۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تفاهم‌نامه دادگستری و شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه امضا شد
کد خبر: ۳۳۴۰۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

تفاهم‌نامه دادگستری و شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه امضا شد

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش تفاهم نامه هنکاری میان دادگستری استان و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین امضا شد.

تفاهم‌نامه دادگستری و شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه امضا شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی امروز(شنبه) در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دادگستری کل استان قزوین و دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در راستای ترویج فرهنگ صلح وسازش، تعمیق فرهنگ پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تفاهم نامه امضاء کرد.

وی تصریح کرد: جرائم و آسیب‌های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را برهم می زنند دارای اهمیت است و پیشگیری بهترین و کم هزینه ترین راه برای مقابله با این مخاطرات اجتماعی است که باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: امروز در جامعه شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی به روش‌های گوناگون بخصوص در بین نسل جوان هستیم و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی به تنهایی توسط دستگاه قضایی علیرغم همه تلاش ها، محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم اگر بخواهیم آسیب‌ها، معضلات و مخاطرات اجتماعی کاهش یابد همه مردم و دستگاه‌ها بخصوص نهادهای متولی امر فرهنگ باید به میدان بیایند و گام‌های موثری در این جهت برداشته شود.

مقام ارشد قضایی استان یادآورشد: جامعه روحانیت بخصوص ائمه جمعه به پشتوانه اعتماد مردمی نقش بی بدیلی در هدایت و آگاه سازی جامعه از جرائم و آسیب‌های اجتماعی دارند و از این ظرفیت باید به خوبی بهره‌مند شد.

وی با بیان این که تعمیق باورها و ارزش‌های دینی بهترین راه مقابله و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: باید از ظرفیت تریبون نمازهای جمعه و جماعات، مساجد، حسینیه‌ها و روحانیون برای رفع مشکلات جامعه بویژه کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت و لازم است در این خصوص با ترویج اقدامات فرهنگی با نگاه دینی و آموزه‌های اسلامی در خانواده‌ها بتوان از پدیده‌های شوم اجتماعی جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری قزوین در ادامه ابراز کرد: محور عمده همکاری دو مجموعه در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش، تعمیق فرهنگ پیشگیری در زمینه‌های آموزشی، ترویجی، فرهنگی، اجتماعی، مطالعات علمی، پژوهشی و راهبردی است.

وی بیان کرد: بهره‌گیری بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های علمی و آموزشی، اشتراک گذاشتن تجارب علمی یکدیگر، انجام پژوهش‌های مشترک، ارائه مشاوره حقوقی به گروه‌های هدف، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار گروهی، کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌ها، اطلاع رسانی، تبادل نظر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و پیشگیرانه، تحقق حق و عدالت در جامعه براساس آموزه‌های دینی و معارف اهل بیت(ع) از اهداف این تفاهم نامه است.

حجت الاسلام روح الله فاطمی در ادامه این جلسه گفت: نهاد نماز جمعه با توجه به همت و مدد ائمه جمعه یکی از نهادهای موثر و تاثیرگذار در زمینه جریان سازی فرهنگی است و باید از این ظرفیت‌ها در زمینه‌های مختلف به‌کارگیری کرد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه افزود: خوشبختانه رئیس کل دادگستری استان قزوین سابقه درخشانی را در زمینه تعامل دستگاه قضایی با ائمه جمعه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان خراسان شمالی داشته اند که این تجربه درخشان در قالب تفاهم نامه ای به امضا خواهد رسید و از این پس شاهد همکاری بیش از پیش این دو نهاد خواهیم بود.

وی عنوان کرد: از مدت ها قبل متن تفاهم نامه در اختیار ائمه جمعه قرار گرفته و بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم صورت گرفته تا بدین وسیله شاهد هماهنگی بیشتر ائمه جمعه و دادگستری استان قزوین در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

فاطمی نسب با اشاره به اینکه تا به امروز هم تعامل این دو نهاد با هم مطلوب ارزیابی می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه شاهد افزایش صلح و سازش اجتماعی در سطح استان قزوین باشیم.

وی گفت: با اجرا و انعقاد چنین تفاهم نامه‌هایی بین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین و دستگاه‌های دیگر می‌توان شاهد تبیین و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی باشیم که امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به اینکه با تمام قوا در راستای تحقق بندهای تفاهم نامه فعالیت خواهیم کرد، افزود: امیدواریم با اجرای هرچه بهتر این تفاهم نامه شاهد تعامل و همکاری هر چه بیشتر دستگاه قضایی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین باشیم.

در پایان تفاهم نامه همکاری توسط حجت الاسلام حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین و حجت الاسلام فاطمی نسب مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین امضاء شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان