۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نظر پیشکسوت رسانه ورزشی کشور درباره قائم مقامی فردوسی‌پور در شبکه ورزش
کد خبر: ۳۳۴۶۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با صبح قزوین مطرح شد

نظر پیشکسوت رسانه ورزشی کشور درباره قائم مقامی فردوسی‌پور در شبکه ورزش

عادل فردوسی‌پور، گزارشگر ، دکتر و مجری جوانی که بعد از گزارش ورزشی و کارتهیه کنندگی برنامه‌های نود و فوتبال ۱۲۰، حالا سخن از گزینه بودن وی در قائم مقامی شبکه ورزش به میان آمده است.

نظر پیشکسوت رسانه ورزشی کشور درباره قائم مقامی فردوسی‌پور در شبکه ورزش

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛____مهدی چگینی.


عادل فردوسی پور، جوانی که در برنامه تلویزیونی منوچهر نوذری متفاوت بودن خود را نشان داد و چند سال بعد روش خاص خود در اجرا و گزارشگری را وارد عرصه گزارشگری فوتبال در رسانه ملی کرد.

عادل فردوسی‌پور متولد ۱۱مهر ۱۳۵۳و بعنوان گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، مترجم و مدرس دانشگاه صنعتی شریف یکی از محبوب‌ترین چهره‌های اجتماعی در کشور به‌شمار می‌ آید و در حالی که ۳۵ سال بیشتر نداشت از نظر مجلهٔ نیوزویک ، به دلیل محبوبیت گسترده، به‌عنوان یکی از بیست فرد قدرتمند ایران در نظر گرفته شد.

فردوسی‌پور در سال ۱۳۸۴ با گروه اجراییِ نمایش «فنز» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان همکاری کرد و در این نمایش صداپیشهٔ یک گزارشگر فوتبال بود.

عادل تعدادی از بازی‌های فوتبال تکاملیِ حرفه‌ای و فیفا را با همکاری بخش خصوصی به زبان فارسی گزارش کرد و بهترین گزارشگر ورزشی - لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴ را کسب کرد.جوان‌ترین مجری جام جهانی ۱۹۹۸ بعد از مجری گری و تهیه‌کنندگی برنامه پر طرفدار نود، تهیه‌کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ را برعهده گرفت.

حال پس از 17 سال تجربه ورزشی وی، به فردوسی پور پیشنهاد قائم مقامی شبکه ورزش پیشنهاد شده است تا از تجربیات وی در حوزه‌های دیگر ورزشی به جز فوتبال نیز استفاده شود.

پیشکسوت رسانه ورزشی کشور درباره عملکرد فردوسی پور به خبرنگار صبح قزوین بیان می‌کند: فرد‌وسی پور یکی از مجریان جوان تلویزیون است که برنامه‌های ساختار شکنانه ای را به مرحله اجرا گذاشت و توانست در مدت کوتاهی جمع کثیری از هموطنان را برای دیدن برنامه نود ترغیب کند، بطوری که میلیون‌ها نفر پای برنامه نود نشستند و پربیننده ترین برنامه تلویزیونی شد، با رفتن عادل فردوسی پور و خاموش شدن چراغ برنامه نود، هیچ برنامه ورزشی سرگرم کننده ای نمی‌تواند که جایگزین برنامه نود شود.

وی می‌افزاید: البته از توانایی‌ها و ابتکار عمل فردوسی پور نمی‌توان به راحتی گذشت، چون عادل با ویژگی‌های خاصی که داشت و همینطور شناختی که از مخاطبان کسب کرده بود، سعی کرد برنامه‌های جنجالی ورزشی را هدایت کند و این برنامه‌ها علی الرغم‌ اینکه به حریم اشخاص ورود می کرد، اما در نهایت روشنگری‌های خوبی داشت که توانسته بود مخاطبان خود را تا پاسی از شب پای تلویزیون نگه دارد.

محمدرضا کاظمی ادامه می‌دهد: حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی کار بسیار پسندیده ای است منتهی باید به شرایط و فضا به کارگیری جوان‌ها توجه کرد. عادل فردوسی پور در جوانی برنامه نود را با مخاطبین جوان آغاز کرد و ویژگی‌های خاص عادل در کنار جذابیت‌های فوتبال و اجرای خوب اول عامل موفقیت برنامه نود در این سال‌ها شد.

وی ادامه می‌دهد: امکانات، شرایط و فضایی که در اختیار تیم برنامه نود قرار گرفت، علی الرغم جوان بودن عادل، برنامه موفقی را از آب درآورد، اما بکارگیری جوان ترها در تمامی عرصه‌ها و انتظار یک نتیجه خوب، کار درستی نیست و باید جوان ترها در کنار افراد با تجربه قرار بگیرند و از پتانسیل افراد مسئولیت پذیر کمک گرفت و به حکم انرژی جوانی نمی توان تجربه را کنار زد و پیشکسوتان هم نباید جوانها را دست کم بگیرند، ولی با تمام این تفاسیر عادل فردوسی پور در عین جوانی یک انسانپخته و کار بلد بود.

این کارشناس ورزشی در پایان عنوان می‌کند: حضور عادل فردوسی پور بعنوان قائم مقام در شبکه ورزش مغایر با روحیه، شرایط و خواست عادل فردوسی پور است و فکر می‌کنم این انتخاب درست نیست.

انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان