مهم و اساسی در راستای اجرای طرح آرامش بهاری است، برای ساعت به ساعت طرح آرامش بهاری برنامه‌ریزی شده و قصد نداریم برنامه‌های تکراری اجرا کنیم.

مدیرکل اوقاف قزوین از برپایی نمایشگاه آرامش بهاری در ۱۰۷ امامزاده استان خبر داد و افزود: مراسم معنوی آیین تحویل سال نو و سفره‌های هفت سین در این امامزاده‌ها گسترده می‌شود.

وی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری بیان کرد و گفت: هدف از طرح یاد شده، نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است. طرح مذکور در قالب ۱۲ موضوع چون عفاف و حجاب، نماز ، ازدیاد جمعیت، تربیت فرزندان اجرا می‌شود.

مجیدی تصریح کرد: نشست جامعه پزشکی جهت سلامت حال زائران، غبارروبی گلزار شهدا با محور شهدای مدافع حرم،  قرائت دعای ندبه از جمله برنامه‌هایی است که در ایام عید نوروز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری با هدف قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه اجرایی می‌شود، این طرح امسال از ۲۵اسفندماه شروع و از ۲۹اسفند برنامه‌ها به صورت رسمی آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال 98 ادامه دارد.
 
برگزاری مراسم عقد در امامزاده حسین(ع)
وی با بیان اینکه در ۱۰۷امامزاده و بقعه استان طرح آرامش بهاری اجرایی می‌شود، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای خانواده‌ها، نظارت و سرکشی در این طرح ملی امری مهم است و می‌طلبد نظارت بر اجرای برنامه‌های منسجم در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

این مسئول عنوان کرد: پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، اهدا چادرهای بهداشتی و بسته‌بندی شده ویژه بانوان در زیارت از امامزادگان، برگزاری مراسم ۱۲ فروردین؛ روز جمهوری اسلامی ایران و برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت آرامش بهاری از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.
 
وی در ادامه اضافه کرد: مباحث فرهنگی در برنامه‌های نوروزی بسیار حائز اهمیت است زیرا موجب می‌شود مسافران با فرهنگ و تمدن این استان بیشتر آشنا شوند. در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه طرح آرامش بهاری را در ایام تعطیلات نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌کند که در این طرح مباحث فرهنگی گنجانده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه امسال هشتمین سال اجرای طرح آرامش بهاری در این استان است، اضافه کرد: خیمه‌های معرفت نیز در این طرح برپا می‌شود که شامل غرفه‌های مشاوره خانواده، مشاوره کودکان، نقاشی، عفاف و حجاب، مسائل شرعی و ایستگاه‌های سلامت است.

مجیدی با اشاره به ثبت‌نام زوج‌های جوان برای برگزاری مراسم عقدشان در اتاق عقد پیوندهای آسمانی امامزاده حسین (ع) شهر قزوین ادامه داد: سایت امامزاده حسین (ع) سراسری بوده و از تمام نقاط کشور برای برگزاری مراسم عقد در اتاق عقد امامزاده حسین (ع) ثبت‌نام می‌کنند. نقشه‌های زیارتی استان قزوین به تعداد ۳هزار نسخه تهیه شده و در ورودی شهرها و امامزادگان این استان بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

وی گفت: سامانه پیامکی برای نظرسنجی از مسافران نوروزی که از امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین بازدید می‌کنند، در نظر گرفته شده است که سال گذشته نتایج نشان داد ۷۰درصد مردم از خدمات ارائه شده در بقاع متبرکه رضایت کامل داشتند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه اکیپ‌های نوروزی به صورت روزانه بازدیدهای لازم را از بقاع متبرکه انجام می‌دهند، بیان کرد: سال گذشته ۴۲ مسجد برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی به صورت شبانه‌روز فعال بود و برای نوروز ۹۸ سعی داریم تعداد این مساجد را افزایش دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان