۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پارک های محبوب گرجستان در تور گرجستان
کد خبر: ۳۳۳۹۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

گردشگری؛

پارک های محبوب گرجستان در تور گرجستان

پارک ملی تفلیس، در واقع نخستین پارک ملی کشور گرجستان و یکی از ۹ پارک ملی موجود در این کشور بوده که در بخش شمالی شهر تفلیس قرار دارد.

پارک های محبوب گرجستان در تور گرجستان
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ یکی از شهرها و مقاصد خارجی که به تازگی مورد توجه مسافران و گردشگران ایرانی قرار گرفته است، شهر تفلیس و کشور گرجستان است. شهری که در نزدیکی کشورمان ایران قرار گرفته و از لحاظ فرهنگی و تاریخی، فصله چندانی با ما ندارد. تفلیس، پایتخت گرجستان است که اگر به گشت و گذار در میان کوچه و پس کوچه های تاریخی اش بپردازی، بناها و سازه های جالبی خواهی دید و کلیساهای باستانی توجهت را جلب می کنند.

راه می افتیم و برای شروع بهترین جاذبه های طبیعی و دریاچه های پایتخت را در نظر گرفته ایم. بعد هم در سایر بوستان های تاریخی و بزرگ شهر گردش می کنیم.
 
باغ ملی گیاهشناسی گرجستان | National Botanical Garden of Georgia
این باغ ملی که قبل تر با نام باغ گیاهشناسی تفلیس شناخته می شد، در پایتخت کشور گرجستان و شهر تفلیس در تور گرجستان قرار دارد. این باغ وسیع که محدوده ای در حدود ۱۶۱ هکتار دارد، مجموعه ای از ۴۵۰۰ گروه از گیاهان طبقه بندی شده را در خود جای داده است. جالب است بدانید که قدمت این باغ بیش از سه قرن می باشد و نخستین بار در قرن هفدهم توسط جهانگرد شهیر فرانسوی به نام ژان شاردن توصیف شد.

می توانید گردشی جذاب را در این باغ گیاهشناسی تجربه کنید. اگر دانش آموخته رشته های گیاهشناسی و یا کشاورزی هستید و یا به این زمینه ها علاقه دارید، بازدید از باغ ملی گیاهشناسی، گزینه جالب توجهی برای شما خواهد بود. از جمله بخش های علمی و تخصصی این باغ گیاهشناسی می توان به درختان متنوع باغ، بانک بذر و کاتالوگ گیاهی اشاره کرد.

هزینه ورود: ۳ لاری، حدود ۳۷۰۰ تومان
ساعات کار: ۹ تا ۱۹
آدرس: گرجستان، تفلیس، باغ ملی گیاهشناسی گرجستان

پارک ملی تفلیس | Tbilisi National Park

پارک ملی تفلیس، در واقع نخستین پارک ملی کشور گرجستان و یکی از ۹ پارک ملی موجود در این کشور بوده که در بخش شمالی شهر تفلیس قرار دارد. در پهنه وسیع این پارک ملی که در حدود ۲۴۳ کیلومتر مربع است، گیاهان و حیوانات جالب توجهی به چشم می خورد. از جمله گیاهان منحصر به فردش می توان به بلوط، ممرز و راش، پیچک ایرانی، بداغ جنگلی اشاره کرد. همچنین حیوانات خاصی چون گوزن قرمز یا مارال، روباه قرمز، سمور سنگی، قرقی، عقاب شاهی، عقاب خال دار بزرگ و پیغو نیز در این پارک ملی دیده می شود.

می توانید در پارک ملی تفلیس به پیاده روی بپردازید و طبیعت گردی کنید و یا در مسیرهای معروف دوچرخه سواری اش، ورزش و طبیعت را همزمان تجربه کنید. همچنین امکان آن را دارید تا به بازدید صومعه های تاریخی و باستانی موجود در این پارک ملی بروید.

به گزارش سفر باتو، برای دسترسی به این پارک از مرکز شهر تفلیس نزدیک ۳۰ تا ۴۰ دقیقه راه در پیش خواهید داشت. اگر بخواهید این مسیر را با تاکسی طی کنید، هزینه ای نزدیک ۱۳ تا ۱۶ دلار (۴۲ تا ۵۲ هزار تومان) و با مترو و تاکسی در حدود ۹ تا ۱۱ دلار (۳۰ تا ۳۵ هزار تومان) برای شما خواهد داشت.

برای اطلاعات بیش تر از این پارک ملی بخوانید: پارک ملی تفلیس | طبیعت دل انگیز گرجستان
آدرس: گرجستان، تفلیس، پارک ملی تفلیس

باغ بوتانیکال تفلیس
باغ بوتانیکال یکی از بهترین پارک های تفلیس در تور ارزان گرجستان زمینی آفر ویژه است که در خیابان بوتانیکوری شهر تفلیس قراردارد و باغی بزرگ و زیباست با شرایط آب و هوایی خوب که دارای آبشار ، درختان گیلاس و گل های رنگارنگ می باشد.

شرایط آب و هوایی و مناظر زیبای این باغ ، محوطه مناسبی را برای تفریح و قدم زدن در فضای سبز فراهم کرده است.

قدم زدن در لابه لای درختان ، تماشای کوه و مناظر زیبا و شنیدن صدای آبشار در این باغ به گونه ای است که فضای دلنشین و آرامش بخشی را برای گردشگران فراهم می کند.

دریاچه لاک پشت در تفلیس
دریاچه لاک پشت در منطقه ویک تفلیس قرار دارد و مکانی باز برای شنا کردن به خصوص در تابستان به شمار می آید.

اطراف این دریاچه پارکی سرسبز و خوش آب و هوا قراردارد که برای تفریح و گردش مناسب بوده و چندین رستوران و کافی شاپ با غذاهای متنوع در آن وجود دارد.

پیاده روی در فضای سبز و زیبای اطراف دریاچه و خوردن و آشامیدن در رستوران های اطراف آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

پارک ریک در تفلیس
پارک ریک یکی از بهترین پارک های تفلیس به شمار می آید که در ساحل سمت چپ دریاچه مْتْکْواری واقع شده است.

این پارک مکانی سر سبز و زیبا برای گردش و تفریح است و قرار داشتن آن در کنار دریاچه مْتْکْواری فضای آرامش بخشی را برای گردشگران فراهم کرده است.

مناظر زیبای گل های رنگانگ و درختان سرسبز ، صدای آرامش بخش آبشار و امکان سوار شدن در تله کابین از امکانات این پارک می باشد که با رفتن به آن می توانید تجربه کنید.

پارک آبی آکوا گرجستان
آکوا پارک که در نزدیکی دریاچه زیبا و منحصر به فرد تفلیس در فاصله 30 کیلومتری از دریای سیاه و در 3 کیلومتری مرکز شهر تاریخی تفلیس قرار گرفته است یکی از پرطرفدار ترین پارک آبی گرجستان شناخته شده است ، این پارک که از آن با نام یورو پارک نیز یاد می کنند توانست در سال 2006 میلادی درهای خود را بر روی عموم افراد بگشاید و ضمنا گردشگران تور گرجستان لحظه آخری با ورود به منطقه دیوبه تفلیس می توانند از بازی های مختلف این پارک جذاب و همچنین از انواع سرسره های آبی ، استخرهای شنا ، استخر المپیک ، کافه استخر و .... نهایت لذت را ببرند البته نا گفته نماند که گردشگران و بازدید کنندگان از این پارک شگفت انگیز و وسیع می توانند از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر با پرداخت هزینه ورودی و هزینه استفاده از امکانات آن که 30 لار می باشد به تفریح و بازی بپردازند.

همچنین لازم به ذکر است که بهترین زمان بازدید از پارک آبی آکوا در ما بین ماه های خرداد و مهر می باشد و همچنین جالب است بدانید که پارک آبی آکوا گرجستان همانند سایر پارک ها و مناطق دیگر این کشور از یکسری قوانین و مقررات برخوردار می باشد که اطلاع و رعایت آنان می تواند به شما در تجربه یک سفر لذت بخش بسیار کمک کند و البته از جمله این قوانین می توان به همراه داشتن کلاه و مایو برای تمام سنین اشاره نمود و همچنین توجه داشته باشید که همراه داشتن مواد غذایی هم در این پارک ممنوع است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان