۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حضور منفعلانه رسانه‌ها، باخت را حتمی می‌کند/ صدای مردم باید در رسانه‌های داخلی شنیده شود
کد خبر: ۳۳۳۸۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

حسن شمشادی در قزوین:

حضور منفعلانه رسانه‌ها، باخت را حتمی می‌کند/ صدای مردم باید در رسانه‌های داخلی شنیده شود

حسن شمشادی گفت: مخاطب هر رسانه محلی باید به گونه‌ای باشد که مردم به آنها اطمینان کنند و رسانه‌های خارجی مرجع اطلاع‌رسانی آنها نشود، سختی و پیچیدگی کار رسانه همین است.

حضور منفعلانه رسانه‌ها، باخت را حتمی می‌کند/ صدای مردم باید در رسانه‌های داخلی شنیده شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حسن شمشادی در سلسله برنامه‌های «دفاع همچنان باقیست» که به همت سازمان بسیج رسانه قزوین در سالن شهید حسن‌پور سپاه برگزار شد، به بیان وظایف رسانه‌ها و نحوه تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خبری برای اقناع مردم در 40سالگی انقلاب پرداخت.

وی اظهار کرد: در چهل سالگی انقلاب کسانی که در انقلاب و مبارزات حضور داشتند باید تجربیات خود را از مبارزات دوران شاه برای جوانان بیان کنند، متاسفانه برخی‌ها دچار منیت شده اند و گمان می‌کنند نباید پاسخگوی نسل جوان بود.

این کارشناس رسانه دستاوردهای انقلاب در حوزه رسانه را گسترده دانست و افزود: یکی از نقاط ضعف رسانه‌ها این است که در بیان دستاوردهای انقلاب همان مدل سال‌های اولیه پیروزی را درپیش گرفته‌اند؛ در صورتی که امروز در چهل سالگی انقلاب با این انبوه ابزار اطلاع‌رسانی و بینش امروز مردم اقناع مخاطب تفاوت کرده است.

وی عنوان کرد: سفیدنمایی مقابل سیاه‌نمایی قرار دارد، آیا بیان دستاوردهای چهل سالگی انقلاب در حوزه‌های مختلف به معنای نبود ضعف و مشکلات در کشور است؟ درکنار بیان دستاوردهای عظیم انقلاب باید مشکلات را بیان کرد و حرف دل مردم را گفت.

خبرنگار سابق رسانه ملی عنوان کرد: یک رسانه باید به گونه‌ای عمل کند که هم در پازل دشمن قرار نگیرد و هم بلندگویی برای بیان مشکلات مردم باشند.

وی تاکید کرد: مخاطب هر رسانه محلی باید به گونه‌ای باشد که مردم به آنها اطمینان کنند و رسانه‌های خارجی مرجع اطلاع‌رسانی آنها نشود، سختی و پیچیدگی کار رسانه همین است.

شمشادی با بیان اینکه زمان نگفتن‌ها تمام شده و همه مشکلات را باید گفت، عنوان کرد: مسائل باید به موقع و شفاف و صریح و تاجایی که لازم است گفته شود، دوره حضور منفعلانه در رسانه تمام شده، اگر ما نگوییم دشمن بلندگوی مشکلات مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حضور منفعلانه در رسانه، باخت ما را حتمی می‌کند، گفت: در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و رسانه‌ها باید نقش خود را از قالب کارگر، کاربر و فعال فضای مجازی تمییز دهیم، فعال فضای مجازی تولیدکننده محتواست امروز نقش شما چیست؟

راوی جبهه‌های مقاومت ابراز کرد: وظیفه امروز ما تولید محتوا و حمایت از جریان سازی رسانه‌ای و نشر حداکثری برای پیگیری مطالبات مردم است، امروز دشمن درحال توطئه و هزینه‌کرد برای نابودی انقلاب است و این جنگ رسانه‌ای از جنگ نظامی بسیار مشکل‌تر است.

وی تصریح کرد: امروز دشمن به خوبی در جبهه شبکه‌سازی وارد شده و یک خبر را به خوبی بولد می‌کند و به یک جریان رسانه ای قدرتمند و جهانی تبدیل می‌شود، تا زمانی که در جبهه رسانه‌ای انقلاب شبکه‌سازی صورت نگیرد، کار تاثیرگذاری نخواهیم داشت و اقدامات ما به نتیجه نمی‌رسد.

کارشناس رسانه ابراز کرد: ما مکلف به انجام وظیفه‌ایم و در این میدان یکی کشته، دیگری اسیر شده و یکی سر می‌دهد و دیگری مثله خواهد شد، همه باید به میدان بیایند و از آبروی خود هزینه کند البته نه برای بی‌آبروکردن دیگران؛ برای داشتن یک رسانه مورد وثوق و خطاب مردم باید سعه صدر داشت.

وی در پایان تاکید کرد: در میدان مطالبه‌گری یا باید عافیت طلب بود و انقلاب و نظام را کنار گذاشت یا باید برای تحقق آرمان‌های انقلاب، ناسزا و تهدید و شکایت و بازداشت و زندان را پذیرفت.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان