۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۸۲۶ تغییر کاربری اراضی ملی در قزوین
کد خبر: ۳۳۳۹۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد:

شناسایی ۸۲۶ تغییر کاربری اراضی ملی در قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۸۲۶ تغییر کاربری اراضی ملی در قزوین شناسایی شده است و باید با تکمیل لیست متخلفان تا یک ماه آینده برای قلع و قمع و تخریب بناهای احداثی اقدام کرد.

شناسایی ۸۲۶ تغییر کاربری اراضی ملی در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام قدرتی ظهر امروز(چهارشنبه) در پنجمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی در سالن جلسات دادسرای قزوین اظهار کرد: باید با استفاده از راهکارهای قانونی برای مقابله با تغییر کاربری اراضی و تخریب بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی اقدام نمود.

وی با بیان اینکه تاکنون درباره مقابله با تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در استان کوتاهی شده است، ابراز کرد: برای مقابله با تغییر کاربری اراضی باید یک لیست کامل از متخلفان با ذکر پست و جایگاه آنها تا یک ماه آینده تکمیل شود تا بتوان دستور قلع و قمع بناهای احداث شده را اجرایی کرد.

این مسئول به راهکارهای قانونی موجود برای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره کرد و عنوان کرد: جهاد کشاورزی باید به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کند چون قانون برای مقابله با تغییرات کاربری اراضی کشاورزی شرایط لازم را لحاظ کرده و همیشه نیاز به تشکیل پرونده قضایی نیست.

وی با اشاره به تبصره 2ماده 10قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی، افزود: سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند بدون همکاری نیروی انتظامی برای تخریب و جمع آوری ادوات ساخت بنا اقدام کند و نیروی انتظامی نیز می‌تواند بدون دستور قضایی با جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: اگر جهاد کشاورزی تشخیص دهد که بنای ساخته شده در اراضی مصداق تغییر کاربری است باید سریعا برای قلع و قمع و تخریب آن اقدام کند.

این مسئول با بیان اینکه در تصویب مصوبه‌های کارگروه حفاظت از اراضی ملی از پیشنهادهای مدیران استفاده می‌شود، ادامه داد: در این جلسات باید بالاترین رده‌های اجرایی حضور داشته باشند تا مصوبات کارگروه‌ها ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی با تاکید بر کاهش برداشت آب از چاه‌های مجاز در سطح شهرستان‌های استان، اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای موظف است با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به شناسایی نوع کشت و حق آبه اراضی کشاورزی اقدام کند تا در صورت نیاز میزان کشت و برداشت آب در برخی اراضی کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حماسه ای دیگر با حضور پرشکوه مردم در این روز خلق شد و ملت بزرگ ایران بار دیگر پایبندی خود به آرمان‌های انقلاب و امام راحل را به جهانیان ثابت کردند.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه اولویت اصلی ما حل مشکلات مردم است، یادآور شد: امروزه مردم با بصیرت و آگاهی پای انقلاب و نظام ایستاده اند و مسئولان نیز باید با قدرشناسی برای حل مشکلات آنها تلاش کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان