۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مدرسه "فولادی" همچنان چشم‌انتظار یک تدبیر/ مالک مدرسه‌ای که مفقودالمکان است!
کد خبر: ۳۳۳۱۸۰ نویسنده: شمس الله غلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

پیگیری صبح قزوین از مشکلات محله منتظری؛

مدرسه "فولادی" همچنان چشم‌انتظار یک تدبیر/ مالک مدرسه‌ای که مفقودالمکان است!

با توجه به اینکه مالکیت این مدرسه به نام محمدتقی فولادی است، آموزش و پرورش و اداره نوسازی استان حق بازسازی، تعمیر و تجهیز مدرسه را ندارد.

مدرسه "فولادی" همچنان چشم‌انتظار یک تدبیر/ مالک مدرسه‌ای که مفقودالمکان است!
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مدرسه فولادی شهر قزوین که در گذشته‌ای نه چندان دور مکانی برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان این شهر بوده چند سالی است که به حال خود رها شده است.

وجود این مکان که اینک به فضایی متروکه و محلی امن برای معتادان و مأمنی برای ارتکاب انواع مفاسد اخلاقی و اجتماعی تبدیل شده با سلب آسایش و امنیت اهالی این منطقه موجبات گلایه‌مندی اهالی آن را فراهم کرده است.

در این راستا ساکنین محله منتظری قزوین از شهرداری و آموزش و پرورش خواستار ساماندهی و رفع موضوع شدند.

حجت الاسلام میلاد قلی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در این باره اظهار می‌کند: مدرسه فولادی با قدمت بیش از ۳۰تا۴۰سال، به دلیل شرایط بد ظاهری و موقعیت استحکامی به مدت۱۵سال است که از حضور دانش‌آموزان خالی و بلاتکلیف است.

وی ادامه می‌دهد: البته پیش از این به عنوان انبار و برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شد، اما هم اکنون ۶سال است هیچ ورود و خروج قانونی در آنجا انجام نمی‌شود.

مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه ابراز می‌کند: ۶سال معلق شدن مدرسه، این مکان فرهنگی را به مأمنی برای وجود انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی و ورود و خروج معتادین و بزه‌کاران تبدیل کرده، این در حالی است که مکانی بکر و مناسب برای انجام انواع فعالیت‌های فرهنگی است.

وی می‌افزاید: موقعیت مکانی مدرسه واقع در ورودی گلزار شهدا، پشت مسجد لعل در چهار راه منتظری زمینه را برای حضور بیشتر معتادان و بزه‌کاران فراهم کرده و بنا به صحبت‌های ساکنین محل از حدود ساعت۷شب رفت و آمدها اتفاق می‌افتد و بوی آشغال و تعفن نیز در اطراف آن وجود دارد.

قلی پور عنوان می‌کند: باتوجه به مشکلات ایجاد شده ساکنین محله از شهرداری و آموزش و پرورش خواستار ساماندهی موضوع شدند که نتیجه بخش نبوده است.

سایت خبری صبح قزوین برای پیگیری این مشکل مصاحبه‌ای با مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین انجام داده که در این خبر آمده است.

شمس الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین پیرامون مشکل به وجود آمده برای ساکنین محله اظهار کرد: مدرسه فولادی از سال 1345 تا سال 1350به مدت 5 سال توسط شخصی با نام محمدتقی فولادی که مالک اصلی این مدرسه بوده است با قرارداد اجاره به آموزش و پرورش واگذار شده است.

وی افزود: در سال 1350 این مالک مفقودالمکان شده و در سال 1382 شخصی با نام تقویان به وکالت از فرزندان آقای فولادی به دنبال اجاره بستن مجدد این ساختمان و دریافت اجاره بوده است که او نیز پس از مدتی دیگر پیگیر نبوده؛ لذا هم اکنون اطلاعی از صاحبان اصلی این ملک نیز در دست نیست.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین تصریح کرد: آموزش و پرورش به مدت 5 سال مستاجر این مدرسه است که مدت زمان اجاره به پایان رسیده است.

این مسئول در ادامه گفت: با این تفسیر مدرسه فولادی قزوین اکنون 12 سال است که قابل استفاده نبوده و رها شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مالکیت این مدرسه به نام آقای محمدتقی فولادی است، آموزش و پرورش و اداره نوسازی استان حق بازسازی، تعمیر و تجهیز مدرسه را ندارد.

غلامی بیان کرد: به همین منظور امور حقوقی آموزش و پرورش با جدیت به دنبال پیگیری موضوع و پیدا کردن مالک یا وراث مدرسه برای رفع مشکل و تعیین تکلیف است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان