۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تعهدات بیمه‌های تکمیلی به فرهنگیان منصفانه نیست/ اخبار عدم حضور معلمان در کلاس‌درس صحت ندارد
کد خبر: ۳۳۴۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۰:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

تعهدات بیمه‌های تکمیلی به فرهنگیان منصفانه نیست/ اخبار عدم حضور معلمان در کلاس‌درس صحت ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: متاسفانه تعهدات بیمه‌های تکمیلی به فرهنگیان و به ویژه بازنشستگان آموزش و پرورش اصلا معقولانه نیست، به طوریکه در برخی مشکلات درمانی نظیر دندانپزشکی خیلی ضعیف است.

تعهدات بیمه‌های تکمیلی به فرهنگیان منصفانه نیست/ اخبار عدم حضور معلمان در کلاس‌درس صحت ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر تحصن معلمان در مدارس قزوین در راستای تحقق مطالبات صنفی و پرداخت حقوق معوقه آنها مطرح شده که برای پیگیری موضوع با مدیرکل آموزش و پرورش استان مصاحبه‌ای انجام شده است.

خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درمورد تحصن معلمان در مدارس اظهار کرد: اینکه فرهنگیان دارای مطالبات به حقی هستند بر کسی پوشیده نیست، اما اخبار منتشر شده پیرامون عدم حضور معلمان در کلاس‌های درس را تکذیب می‌کنیم.

وی افزود: براساس اخبار واصله از مناطق، تعدادی از معلمان در زنگ تفریح مدارس با در دست گرفتن دست نوشته و پلاکارد و انتشار آن در فضای مجازی اعتراض خود را نسبت به مشکلات معلمان نشان دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به علل اعتراض معلمان عنوان کرد: عدم تطابق حقوق فرهنگیان با تورم و گرانی، پایین بودن سقف بیمه‌های تکمیلی و تعهدات آنها در قبال فرهنگیان و به ویژه بازنشستگان، بحث عدالت آموزشی و عدم پرداخت حق التدریس معلمان دلیل اعتراض معلمان است‌.

وی تصریح کرد: متاسفانه تعهدات بیمه‌های تکمیلی به فرهنگیان و به ویژه بازنشستگان آموزش و پرورش اصلا معقولانه نیست، به طوریکه در برخی مشکلات درمانی نظیر دندانپزشکی خیلی ضعیف است.

رحمانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات معلمان گفت: مطالبات معوقه سال ۹۶-۹۷ نیروهای بسته حمایتی یا خرید خدمات با توجه به مصاحبه‌های وزیر و معاون پشتیبانی وزیر مقرر شده تا پایان سال جاری پرداخت شود.

وی در پایان گفت: ما پیگیر رفع مشکلات بوده و به نمایندگی از جامعه شریف فرهنگیان پیگیر رفع مشکلات و احقاق حقوق آنها از طریق مسئولان وزارتخانه هستیم، اما تعیین کننده میزان بودجه و تصمیم گیرنده نیستیم.
  
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان