۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ایست به منیت، چشمک به منافع ملی و فوتبال؛ مَنو رها کن از فکر تعلیق!
کد خبر: ۳۳۲۴۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۴ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

به بهانه قانون منع به کار‌گیری بازنشسته‌ها در فوتبال؛

ایست به منیت، چشمک به منافع ملی و فوتبال؛ مَنو رها کن از فکر تعلیق!

فوتبال بی‌شک و بی‌تردید یکی از مهمترین دغدغه های مردم هست و نگذاریم با منیت‌ها چشم و چراغ ملتی که عاشقانه آن را دنبال می‌کنند به سمت تعلیق برود.

ایست به منیت، چشمک به منافع ملی و فوتبال؛ مَنو رها کن از فکر تعلیق!
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، مدتی است که فوتبال با قانون منع به کارگیری بازنشسته ها دچار حواشی عجیب و غریبی شده که نحوه اجرایی شدن این قانون در آن ما را به سمت تعلیق دوباره می برد. اتفاق نامیمونی که یک بار فدراسیون فوتبال دچار آن شده و ثمرات منفی آن را هم تا مدت ها چشیده و حالا به دلیل برخی منیت ها و تصمیمات عجولانه سایه تعلیق نامیمون بالای سر فوتبال ما چتر خود را پهن کرده است. 

31 روز دیگر مهمترین تورنمنت فوتبالی در آسیا در امارات کلید می خورد و اینکه فدراسیون فوتبال اکنون دغدغه اش ماندن و نماندن برخی مدیرانش است نه تنها خوشایند نیست بلکه آزاردهنده و تعفن برانگیز است. تیم ملی ایران که در سال های اخیر همواره در رنکینگ فیفا بربام اول آسیا بوده و بدون غلو از مدعیان قهرمانی در جام ملت های آسیا به شمار می رود در همین خاورمیانه برای از میدان به در شدن دشمن کم ندارد و چه بسا در همین بحث های داخلی و حرف ها و تصمیمات عجولانه از برخی مسئولان بلند پایه ورزشی کشورمان باعث شود تا برخی رقبای ایران برای آتش زدن به این خرمن آشفته تلاش کنند و به همین راحتی اسم ایران را حذف کنند. 

موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا می تواند نشاط اجتماعی در ملت ما ایجاد کند و نمونه این خوشحالی وشور و شعف را در جام جهانی و بعد از بازی های ایران مقابل مراکش و اسپانیا مشاهده کردیم. خیلی از افراد جامعه با همین هیجانات و خوشی های موقت در فوتبال روز خود را شب می کنند و وقت آن است با زدن یک سوزن به خود به فکر مردمی باشیم که به وقت مقتضی همه فکر و ذکرشان فوتبال و موفقیت آن می شود. دغدغه تحمیل شده به فوتبال در روزهای اخیر حتی خیال سرمربی تیم ملی را هم ناآرام کرده است. کارلوس کی روش در مصاحبه صریحی که با خبرگزاری فارس داشت اما سرویس ورزشی فارس این مصاحبه را منتشر نکرد تاکید کرد سایه تعلیق نزدیک است و از دغدغه ها و نگرانی هایش برای تیم ملی و فوتبال ایران گفت و اعلام کرد رقبای ایران برای تعلیق شدن فوتبال ایران دندان تیز کرده اند. 

از این مسئله که بگذریم در یک سال گذشته فدراسیون فوتبال با کمک وزارت ورزش و جوانان یک حرکت تاریخی در جهت رفع شدن مشکلات کلان و انباشته مالی پرسپولیس و استقلال برداشتند و درحالی که نمایندگان AFC به دنبال راستی آزمایی از وضعیت این دو باشگاه بودند توانستند مانع از محرومیت این دو باشگاه در آسیا شوند چطور می شود وقتی چنین همکاری بین وزارت ورزش و فدراسیون صورت گرفت اکنون به راحتی به فراموشی سپرده شود و به دلیل یک قانونی که روز گذشته برخی از نمایندگان مجلس در مصاحبه های خود تاکید کردند که دارای اشکالاتی است و با عجله تصویب شده اوضاع فوتبال را آشفته تر از همیشه کرده اند. 

فوتبال نباید به خاطر سه الی چهار نفر بازنشسته تاوان جدال های پنهانی و یا آشکار دو ارگان را بدهد.حتی مجمع فدراسیون فوتبال باید در این مقطع حساس که نگاه ها به سوی ایران است عاقلانه تصمیم بگیرند و به دور از هرگونه مناسبات و روابط با افراد منافع فوتبال را در ارجحیت قرار دهد.مجمع فدراسیون باید از حالت منفعلی خارج شود و نسبت به قانونی که وضع شده سلب مسئولیت تصمیم گیری در این مورد را از خود نگیرند. کنار رفتن افراد بازنشسته ای که شرایط گرفتن مجوز برای ادامه کار را ندارند نباید باعث ایجاد طوفان در فوتبال این کشور شود. از سویی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم نباید به دنبال تحمیل افراد مورد نظر خود به فدراسیون فوتبال باشند و اگر تلاش هایی برای رسیدن این موضوع هست باید همینجا متوقف شود.فدراسیون فوتبال به شدت زیر ذره بین فیفا قرار دارد و تحمیل شدن افراد از سوی نهادهای عمومی چیزی جز خراب شدن وجه ایران در مجامع بین المللی فوتبال ندارد. 

وزارت ورزش و جوانان خیلی پیش تر می توانست با توجه به اساسنامه متفاوت فدراسیون فوتبال از سایر ورزش ها برای حل شدن اقدامات قانونی آن با مجلس شورای اسلامی وارد جلسات  شود و این انتقاد به وزارت ورزش بابت این کم کاری وارد است. مسئولان ارشد وزارت ورزش نه تنها این کار را نکردند بلکه بابت اجرایی شدن قانون منع به کار گیری بازنشسته ها در فدراسیون فوتبال به شکل بدی ورود کردند درحالی که می شد اجرایی کردن این قانون در فوتبال را به شکل های بهتری جلو برد و آن را اجرا کرد. به نظر می رسد برخی مسئولان ورزشی ما هنوز مناسبات و تعاملات فوتبالی را نمی دانند و نمونه آن همان جواب پر از ابهام و سوال برانگیز محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش به فاطیما دبیرکل فیفا بود. 

ایست به منیت، چشمک به منافع ملی و فوتبال؛ مَنو رها کن از فکر تعلیق!

روز گذشته بعد از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشسته ها برخی از نمایندگان مجلس هم در مصاحبه هایی این قانون را عجولانه توصیف کردند و به نظر می رسد باید نگاه کارشناسانه تری نسبت به این موضوع شود و با توجه به این شرایط آنهایی که در چند وقت اخیر همه چیز را کنار گذاشته و دنبال اجرایی کردن آن به خصوص در فدراسیون فوتبال بودند باید به خود آیند و بدانند که فوتبال نباید قربانی شود.هنوز خاطره تعلیق به دلیل بی درایتی مسئولان وقت ورزش از ذهن مردم نرفته است و هرگز آنهایی که بدون اطلاع و بدون در نظر گرفتن منافع فوتبال باعث تعلیق فوتبال شدند توسط مردم بخشیده نشدند. 

هنوز واژه هایی مثل ایجاد فیفای اسلامی از سوی علی آبادی و یا اظهار نظر تعجب برانگیز رضا قره‌خانلو رئیس وقت کمیته ملی المپیک مبنی بر تشریفاتی بودن پست IOC ممبر از خاطرات نرفته است و همین اظهارات نسنجیده باعث شده تا اصرار به کاری که باعث شود تا ورزش کشور به خصوص فوتبال دچار هزینه  شود هرگز بخشیده نشود و از خاطره ها نرود. 

اکنون که زمان تصمیم گیری به حداقلی ترین تایم ممکن رسیده است مسئولان ورزشی و فوتبال باید با درایت و هوشمندانه اقدام کنند تا بیش از این استرس و اضطراب به فوتبال وارد نشود. 

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان