۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین باید بازنگری شود
کد خبر: ۳۳۴۰۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۰:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان:

وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین باید بازنگری شود

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین، نیاز به توجه و بازنگری دارد.

وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین باید بازنگری شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ قدرت‌الله مهدیخانی، امروز(یکشنبه) به همراه کارشناسان اداره کل مدیریت بحران و کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از بازار سنتی قزوین و اماکن اطراف آن بازدید کرد.

وی در این بازدید اذعان کرد: بازار سنتی قزوین با قدمت تاریخی و ارزش هنری بالایی که دارد، یک گنجینه ارزشمند فرهنگی و نیز قلب تپنده اقتصاد شهر قزوین محسوب شده که علاوه بر جلب گردشگر و بازدید کننده، مرکز فعالایت بخش عظیمی از کسبه و فعالان اقتصادی استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل بافت تاریخی و فرسوده این مجموعه، سیم کشی‌های برق فرسوده، نگهداری مواد قابل اشتعال، استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب، سهل انگاری کسبه و مردم هرساله شاهد بروز آتش سوزی‌های متعدد و وارد آمدن خسارات زیادی در این مجموعه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: با وجود اقدام سریع و تلاش ماموران آتش نشانی، ازدحام جمعیت و وجود معابر باریک در بازار، مانع بزرگی جهت اطفای حریق و عملیات امداد و نجات است.

وی در پایان گفت: بازار قزوین به یکی از معضلات بزرگ این مجموعه و نیز دغدغه‌های اداره کل مدیریت بحران تبدیل شده و حل این معضل نیازمند تعامل جدی و همکاری بین دستگاه‌ها بوده که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان