۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیش از انقلاب، قزوین فاقد مکان ورزشی دولتی بود/ کاهش ۲۱درصدی حوادث کار
کد خبر: ۳۳۳۵۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان:

پیش از انقلاب، قزوین فاقد مکان ورزشی دولتی بود/ کاهش ۲۱درصدی حوادث کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: قبل از انقلاب در استان هیچ مکان ورزشی دولتی وجود نداشت؛ اما اکنون در ۵ شهرستان استان قزوین بالغ بر ۱۳۸هزار مترمربع اماکن ورزشی داریم.

پیش از انقلاب، قزوین فاقد مکان ورزشی دولتی بود/ کاهش ۲۱درصدی حوادث کار
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ مسعود بابایی در نشست خبری مدیران حوزه اقتصادی استان قزوین که ظهر امروز(سه‌شنبه) در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: حوزه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مباحث مختلفی است و وظیفه اصلی آن تنظیم روابط کار و بازار کار است و در حوزه رفاه اجتماعی و تعاونی‌ها می‌تواند نقش قابل توجه و غیرقابل انکاری داشته باشد.

وی افزود: توسعه یافتگی مستلزم یک سری زمینه‌هاست؛ اما اگر مشکلاتی در راه رسیدن به اهداف توسعه پیش‌بینی شده و اهداف توسعه پایدار وجود دارد، ناشی از معضلات و مشکلاتی است که در الگوهای توسعه یافتگی برای کشور ما فراهم کردند که از جمله آن تحریم‌هاست که حرکت و سرعت ما را کاهش داده است.
رتبه نخست قزوین در زمینه کاهش حوادث شغلی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: لازم است که ما در راستای توسعه یک نگاه فرا اقتصادی نیز داشته باشیم و مفاهیم آرمان‌گرایانه را لحاظ کنیم که این مستلزم پرداخت هزینه‌های سنگینی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان عنوان کرد: استان قزوین در حوزه حوادث ناشی از کار ۲۱ درصد کاهش داشته و رتبه اول کشوری را در زمینه کاهش حوادث شغلی به خود اختصاص داده است.

بابایی بیان کرد: به طور میانگین حدود ۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف هزینه‌های حوادث و بیماری‌های ناشی از کار می‌شود لذا ارائه آموزش‌های لازم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری در نیروی کار گفت: خوشبختانه درصد بهره‌وری نیروی کار بر اساس اعلام مراجع رسمی کشور رشد یافته و اکنون سطح بهره‌وری در نیروی کار افزایش پیدا کرده است که می‌تواند منجر به بهبود جایگاه اقتصادی کشور شده و توسعه را به همراه داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: براساس آمارهای اعلام شده، پس از انقلاب شاهد کاهش شدید بیماری‌های ناشی از کار بودیم؛ زیرا ساختار و جایگاه ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار پیش از انقلاب ضعیف بود و ما با بیماری‌هایی در حوزه کسب و کار از جمله مسمومیت با سرب مواجه بودیم اما اکنون همه آن ریشه‌کن شده است.

بابایی بیان کرد: قانون بیمه بیکاری که در سال ۶۸ به تصویب رسید از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با توجه به معضلاتی که در حوزه صنعت و تولید ایجاد می‌شود؛ اگر نگاه حمایتی به کارگران بیکار شده نداشته باشیم قطعا دامنه معضلات اجتماعی در کشور بیشتر می‌شود.

720 تعاونی فعال در استان وجود دارد
وی عنوان کرد: اکنون بالغ بر 720 تعاونی فعال در استان وجود دارد که در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در حوزه کسب و کار بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب شاهد حضور چشمگیر بانوان در حوزه فعالیت‌های اقتصادی هستیم.

وی در ادامه گفت: قبل از انقلاب در استان قزوین هیچ مکان ورزشی دولتی وجود نداشت اما اکنون در ۵ شهرستان استان قزوین بالغ بر ۱۳۸ هزار مترمربع اماکن ورزشی داریم که بسیار قابل توجه است.

بابایی تصریح کرد: در حوزه رفاه اجتماعی بخشی از مردم با معضلات جدی مواجه هستند که با سیاست‌گذاری‌های دولت در قالب سبدهای حمایتی، سالانه حداقل ۳ تا ۴ بار در بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان قزوین 50 هزار خانوار مشمول تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که شامل ۱۴۰ هزار نفر است که به صورت مرتب از سبدهای حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اشاره به افزایش آمار بیمه شدگان اجباری در استان گفت: آمار بیمه شدگان اجباری در استان از 16هزار نفر به حدود ۱۹۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: وزارت کار در کنار سایر دستگاه‌ها که متولی ایجاد اشتغال هستند توانسته اعتبارات خوبی به این امر اختصاص دهد.

وی در پایان گفت: استان قزوین رتبه ۴ کشوری را در حوزه اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر در سال ۹۷ کسب کرد و بالغ بر 140 میلیارد تومان پرداختی در استان قزوین بوده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان