۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قزوین دارای ۷هزار کیلومتر شبکه گاز است‌
کد خبر: ۳۳۳۸۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ساعت: ۲۱:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

قزوین دارای ۷هزار کیلومتر شبکه گاز است‌

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: استان قزوین، هم اکنون دارای ۷هزار کیلومتر شبکه گاز است‌، نیروگاه شهید رجایی نیز ۲میلیون و ۶۰هزار مترمعکب گاز مصرف می‌کند که این میزان به اندازه کل استان است.

قزوین دارای ۷هزار کیلومتر شبکه گاز است‌
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دومین جلسه از سلسله نشست‌های خبری مدیران استان قزوین ظهر امروز(پنجشنبه) در آستانه چهل سالگی انقلاب در سالن اجتماعات دفتر استاندار برگزار شد که به گزارش عملکرد مدیران حوزه عمرانی اختصاص داشت.

اسماعیل مفرد بوشهری در این نشست اظهار کرد: پیش از انقلاب شهر و روستاهای استان فاقد گاز بود، اما امروز تمام ۲۵شهر استان و همچنین ۴۷۷روستا از گاز شهری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بادرنظر گرفتن بهره‌مندی خانوار روستایی، ۹۸درصد شهرستان آوج، ۹۴درصد البرز‌‌، ۹۷درصد آبیک، ۹۸درصد بوئین زهرا، ۹۹درصد تاکستان و ۵۸درصد از جمعیت شهرستان قزوین از گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ابراز کرد: به علت وجود منطقه سیردان و الموت در شهرستان قزوین، این منطقه نسبت به سایر مناطق پیشرفت زیادی نداشته است که با سفر رئیس جمهور خط انتقال الموت با هزینه‌ای بالغ بر 1300میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: درنتیجه پروژه‌های خط انتقال الموت امروز بخش‌هایی از آن مناطق از گاز برخوردار شده و که با پروژه‌های در دست استلن این میزان به 80درصد می‌رسد.

این مسئول عنوان کرد: پیش از انقلاب در بخش صنعت 55مشتری در استان وجود داشت که امروز به 30هزار و 50رسیده و 100مشترک نیز در نوبت دریافت گاز هستند که تا سال آینده‌، گاز ‌ دز دسترس آنان قرار می‌گیرد، به طور کلی درخواست کنندگان در کوتاه‌ترین زمان گازدار می‌شوند.

بوشهری اذعان کرد: استان قزوین، هم اکنون دارای 7هزار کیلومتر شبکه گاز است‌، نیروگاه شهید رجایی نیز 2میلیون و 60هزار مترمعکب گاز مصرف می‌کند که این میزان به اندازه کل استان است، این درحالی است که پیش از انقلاب نیروگاهی وجود نداشت.

وی بیان کرد: پیش از انقلاب اقلام ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز وارداتی بود، امروز این اقلام در داخل تولید می‌شود، مواد اولیه پلی اتیلن که پیش از این از کره و عربستان تامین می‌شد در پتروشی اراک تهیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین افزود: ورق‌های فولادی نیز در اهواز تامین می‌شود‌، بطور کلی قزوین هماهنگ با کل کشور از شتاب خوبی در پیشرفت در حوزه گاز برخوردار است.

وی عنوان کرد: گازرسانی پارک لیا در دست شهرک‌های صنعتی است، لوله‌گذاری آن به پایان رسیده و شرکت گاز درباره آن مشکلی ندارد.

بوشهری بیان کرد: دولت یارانه زیادی به حوزه گازرسانی صنایع اختصاص داده است و در این راستا هزینه‌های کاهش یافته و به تمام صنایعی که درخواست کنند گاز اختصاص داده می‌شود، البته باید بدهی‌های شرکت گاز پرداخت شود که به دیوان محاسبات احضار شده‌ام و باید به آن‌ها پاسخ دهم.

این مسئول در پایان گفت: هنگام ورود سرمای شدید و محدودیت در گاز‌ اولویت‌بندی صنایع برای استفاده از گاز توسط شرکت ملی گاز انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان