۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین باید انتقام حمله تروریستی به اتوبوس سپاه گرفته شود
کد خبر: ۳۳۳۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

باید انتقام حمله تروریستی به اتوبوس سپاه گرفته شود

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: باید انتقام حمله تروریستی به اتوبوس سپاه هم از عوامل مزدور داخلی و هم از اربابان ستم‌گر خارجیشان گرفته شود.

باید انتقام حمله تروریستی به اتوبوس سپاه گرفته شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با بیان اینکه یکی از مهمترین نمادهای تقوا حضور مردم در پشتیبانی از ایمان و عقیده خود است، اظهار کرد: در 22 بهمن مردم راهپیمایی بسیار با عظمت و باشکوهی را برگزار کردند و بار دیگر از ایمان و عقیده خود دفاع کردند.

وی تصریح کرد: طبق تجربه 39 سالی که گذرانده بودیم همه پیش بینی می کردیم که هر سال مردم جدی تر از سال قبل در صحنه حضور پیدا می کنند اما وقتی همه به خیابان آمدیم و آن جمعیت باشکوه و با عظمت را در شهر، استان و کشور دیدیم، همه شگفت زده شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مردم علی رغم مشکلات، گلایه ها و بی تدبیری ها که سختی هایی را برای آنها به وجود آورده است، اما خوب فهمیدند که مشکلات را چگونه باید حل کنند و وقتی دشمن این حضور را می بیند، در دشمنی خود سست می شود و اراده اش با حضور مردم شکسته و دل امام زمان (عج) و مستضعفان عالم شاد شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مستکبران، دشمنان، یهودیان، صهیونیست ها و وهابی ها ضربه مهلکی از حضور مردم خوردند و با این سیلی محکمی که ملت به آنها وارد کردند به این زودی ها نمی توانند از جای خود بلند شوند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم این پیروزی را جشن می گیرند و شاهد خوشحالی های خود هستند، به شهادت رساندن جمعی از بهترین فرزندان پاسدارِ مرزبان ما اتفاق می افتد. فرزندان مؤمن ما مورد هدف استکبار جهانی قرار می گیرند و غیر از اینکه این عاملان واسطه ای جهنمی باید به سزای عملشان برسند، مردم انتظار دارند که این انتقام هم از عوامل مزدور داخلی و هم از اربابان ستم گر خارجی آنها گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب اذعان کرد: این پیام رهبری تاکید بر این نکته دارند که هم باید نگاه به گذشته خود داشته باشیم و هم با جدیت بیشتری به نکات مطرح شده در این پیام بلند توجه و عمل کنیم و مراقب باشیم دشمنان افتخارات بزرگ انقلاب را با سیاه نمایی ضایع نکنند؛ همچنین باید این دستاوردها را به عنوان نعمت های بزرگ خدا و حاصل خون شهدا قدر بدانیم.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه محتوای پیام رهبر معظم انقلاب امید به آینده و جوانان است، ابراز کرد: مخاطب اصلی پیام رهبری جوانان این کشور هستند جوانانی که با نشاط و پاکی دل و بابصیرت و دانایی و داشتن شجاعت و حق گویی در میدان انقلاب حضور دارند. باید تکیه مسئولان بر این جوانان باشد.

وی عنوان کرد: اقتدار و عزتی که امروز ایران اسلامی به آن دست پیدا کرده به واسطه حضور تاثیرگذار این جوانان است، جوانانی که در دوران دفاع مقدس سربلندی و عزت آفریدند و طعم تلخ ذلت و شکست را به دشمنان چشاندند، این جوانان در عرصه اقتصاد هم کمک و پشتیبان کشور هستند.

عابدینی گفت: اگر موانع از جلوی جوانان ما برداشته شود اکثر آنها با کارآفرینی و ایجاد شغل، بیکاری را از بین می برند و فقر را درمان می کنند و زندگی مردم را ساماندهی می کنند، اما اگر ما با عملکرد نادرست خود جلوی فعالیت جوانان را گرفته و دست تکدی به سوی جوانان دراز کنیم وضعیت ما روز به روز سخت تر خواهد شد.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به وفات حضرت ام البنین(س) همسر امیرمومنان(ع) بیان کرد: این مادر بزرگوار چهار فرزند خود را در کربلا از دست داد و تمام پسرانش فدای سیدالشهدا(ع) شدند، نقل می کنند که در ماجرای کربلا زمانی که به او تسلیت فرزندش را گفتند پرسید: "امام حسین(ع) در شرایطی قرار دارد؟" این بانوی بزرگوار بسیار بامعرفت بود.

وی اضافه کرد: بخاطر ارتحال این بانوی مکرمه که هم مادر شهید و هم همسر شهید هستند، این روز تکریم از مادران و همسران شهیدان نام گرفته است و احترام می گذاریم به مادران و همسران همه شهیدان که صبر، مقاومت و پایداری شان باعث شد تا مملکت ما به این عزت، اقتدار، عزمت و آبرو دست یابد.

خطیب جمعه قزوین به سالگرد تاریخی عهدنامه ترکمن چای اشاره کرد و یادآور شد: عهدنامه ترکمن چای به قدری ننگین است که فشار روحی بر انسان وارد می کند که چقدر آنها نادان، ترسو، ساده لوح، دشمن نشناس و دنیا طلب بودند و برای اینکه شوروی به آنها وعده داده بود اگر از این عهدنامه حمایت شود ما نیز از ولیعهدی پسر شاه حمایت می کنیم آنها همه مملکت را برای این وعده توخالی فروختند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امروز نیز همان اتفاق ها می افتد و FATF همان ماجراست، اذعان کرد: استکبار جهانی در برهه های مختلف با تحمیل برخی قراردادها به کشورمان به دنبال تامین منافع خود است، دشمنان انقلاب چه زمانی دست از سر ملت ایران برمی دارند؟ چند قرارداد ننگین امضا کنیم راضی خواهند شد؟

مسئولان خیانتکار از چشم مردم می‌افتند
امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر ایران اسلامی 100 قرارداد ننگین هم امضا کند استکبار جهانی پرتوقع تر پیش می رود و انتظار امضای قرارداد بعدی را از ایران دارد، هیچ زمانی دشمن از منفعت طلبی سیر نمی شود، آنها کرگ های گرسنه ای هستند که به دنبال به چنگ آوردن حیثیت، آبرو، ایمان و استقلال ایران اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: مسئولان کشور باید بابصیرت، هوشمندانه و باایمان در مقابل مکرهای دشمنان عمل کنند، اگر شاهدیم در فضایی قراردادهای ننگینی امضا می شود، مشخص است به وعده های الهی اعتمادی صورت نگرفته و نسبت به روز قیامت و بازخواست اعمال اعتقادی وجود ندارد.

عابدینی گفت: البته برخی مسئولان کشور هم به واسطه دستیابی به منافع دنیوی خود راضی به امضای این قراردادهای ننگین می شوند و به فکر رسیدن به موقعیت، قدرت و جایگاه خود هستند، اما مردم انقلابی، ولایی و اهل بیتی ما هیچ زمانی از ارزش های خود دست برنمی دارند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: افرادی که به کشور و ملت خود خیانت می کنند از چشم مردم خواهند افتاد، اما مردم عزیز ما به راه انقلاب خود ادامه می دهند و نگاهشان به مسئولان بی کفایت نیست.

وی به سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین شیخ فضل الله محلاتی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان نخستین کسی بود که پیروزی انقلاب اسلامی را در تلویزیون تبریک گفت و خدمات بسیاری را در جبهه های جنگ و سپاه پاسداران داشتند و به همین مناسبت روز روحانیت و دفاع مقدس است. آمارها می گوید تعداد شهدای روحانی و طلبه به نسبت جمعیت روحانیت و حوزه های علمیه، بیشترین آمار است و هیچ قشری به اندازه روحانیت شهید نداده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: این روزها سالروز شهادت «مالکوم ایکس»، رهبر سیاهپوستان آمریکا است که شخصیت بزرگی داشتند و کاری شبیه به کار شیخ ابراهیم زکزاکی در آفریقا انجام دادند و پای اسلام را در آن قاره باز کرد و به برکت وجود این شخصیت ده ها هزار آدم مسلمان شدند، در حالی که در آن محیط مسلمان شدن یک نفر هم حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: شهادت کودک مظلوم عربستانی به نام زکریا جابر و شهادت مرزبانان سپاهی در سیستان بلوچستان که کشور ما را برای بار دیگر عزادار کردند، جزو اتفاقات روزهای اخیر بود که به رهبر معظم انقلاب و خانواده های معزز این شهدا و مردم شهیدپرور اصفهان تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: امام راحل به ما یاد دادند که شهادت هم جایگاه تبریک و هم تسلیت دارد و منتظر انتقام از اربابان این گرگ های جنایتکار هستیم.

وی عنوان کرد: شهادت سید عباس موسوی دبیرکل حزب الله لبنان و شیخ راغب که از فرزندان امام راحل در کشورهای عربی و مرکزیت لبنان هستند جزو دیگر مناسبت های این ایام است.

عابدینی گفت: شهادت شهدای قیام تبریز در چهلمین روز شهادت ۱۹ دی شهر قم را در پیش داریم که این قیام ها به صورت مستمر در شهرهای مختلف پیش از پیروزی انقلاب ادامه پیدا کرد و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، امیدواریم خدای متعال همه شهدای ما را با انبیا و ائمه محشور و ما را جزو رهروان راستین راه شهیدان قرار دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان