۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وضعیت معیشتی در مجتمع مسکونی محمدیه باعث تاسف است
کد خبر: ۳۳۲۴۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۷ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس‌کل دادگستری قزوین در حاشیه بازدید از مجتمع "هنزا":

وضعیت معیشتی در مجتمع مسکونی محمدیه باعث تاسف است

رئیس‌کل دادگستری قزوین در حاشیه بازدید از مجتمع مسکونی ۴۰۰ واحدی هنزا در شهر محمدیه گفت: وضعیت معیشتی نامناسب و مشکلات فراوان در این مجتمع مسکونی باعث تاسف است که عده‌ای از مردم در مقابل چشم مسئولان از امکانات حداقلی برخوردار نیستند.

وضعیت معیشتی در مجتمع مسکونی محمدیه باعث تاسف است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در پی اعلام نارضایتی برخی از ساکنین مجتمع مسکونی 400 واحدی هنزا در محمدیه در دیدار مردمی مسئولان قضایی استان با مردم شریف محمدیه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، رئیس کل دادگستری استان به همراه رئیس دادگستری، دادستان، شهردار و اعضاء شورای شهر محمدیه از وضعیت و مشکلات این مجتمع مسکونی بازدید کردند.
حجت‌الاسلام قدرتی در حاشیه این بازدید گفت: وضعیت معیشتی نامناسب و مشکلات فراوان در این مجتمع مسکونی باعث تاسف است که عده‌ای از مردم در داخل شهرها و در مقابل چشم مسئولان از امکانات حداقلی همچون دسترسی مناسب به خیابان اصلی، آب شرب مناسب، گازکشی و فضای سبز برخوردار نیستند.

رئیس کل دادگستری قزوین در ادامه تاکید کرد: نبود نظارت‌های دقیق از سوی نهادهای متولی در مراحل ساخت این پروژه موجب شده که این مجتمع‌ها به لحاظ ساخت از سوی شرکت پیمانکار مشکلات فراوانی دارد و عدم ارائه خدمات شهری مناسب بعد از اتمام پروژه موجب چندین برابر شدن مشکلات ساکنین این مجتمع شده است.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: سازمان‌های ناظر در امور ساخت و ساز شهری اعم از مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها باید نظارت‌های دقیق‌تری نسبت به ساخت پروژه‌های عمرانی، مجتمع‌های مسکونی و تجاری داشته باشند تا شاهد احداث چنین پروژه‌های نامطلوبی که گاها جان ساکنین آن در خطر است، نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما مسئولان اگر در مناسب مدیریتی قرار گرفته‌ایم باید خود را مدیون و امانتدار این مردم بدانیم و همه تلاش خود را برای حل مشکلات آنها به کار گیریم و حفظ کرامت انسان‌ها که مورد تاکید اولیاء الهی و دین مبین اسلام است باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

قدرتی یادآور شد: براساس قانون احیاء حقوق عامه بر عهده قوه قضاییه نهاده شده است و دستگاه قضایی به عنوان پرچمدار این امر هر کجا احساس کند که حقوق عمومی و شهروندی در حال تضییع شدن است با تمام توان ورود پیدا خواهد کرد و نسبت به حل مشکلات اقدامات قانونی را دنبال می‌کند و همه دستگاه‌ها باید بحث احیاء و استیفای حقوق عمومی را وظیفه خود بدانند.

گفتنی است؛ در این بازدید به دستور رییس کل دادگستری قزوین مقرر شد کارگروهی با عضویت رئیس دادگستری، دادستان، شهردار و سایر دستگاه‌های متولی در امر شهرسازی و خدمات شهری و شرکت سازنده تشکیل شود و مشکلات این مجمتع مورد بررسی قرار گیرد و بخشی از مشکلات اساسی آن نیز تا پایان سال جاری برطرف شود.
بخش عمده‌ای از مشکلات این مجتمع مربوط به نبود آب شرب مناسب در برخی از بلوک‌ها، نبود گازکشی مناسب، عدم راه‌اندازی آسانسورها توسط شرکت سازنده، نبود دسترسی مناسب به خیابان اصلی، نبود فضای سبز در منطقه، عدم نصب نرده راه پله‌ها، نبود روشنایی مناسب در طبقات زیرین، آب گرفتگی زیرزمین‌ها در مواقع بارانی، عدم نصب درب ورود و خروج به محوطه اصلی، عدم خروج نخاله‌های ساختمانی پس از احداث از پارکینگ‌ها بود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان