۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین قزوین پس از انقلاب به قطب‌ صنعتی تبدیل شد/ در بسیاری از حوزه‌های کشاورزی رتبه اول کشور را داریم
کد خبر: ۳۳۳۶۲۶ نویسنده: روح الله بابایی صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۷ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

قزوین پس از انقلاب به قطب‌ صنعتی تبدیل شد/ در بسیاری از حوزه‌های کشاورزی رتبه اول کشور را داریم

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: رشد صنعتی و تعداد شهرک‌های صنعتی قزوین قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و استان به یکی از قطب‌های صنعتی تبدیل شده که بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکننده‌ها در آن فعالیت دارند.

قزوین پس از انقلاب به قطب‌ صنعتی تبدیل شد/ در بسیاری از حوزه‌های کشاورزی رتبه اول کشور را داریم
روح الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ درباره پیشرفت‌های 40ساله استان قزوین اظهار کرد: پیشرفت‌هایی که در این بازه 40ساله در استان داشتیم به هیچ عنوان قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

وی افزود: استان قزوین در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشت و درمان پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ابراز کرد: امروز استان قزوین به لحاظ علمی و دانشگاهی یک استان دانشجوخیز است و این یک سرمایه عظیم در جهت تولید علم و پیشرفت در این زمینه است.

وی عنوان کرد: رشد صنعتی و تعداد شهرک‌های صنعتی که امروز در استان قزوین وجود دارد، قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و استان ما به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل شده که بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکننده‌ها در آن فعالیت دارند.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس اضافه کرد: وجود شهرک‌های صنعتی و تولیدکننده‌های بزرگ در استان زمینه صادرات را فراهم کرده است که پیش از انقلاب هیچ صادراتی در استان انجام نمی‌شد.

چهل سالگی انقلاب نوید حل مشکلات را دارد
وی ابراز کرد: دشت قزوین از دیرباز یکی از کانون‌های تولید محسوب می‌شود که امنیت غذایی مردم استان و کشور را تامین می‌کند؛ امروز ما در بسیاری از بخش‌های کشاورزی رتبه یک کشوری را داریم و یا در رتبه‌های اول ایستاده‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: امروز بحث آبیاری نوین در استان قزوین پیشرفت خوبی داشته و ما شاهد رویکرد تکنولوژی و صنعتی در کشاورزی هستیم که هیچ یک از این اقدامات را در 40سال قبل نداشتیم.

بابایی صالح تصریح کرد: علاوه بر ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی، استان قزوین به لحاظ گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی از استان‌های با تنوع بالای طبیعی و گردشگری محسوب می‌شود و دارای سرمایه‌های تاریخی کهن است.

وی ادامه داد: دربخش توریست و گردشگری پیشرفت قابل توجهی در استان وجود دارد و علاوه بر گردشگران داخلی نیز توریست‌های خارجی هم استان قزوین را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس افزود: گردشگری یکی از صنعت‌هایی است که اگر گسترش و توسعه یابد، ارزش افزوده بالایی برای استان خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: قزوین از استان‌هایی است که به لحاظ تردد در مسیر بسیاری از مسافران قرار گرفته و شاه‌راه مواصلاتی شمال و شمال غرب کشور است؛ در حوزه راه و شهرسازی و احداث بزرگراه و جاده در بخش شهری و روستایی پیشرفت زیادی داشتیم.

بابایی صالح تصریح کرد: تمام این دستاوردها به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا و ایثارگری جوانان این مرز و بوم به دست آمده است که باید قدردان آن باشیم.

وی یادآور شد: با وجود این از وضعیت موجود راضی نیستیم و می‌دانیم که مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند که این هم به سوءمدیریت‌ها برمی‌‎گردد و ما موظف هستیم که این موانع را از سر راه برداریم.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در پایان عنوان کرد: چهل سالگی انقلاب اسلامی بدون شک نوید امید و حل مشکلات را به همراه دارد و ما و همه مسئولین وظیفه داریم در این راه از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان