۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قوای سه‌گانه در حمایت از تولید ملی و اجرایی‌کردن اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کردند
کد خبر: ۳۳۴۶۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس:

قوای سه‌گانه در حمایت از تولید ملی و اجرایی‌کردن اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کردند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس گفت: متاسفانه در قوای مختلف به بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی آن طور که شایسته بود، توجه نشد؛ از سوی دیگر متاسفانه آنگونه که شایسته است ما فرهنگ خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی را نهادینه نکرده‌ایم و این نقطه ضعف مربوط به امروز و دیروز هم نبوده، بلکه سالهاست که در این زمینه مشکل داریم و فرهنگ سازی نکرده‌ایم.

قوای سه‌گانه در حمایت از تولید ملی و اجرایی‌کردن اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کردند

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به مهمترین برنامه‌های انجام شده در سال جاری اظهار کرد: فعالیت‌هایی همچون پیگیری بازآفرینی بافت فرسوده به ویژه با محوریت امامزاده‌ها، پروژه آب رسانی از سد طالقان به 14شهر و 194روستا، احداث راه قزوین- الموت به تنکابن و کلاچای، دوخطه شدن راه آهن قزوین به تهران و زنجان و راه آهن قزوین به رشت که اخیرا افتتاح شد و همچنین به شتابگر ملی و تقویت فضاهای درمانی و بیمارستانی جزو اقدامات مهم سال جاری است.

وی عنوان کرد: برای سال 98 نیز ادامه برنامه‌های تدوین شده و حرکت تا به نتیجه رساندن آنها که موجب تعالی و رشد استان و حوزه انتخابیه شود، انجام خواهد شد و در کنار آن نیز حل مسائل و مشکلاتی که در استان وجود دارد و رسیدگی به مشکلات مردم در راس فعالیت‌ها و برنامه‌هایم قرار دارد.

همه ما باید معتقد به حمایت از تولید داخل باشیم

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید ملی گفت: اقدامات متعددی در این زمینه صورت گرفت که حضور پررنگ در شرکت‌ها و کارخانجات به ویژه شرکت‌هایی که در شرایط نامطلوبی قرار داشتند و پیگیری برای حل مشکلات آنها و پیگیری حل مشکلات شرکت‌های قطعه ساز از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: انعقاد جلسات متعدد با وزرا و معاونین وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، رییس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و غیره جهت پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استان و برگزاری جلسات متعدد با تشکل‌های کارگری و کافرمایی از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان کرد: ارائه طرح‌ها و تصویب قوانین در راستای حل معضلات تولیدکنندگان و رفع موانع تولید و تلاش برای بهبود وضع محیط کسب و کار، تصویب اختصاص اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز برای ایجاد اشتغال و مشاغل روستای و خانگی و پیگیری مشکلات صادرکنندگان استان بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که رسیدن به اهداف مربوط به شعار سال نیازمند همکاری جدی قوای سه گانه و داشتن روحیه بسیجی و اقدامات جهادی و فرهنگ سازی عمومی است؛ علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته با اهدافی که مقام معظم رهبری با طرح اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی مدنظر داشتند بسیار فاصله وجود دارد و نیازمند تلاش بیشتر و جدی‌تر است.

تولیدکنندگان داخلی به ارتقاء کیفیت تولیدات و رقابت پذیری در بازار توجه جدی کنند

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: بی‌تردید هدف مقام معظم رهبری از طرح شعار هر سال این است که نسبت به این شعار به عنوان مهمترین اولویت کشور نگاه شود و توجه به آن فقط در حد شعار باقی نماند بلکه همه چه مسئولان و چه مردم در عمل آن را مدنظر قرار دهند.

این مسئول تاکید کرد: مقام معظم رهبری شعار هر سال را بر اساس نیازها و ضروریات کشور و مقتضیات روز جامعه تعیین می‌کنند و لزوم توجه به آن باید جزو اولویت‌ها باشد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در قوای مختلف به بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی آن طور که شایسته بود، توجه نشد؛ از سوی دیگر متاسفانه آنگونه که شایسته است ما فرهنگ خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی را نهادینه نکرده‌ایم و این نقطه ضعف مربوط به امروز و دیروز هم نبوده، بلکه سالهاست که در این زمینه مشکل داریم و فرهنگ سازی نکرده‌ایم.

محمدی تصریح کرد: همه ما باید معتقد به حمایت از تولید داخل باشیم و تا این اعتقاد نباشد، قطعا مردم همچنان فکر می‌کنند کالای خارجی از لحاظ مرغوبیت و کیفیت بهتر است و نسبت به خرید این کالاها اقبال نشان می‌دهند.

وی در پایان گفت: البته تولیدکنندگان داخلی نیز باید در راستای حرکت مردم، نسبت به ارتقاء کیفیت تولیدات خود و رقابت پذیری در بازار توجه جدی داشته باشند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان