۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین توصیه‌های مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب، امیدآفرین است
کد خبر: ۳۳۳۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

توصیه‌های مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب، امیدآفرین است

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری چراغ راهی برای آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و حرکت در این مسیر با حفظ ارزش‌ها و اصول قبلی است.

توصیه‌های مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب، امیدآفرین است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ محمدرضا خانلری با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبری تاکید بر امید واقع بینانه و نقش بی بدیل جوانان دارند که بعد از موفقیت ۴۰ساله انقلاب و راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن امسال، امیدواری واقع بینانه‌ای به آینده داریم.

وی با بیان اینکه امروز رسالت بزرگی متوجه نقش و حضور جوانان است، افزود: انقلاب اسلامی برخلاف سایر نهضت‌ها و انقلاب‌های دیگر که فقط تغییر حکومت داشتند، موفق شد آرمان‌هایش را حتی بعد از ۴۰ سال حفظ کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: در ابتدای دهه پنجم انقلاب به سمت تمدن سازی حرکت می‌کنیم یعنی همان نقشه راهی که امام راحل ترسیم کرده بودند را با موفقیت طی کردیم و اکنون در شرایطی هستیم که تمدن سازی داشته باشیم.

خانلری با بیان اینکه انقلاب هر دو ویژگی دین و دنیا را دارد، بیان کرد: در گذشته دنیا دو قطبی بود که بین غرب و کمونیست تقسیم می‌شد، اما در همین ۴۰سال از بین رفتند و امروز نظام اسلامی در برابر ابر قدرت غرب ایستاده است.

غرب و امریکا رو به زوال است
کارشناس مسائل سیاسی افزود: مشکلات غرب هم در شرایط کنونی حکایت از افول آن دارد و ما تضادی بین جوشش انقلابی و نظام سیاسی و اجتماعی نداریم که این از دستاوردهای بزرگ در ۴۰سال است.

وی تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، نظام ما قدرتمند ولی مهربان است چراکه هیچگاه اولین گلوله را ما شلیک نکردیم و نخواهیم کرد و این نشان از مهربانی و گذشت نظام اسلامی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه جامعه اسلامی به ویژه جوانان باید زمینه ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم کنند، گفت: ما این حرکت را مستقل و از صفر آغاز کردیم و انقلاب ما به هیچ وجه الگو گرفته از شرق و غرب نیست.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از جنگ هشت ساله توانستیم ثبات و امنیت را در کشور حفظ کنیم که باید قدردان نعمت امنیت و آسایش در کشور باشیم که به برکت خون شهدا حاصل شده است.

خانلری ابراز کرد: موتور پیشران علم و فناوری پس از انقلاب حرکت کرده و پیشرفت‌های خیره کننده‌ای در این زمینه داشتیم؛ همچنین مشارکت سیاسی و به عبارتی حضور در انتخابات و مردم سالاری از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به بصیرت افزایی بین مردم و ملت مسلمان و پیشروی به سمت برقراری عدالت تاکید دارند و افزایش معنویت و اخلاق برای بهبود و ترویج شعور اخلاقی و معنوی در جامعه از دیگر توصیه‌های ایشان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: مقاومت در مقابل استکبار از ویژگی‌های مثبت و برجسته نظام اسلامی است و براساس این آرمان هیچگاه نباید در مقابل دشمن سر خم کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اقتدار جمهوری اسلامی در این چهل سال هر روز بیشتر شده به طوری که امروز در مرزهای رژیم صهیونیستی می‌توانیم اقتدار خود را نشان دهیم.

خانلری تاکید کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری باید به نیروی جوان و مستعد به عنوان سرمایه بزرگ کشور توجه کنیم؛ ما دارای ذخایر و منابع طبیعی خوبی هستیم که باید در آینده به نحو بهینه استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از مسائل مهم این است که عقب ماندگی علمی را باید با شتاب و سرعت بیشتری پشت سر بگذاریم و از طرفی به اقتصاد قوی نیاز داریم چراکه اگر در این حوزه ضعف داشته باشیم، زمینه وابستگی و فساد را به وجود می‌آورد.

طهارت اقتصادی سرلوحه انتخابات پیش رو باشد
عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: در دومین گام از انقلاب اسلامی باید عدالت و مبارزه با فساد سرلوحه کار همه ما قرار گیرد؛ یکی از جملات کلیدی مقام معظم رهبری “طهارت اقتصادی” است که به ویژه مسئولان باید توجه کنند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات پیش رو را داریم “طهارت اقتصادی” مهمترین نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و اساسا شرط مشروعیت افراد باشد.

خانلری بیان کرد: استقلال و آزادی و عزت ملی مهمترین دستاورد انقلاب است که ۴۰سال تداوم داشته است و اعتماد به امریکا و اروپا اشتباه محض است که باید مسئولین از این مسئله درس بگیرند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی باید با غرب فاصله معنی‌دار داشته باشد، افزود: دشمنان به هر نوع توطئه‌ای دست زدند، اما امروز انقلاب و جمهوری اسلامی با صلابت ایستاده و راه خود را ادامه می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری چراغ راهی برای آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و حرکت در این مسیر با حفظ ارزش‌ها و اصول قبلی است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان