۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برخورد قاطع و جدی با برهم‌زنندگان امنیت‌عمومی در مراسم "چهارشنبه سوری"
کد خبر: ۳۳۴۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین هشدار داد:

برخورد قاطع و جدی با برهم‌زنندگان امنیت‌عمومی در مراسم "چهارشنبه سوری"

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضايی و انتظامی استان مدافع تفريح سالم مردم هستند و محور كار ما ايجاد بستری امن برای شادی سالم و ایجاد ناامنی برای كسانی است كه با رفتار و اعمال خود قانون شكنی می كنند.

برخورد قاطع و جدی با برهم‌زنندگان امنیت‌عمومی در مراسم "چهارشنبه سوری"

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه هشدارهای لازم به مخلان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی بخصوص در چهارشنبه آخر سال داده شده است، اظهار کرد: امنیت و احساس امنیت در جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و هر کجا این دو مقوله توسط عده ای فرصت طلب خدشه دار شود بدون شک دستگاه قضایی قاطعانه و بدون اغماض با چنین اشخاصی برخورد خواهد کرد.

دادستان مرکز استان افزود: کشور ما دارای پیشینه غنی فرهنگی است و در طی سال رسومات مختلفی همچون "چهارشنبه سوری" برگزار می‌شود، اما متاسفانه با فرهنگ سازی نادرست مراسم چهارشنبه پایانی سال فرصتی شده تا عده ای با هدف خود نمایی امنیت و نظم عمومی را خدشه دار کنند و با رفتار هنجارشکنانه که خلاف اعتقادات، باورها و ارزش‌های دینی و اخلاقی ما است، سلامت خود و دیگران را به خطر بیاندازند و گاها با تخریب اموال عمومی موجب تضییع بیت المال شوند.

وی تصریح کرد: شاد بودن، داشتن تفریح سالم و لذت بردن خانواده ها از کنار هم بودن در این مراسمات حق طبیعی آنها است و افکار عمومی جامعه به دنبال تفريح و شادی سالم، آرام و بدون حاشیه است از اين رو ممكن است برخی بخواهند از فرصت شادی مردم سوءاستفاده كنند و با هنجارشکنی خطراتی را ایجاد کنند که ما به این افراد هشدار می‌دهیم که در صورت مشاهده باید در برابر قانون پاسخگو باشند و برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: دستگاه قضايی و انتظامی استان مدافع تفريح سالم مردم هستند و محور كار ما ايجاد بستری امن برای شادی سالم و ایجاد ناامنی برای كسانی است كه با رفتار و اعمال خود قانون شكنی می‌كنند.

متخلفان تا پایان تعطیلات در بازداشت می‌مانند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: با توجه ‌به‌ اینکه‌ ارتکاب‌ چنین‌ اعمالی‌ دارای وصف‌ مجرمانه‌ و قابل‌ تعقیب‌ کیفری‌ است، دادستانی به‌ تمامی مأموران‌ انتظامی‌ و ضابطان‌ قضایی‌ اعلام‌ داشته است تا در صورت‌ مشاهده رفتار هنجارشکنانه در این روز‌، نسبت‌ به‌ شناسایی‌ عاملان‌ اقدام‌ نموده تا با مرتکبان‌ برخورد قاطعانه به‌ عمل‌ آید.

وی هشدار داد: به‌ موجب‌ مصوبه‌ ستاد مبارزه با جرایم خاص استان قزوین هر یک از افرادی‌ که‌ در چهارشنبه آخر سال مرتکب جرم شوند و امنیت و آسایش را خدشه دار کنند و دستگیر شوند به تشخیص مقامات قضایی تا پایان تعطیلات نوروز 98 به‌ منظور پیشگیری‌ از وقوع‌ جرم‌ تحت کنترل‌ و نظارت‌ مراجع قضایی خواهند بود و در صورت لزوم در بازداشت به سر خواهند برد‌.

قاسمی افزود: نقش خانواده‌ها در این ایام در جهت کنترل رفتار فرزندان خود بسیار مهم است و باید فرزندان خود را از خطرات استفاده از مواد محترقه آگاه کنند و با ایجاد فضایی خانوادگی و شاد نسبت به اعمال و رفتار فرزندان خود که گاها تحت تاثیر افراد دیگر قرار می‌گیرند، نظارت داشته باشند تا شاهد برخی اتفاقات تلخ و در برخی موارد جبران ناپذیر نباشند.

دادستان قزوین در پایان گفت: نهادهای متولی امر فرهنگ، صدا و سیما و رسانه ها باید با فرهنگ سازی درست، جامعه بخصوص نسل جوان را با خطرات و آسیب های مراسم "چهارشنبه سوری" آشنا و آگاه کنند و این گونه اطلاع رسانی ها باید در طول سال مستمر ادامه داشته باشد و مختص ایام نزدیک به برگزاری مراسمات نباشد، زیرا کار فرهنگی و فرهنگ سازی نیازمند زمان است تا در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان